Voor mijn zoon - die over 3 maanden 16 wordt - heb ik een (in matige staat verkerende) Derbi X-race opgehaald uit 2006.
Ik heb hem eerst rijklaar gemaakt zodat mijn zoon er een paar uur op kon rijden om te oefenen en hem nu weer helemaal gestript zodat hij weer netjes opgebouwd kan worden.
Jammer genoeg is hij door de vorige eigenaar/eigenaren behoorlijk versleuteld met veel beun en broddelwerk, van veel inbusbouten is de kop dolgedraaid, zucht ...
Om het frame te spuiten heb ik 2 Mipa ‘fijn zilver metallic’ spuitbusjes laten aanmaken en ook de primer (Etch & filler) en de blanke lak is van Mipa.
Ik weet dat de meeste thuis-spuiters Motip gebruiken maat ik vind Mipa (veel) beter, helaas ook duurder.
De achterbrug (of noemen we dit een swingarm?) was er verschrikkelijk aan toe met zeer veel roest maar na 3 lange avonden schuren was alle roest weg en helemaal kaal. Deze heb ik gister gespoten en ziet er weer zeer strak uit.
Ga vanavond beginnen met het schuren van het frame zodat ik deze hopelijk zondag kan spuiten.
Marco
(PS: Foto 2 is de achterbrug in de Mipa primer en Foto 3 is eindresultaat met Metallic lak en blanke lak).