Allereerst, welkom op het forum.
Laat ik bovenaan beginnen...
Het eerste wat ik me afvraag is, heb je de brommer met 0km op de teller gekocht?
Zoja, heb je hem van een particulier gekocht of bij een brommerzaak/dealer?
Daarna beschrijf je dat hij weinig toeren maakte? En dat je dat hoger hebt gezet. Ik neem aan dat je het hier over het toerental hebt als de brommer stationair loopt?! Korte uitleg daarover:
De stationairschroef, op de carburateur, is er alleen voor om te zorgen dat de brommer stationair blijft lopen, en niet uitvalt als je geen gas geeft.
De reden dat de demper lekt, is waarschijnlijk dat het schroefje wat los is gekomen door de trillingen. Of de pakking die een beetje gaar is. Het beste kan je de demper er even af halen denk ik, een nieuwe pakking monteren en opnieuw vastdraaien. Evt met rubberen ringetjes onder de schroefjes/boutjes van de demper. Want het probleem ligt echt bij de demper en dat boutje. Normaal gesproken hoort hij niet te lekken als je met het stationairschroefje aan de gang gaat, om hem wat feller of rustiger te laten lopen.
Wat betreft het probleem met de teller. Ik heb zelf de laatste tijd ook wat problemen met mijn teller (Derbi drd racing 2008), waarbij ik snelheden van 150 kreeg (met een 50cc imitatie cilinder van airsal, best netties toch ??!!

)
En bovendien bleven het temp. lampje en olie lampje bij mij ook continue branden. Ik vond dat opzich nog niet zo vervelend, want ik heb geen temp sensor en ik meng mijn benzine zelf.
Maar het feit dat hij de km'ers er wel bij optelt, terwijl ik niet zo hard reed, vond ik minder leuker.
Ik ben er is mee aan de gang gegaan, en ik kwam erachter dat er een kabelbreukje zat bij de zekering.
Toen ik hiermee bezig was brak dat kabeltje ook doormidden dus heb ik er een nieuw stukje tussen gesoldeerd. Dit leek in eerste instantie te helpen maar even later had ik het zelfde probleem weer.
Dit keer maar is naar de voorkant van de brommer gekeken, waar de meeste draden zitten. Ik heb alle connectoren eens los gehad en uitgeblazen met een 'heat gun' (föhn) en daarna weer alles terug in elkaar gedrukt. Ik heb vooral veel aandacht besteed aan de connector van de snelheidsmeter, aangezien hij bij mij een verkeerde snelheid gaf.
Verder lijk jij hier geen last van te hebben, maar als ik de sleutel omdraaide stond hij wel op contact en kon ik hem ook aankicken, maar de teller ging pas werken toen de brommer liep. Na het aankicken.....
Dit heb ik op de een of andere manier verholpen, want als ik nu de sleutel omdraai staat hij op contact zoals het moet en doet de teller het ook gewoon, ookal is de brommer niet aan. Verder geeft hij ook geen rare snelheden meer tijdens het rijden en ook niet als ik stil sta.
Als ik jou was zou ik eerst eens kijken naar je zekering en evt vervangen. Mocht dat niet helpen, dan zou je je kabelboom kunnen inspecteren op kabelbreukjes of plekken waar vocht kan komen.
Mocht het niet lukken dan horen we het wel!
-edit
Ik zie dat er al berichten voor mij zijn geplaatst, toen ik begon met typen was er nog niks...
