Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Ik rijd volledig ontgrenst (prop eruit, piemel eraf, luchtfilterbuis eraf) met 92, dat is dus in de winter. Het kan zijn dat ik van de zomer een sproeiertje kleiner moet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Emiel
Schakelrijder
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 13:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 70SM

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Emiel »

door de temperatuur. Als het kouder is heb je een grotere sproeier nodig, maar dat zal hooguit 1-2 maten verschillen.

Nou mijn eigen vraag; ik heb een nieuw luchtfilter nodig, en ik zou het liefst een powerfilter kopen vanwege het geluid. Maar als ik dat doe dan krijg je zo'n lege ruimte waar de luchtfilterbak zit. Weet iemand hoe ik dat mooi kan maken? Ik wil natuurlijk geen zooi in m'n carb, dus welke filtert het beste?
jos
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 14:19
Vervoersmiddel: Derbi sdr
Locatie: Leerdam

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jos »

Ik wil mijn derbi opvoeren huidige setup:

50cc DMP
Hebo uitlaat (is erg hoogtoerig en volgens mij bovenlangs, de uitlaat heeft ongeveer dezelfde vorm als de orignele)
TWV: weet ik niet nooit veranderd dus origineel denk ik tandwiel 13 voor.
voor de rest alles origineel.
Loopt 92 in z'n 5 want al schakel ik over naar z'n 6 zakt hij terug en ik weet niet hoe dat komt denk als ik tanwieltje voor kleiner doet dat hij hem wel oppakt en dan 5 km per uur harder gaat.
Maar mijn vraag is is deze cilinder goed volgens mij een B merk maar loopt goed en trekt als een beer en welke cilinder past het beste bij deze setup ik zelf dacht aan een 70cc hebo manston replica.
Ik heb de snelheid getest naast een motor (was digitaal).

Als deze cilnder niet goed presteerd (gaat vooral om trekkracht) welke cilinder is dan wel snel.

MVG, Jos
Gebruikersavatar
Emiel
Schakelrijder
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 jan 2011, 13:01
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 70SM

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Emiel »

dr70
Bob1993
Pro tuner
Berichten: 823
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bob1993 »

Ik heb dus vanaf woensdag een mhr replica cilinder op men drd met v6 uitlaat..
Nu wil ik het oliepompje eraf halen en vroeg ik me af hoeveel centiliter olie ik in een volle tank moet kiepen?
De cilinder moet trouwens nog worden ingereden :roll:

Alvast bedankt!! Bob
105823
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 11:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM 2006

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 105823 »

Ik zou zeggen 1:40, dat is 5 liter bezine en 0,125 l olie. voor een tank van derbi, 7 liter: ongeveer 0,175 l olie op 7 liter bezine.
Maar je rijd je tank nooit helemaal leeg dus daar moet je ook rekening mee houden. Als hem wilt inrijden zou ik er een klein scheutje bij doen ;)
105823
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 11:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM 2006

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 105823 »

Ik heb als setup 70cc airsal, 17,5 mm carburateur(stnd+stnd luchtfilter) en Yasuni cross hm, stnd ontsteking, stnd afgesteld, vertanding 15-52.
Hij rijd 96 in zijn 5e versnelling met 12000 toeren+ en in de 6e versnelling valt die bij 11000 toeren uit! Ik laat hem dan een beetje uitrollen met koppeling ingenkepen en als ik hem loslaat, duwt die zichzelf aan en rijd die weer normaal. Hoe zou dit kunnen komen??
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper »

Vlotter die leegtrekt. Want onder die toeren trekt die wel gewoon makkelijk door tot de 11000 toeren?
En rij je dan lang al 11000 toeren? Of is het als je de 11k aantikt meteen dat die terug valt?
Bob1993
Pro tuner
Berichten: 823
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 19:51
Vervoersmiddel: DRD #85 2009 mhr80 team
Locatie: België

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bob1993 »

105823 schreef:Ik zou zeggen 1:40, dat is 5 liter bezine en 0,125 l olie. voor een tank van derbi, 7 liter: ongeveer 0,175 l olie op 7 liter bezine.
Maar je rijd je tank nooit helemaal leeg dus daar moet je ook rekening mee houden. Als hem wilt inrijden zou ik er een klein scheutje bij doen ;)
Is er iemand die kan zeggen dat dit voldoende olie is voor men setup?
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Evo »

Ik had even een vraagje,
Een stadaard derbi blok NT.
Met een Metrakit trower onderlangs.
Alles standaard, ontgrenst.
Tandwiel verhouding 15-53.

Is het dan mogelijk om 120 te gaan???
Lijkt me toch niet...
Afbeelding
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door n00n »

Nee.
Afbeelding
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Evo »

Hoe hard zou je dan ongeveer moeten gaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door n00n »

80/85.
Afbeelding
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Evo »

n00n schreef:80/85.
Ontgrenste trower onderlangs, gaan die niet al 90?
Afbeelding
Jasper
Beheerder
Berichten: 6927
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 13:17
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Locatie: Heerewaarden
Contacteer:

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jasper »

15/53 is flink aan de zware kant. Goeie kans dat je dat in zijn 6 amper tot niet trekt je brommer.

Maar trekt die het wel ga maar uit van maximaal 100.
Gebruikersavatar
n00n
Pro tuner
Berichten: 1080
Lid geworden op: ma 28 mar 2011, 10:51
Vervoersmiddel: Yamaha WR400F

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door n00n »

Nee, haal je niet.
Afbeelding
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

105823 schreef:Ik zou zeggen 1:40, dat is 5 liter bezine en 0,125 l olie. voor een tank van derbi, 7 liter: ongeveer 0,175 l olie op 7 liter bezine.
Maar je rijd je tank nooit helemaal leeg dus daar moet je ook rekening mee houden. Als hem wilt inrijden zou ik er een klein scheutje bij doen ;)
Daarom is het verstandig om ook altijd in een jerrycan te mengen :roll:
Anders zit je ook als een malloot aan je brommer te schudden :lol:
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
D-Evo
Pro tuner
Berichten: 3272
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 12:07
Vervoersmiddel: Peugeot 107
Locatie: Meppel.

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D-Evo »

Nouja maat op school had het erover, ja mijne gaat 120km.
Dus denk check het toch even.
Afbeelding
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

D-Evo schreef:Nouja maat op school had het erover, ja mijne gaat 120km.
Dus denk check het toch even.
Moet je hem een keer vertellen dat wanneer je de snelheid van een brommer wil controleren met een auto, dat je hem niet eraan vast moet zetten met een sleepkabel :P
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
105823
Beginnende Derbi fan
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 nov 2010, 11:47
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme SM 2006

Re: Het ''opvoeren'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door 105823 »

jasperrr91 schreef:Vlotter die leegtrekt. Want onder die toeren trekt die wel gewoon makkelijk door tot de 11000 toeren?
En rij je dan lang al 11000 toeren? Of is het als je de 11k aantikt meteen dat die terug valt?
Dat zou misschien wel kunnen, dat de vlotter leegtrekt. Als ik een tijdje 11k rijd, of net iets harder... dan valt die uit.
Plaats reactie