Hoi!
Mooi man dat je ook voor een derbi gaat! ik ben bijna precies net zo lang als jij, en ik rij een Derbi Senda DRD X-treme en dat vind ik best lekker zitten hoor! Kan vrij rechtzitten en kan overal netjes bij, geen problemen ondervonden dus. Ik denk trouwens dat alle Senda modellen nagenoeg even hoog zijn, en dat de GPR beduidend lager is, dan zit je dus meer voorover wat mij iets minder bevalt.
Als uitlaat kan ik je iig een laagtoerig pijpje aanraden, dan wordt de top niet ontiegelijk hoog maar trek je wel gewoon lekker op. Zelf heb ik een Leovince X-fight, beetje prijzig maar ik vind m heerlijk rijden. Met dit type uitlaatjes kan je hem vaak wel goed afstellen als je een sproeier erin doet van een maatje groter(is een kwestie van uitproberen). Er zijn nog een paar andere laagtoerige pijpjes, maar ik kan zo gauw even niet meer bedenken hoe ze heten.
Als ik jou was zou ik mn tandwielen origineel laten, en de andere begrenzingen in de carb en luchtfilter gewoon laten zitten ook en het eerst is zo proberen.
Succes met sparen!