Waarschijnlijk zullen nog weinig mensen mij kennen op dit forum. Dit is ook het eerste bericht dat ik plaats

Maargoed, ik ben Joey Heijnen, 16 geworden op 2 okt dit jaar, en mijn rijbewijs gehaald op 20 okt. Ik woon in Huizen en zit in Hilversum op school op het ROC. Ik ben de trotse eigenaar van mijn Derbi DRD Evo ltd. edition. Ik heb hiervoor een tomos gehad die ik helemaal heb opgeknapt. Daarna heb ik in juli mijn eerste schakelbrommer gekocht. Dit was een Aprilia SX uit 2009:

Ik heb hier een paar keer op gereden om te oefenen met schakelen. Na ongeveer anderhalve maand hoorde ik via via dat er niet heel goed voor de brommer was gezorgd. (hij had zo zijn plekjes) Ik heb in de vakantie zoveel gewerkt dat ik nog genoeg geld had om een tweede brommer te kopen. Twee brommers vind ik niks dus heb ik ergens op een woensdag in september de Aprilia verkocht, en gelijk de vrijdag erna gaan kijken bij een Derbi. Ik was meteen verliefd, ongeacht dat de koplamp en claxon het niet deden. Dat fix ik wel even dacht ik. Uiteindelijk heb ik dus de brommer gekocht en dat is de Derbi DRD Evo limited edition die ik nu in mijn bezit heb. Zo heb ik hem gekocht:

De eerste dag dat ik hem had heb ik meteen wat dingetjes op mijn stuur veranderd. Ik had de handvatten vervangen, Zefal spy mirrors gemonteerd, de stuurstang verwijderd en toen had ik een ProTaper barpad erop gezet. Ongeveer een weekje later had ik het kenteken en het achterlicht normaal op het uiteinde van de brommer gezet met de welbekende "taartschep", in plaats van onder het spatbord. Zag er totaal niet uit maar onze blauwe vrienden vonden dat leuker. Ook had ik de stuurstang er weer opgezet en een ProTaper stuurrol gemonteerd. Op mijn opleiding krijgen we les in fotografie, en omdat mijn vader een leuke Canon 450D heeft besloot ik er gebruik van te maken. Ik ben samen met mijn broer, die toen wel ze rijbewijs had, naar het strandje bij mij in de buurt gegaan om wat leuke foto's te schieten. (Ik had toen ook amper verstand van die camera, nog steeds niet veel maar ik begin het allemaal te begrijpen)

Twee weken verder hadden ik en m'n pa alle kabels van de koplamp en claxon enz. doorgemeten om te kijken of ze wel stroom kregen. (Ik heb de ballen verstand van elektronica, maar m'n pa gelukkig wel) Dat kreeg de koplamp wel maar de stuurschakelaar niet. Daarna hadden we de brommer gestript om de kabelboom na te trekken. Geen kabelbreuken, wat wij nogal vreemd vonden. Na een tijdje klooien besloten we de spanningsregelaar door te meten. Spanningsregelaar stuk

Maar aan deze leuke rit en fotoshoot kwam gauw een einde. Onderweg naar huis kreeg ik een warmloper