Begrenzer voor 80cc?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
crazymenpk
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD R 2003

Begrenzer voor 80cc?

Ongelezen bericht door crazymenpk »

Hey, ik heb laatst een 80cc drd racing uit 2008 gekocht maar wil er toch wel een begrenzer met afstandsbediening ofzo opzetten, hebben jullier hier iets wat jullie aanraden/ ervaringen ?
Knissaw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Lammers black edition
Derbi X-treme 2003 [sold]
Orion Rx50 Xtreme 50cc [sold]

Re: Begrenzer voor 80cc?

Ongelezen bericht door Knissaw »

De 80 cc eraf, 50cc erop en die begrenzen

80cc begrenst zal de politie per direct horen :palm:

Zal een beetje als dit klinken: https://www.youtube.com/watch?v=M-pqfS-QcF0 Geen agent zou je geloven. Hierdoor ga je dan btw ook nog een boete ontvangen van het hebben van een begrenzer op je brommer.

reken maar 250 voor de begrenzer. En volgens de agenten van de infopolitie ga je als je dit wilt doen ongeveer 500-800 euro aan boetes zitten (mocht je gesnapt worden) :problem:
Afbeelding
#BIDA50NAKT, ECHTE BIDA, (NOG) NIET GENAKT +5 PK
EZ_R
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003

Ongelezen bericht door EZ_R »

Begrenzer, ongekeurd motorvoertuig, voertuig met ongeldige verzekering, rijden op motor zonder rijbewijs etc etc :roll:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Maar daarbij komt gelukkig dat de meeste agenten het verstand van een aardappel hebben. En dus zullen ze het waarschijnlijk helemaal niet horen. Een tijd terug dat ik aan een tour mee deed kreeg jimmy_speed van het forum een ongeluk met een wielrenner. Daarbij moesten we allemaal blijven. Alle brommers werden geinspecteerd en scheet ik dus in me broek met me 80cc. Uiteindelijk mochten we gaan nadat mnr motoragent alles goed vond en kon ik dus eindelijk snel weg. Zelfs toen keken ze niet raar op.

En er stond gewoon Malossi op me cilinder, ding maakte een herrie als wat met powerfiltertje.
Bij een ongeluk gewoon je schakelpedaal flink kapot trappen. Grote kans dat je tandkrans op de schakelas wegslijt. Kun je wel nieuw pookje erop zetten maar die trap je ook zo weer stuk.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
VVincent
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing (2008)

Ongelezen bericht door VVincent »

stefanwinter schreef: Bij een ongeluk gewoon je schakelpedaal flink kapot trappen. Grote kans dat je tandkrans op de schakelas wegslijt. Kun je wel nieuw pookje erop zetten maar die trap je ook zo weer stuk.
En dan?
Mika
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Ongelezen bericht door Mika »

VVincent schreef:
stefanwinter schreef: Bij een ongeluk gewoon je schakelpedaal flink kapot trappen. Grote kans dat je tandkrans op de schakelas wegslijt. Kun je wel nieuw pookje erop zetten maar die trap je ook zo weer stuk.
En dan?

Kunnen ze niet schakelen.
Eenmaal thuis steek je er een nieuwe schakelas in en kom je er voor een klein prijsje vanaf.
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Als ze die technisch niet in orde blijkt krijg je alsnog een WOK.
Bespaart je idd wel de boete, maar vgm kan je beter je luchtschroef dicht draaien op je carb. Of iets als een propje papier diep de demper in duwen.
Scheelt je weer een schakelas 8-)
DRD EDITION
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Ach met zo schakelas heb je stukje meer zekerheid. Ze gaan echt niet je koppelingsdeksel eraf halen om een nieuwe as erin te steken en te testen.

Als je met meer CC's rijdt moet je gewoon de mogelijke gevolgen accepteren. Anders niet 50cc+ rijden :wave:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

50cc of 80cc boeit geen ****.

Als je harder gaat dan toegstaan is ben je sowieso te sjaak. Gaat om snelheid niet aantal cc.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Ja maar als je een ongeluk hebt en ze kunnen jouw gereden snelheid achterhalen, maar je hebt wel 80cc erop ben je er toch bij. Ligt met 50cc wel even iets anders.

Maar ik snap je punt wel, in beide gevallen ben je al in overtreding.
Plaats reactie