Een collega vroeg me of ik zijn Derbi terug rijdend kan maken. Deze staat zeker al een jaar of 6 stil.
Hij is nog steeds op zoek naar het origineel sleuteltje (contact) en papieren die na een verhuis zoek zijn geraakt.
Ik heb al de oude benzine afgelaten, bougie gekuist, carburator losgemaakt en gekuist, nieuwe 2-takt benzine erin.
Over het benzinekraantje las ik al een en ander op het forum, maar ik vermoed dat dit stuk is.
Er komt geen benzine door als ik aan het onderste pijpje zuig (onderdruk)
Het contact heb ik via een schakelaar overbrugd. Benzine via een flesje en darmpje naar de carburator en na een 3tal pogingen startte de Derbi. Koelvloeistof gevuld bij draaiende motor.
Ik overweeg om een gewone manuele benzinekraan te plaatsen in plaats van zo'n vacuumkraantje.
Wat doe ik met het vacuumslangetje (gewoon afdoppen??)
Kan er me iemand vertellen welk type of model Derbi dit is?
Nog uit te voeren:
hydraulisch remsysteem nakijken, flushen en verse remolie erin (welke??)
Hierbij een paar foto's van de Derbi.
Mvg
Pierre




