Hey,
Ik ben bezig met een Derbi GPR project (2004)
Deze heeft een digitale km-teller. Graag had ik er een oldschool mechanische in gemonteerd.
Weet er iemand of er een eenvoudige plug and play oplossing bestaat met andere Derbi onderdelen?
Mvg,
Arno
Van elektronische km-teller naar mechanische (GPR)
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: Van elektronische km-teller naar mechanische (GPR)
De aandrijver van een Senda past wel op het wiel, maar de tellers zijn voor 17 inch wielen gemaakt.
Dus wijst deze veel te veel aan.(gpr heeft 16 inch wielen..)
Je kan het wel proberen met de goedkope chinese tellers,die wijzen te weinig aan (om precies te zijn, 40%)
En dan een aandrijver van een R versie (21 inch voorwiel),dan zou het redelijk moeten kloppen.
Andere alternatief is een Koso analoge teller gebruiken.
Dan krijg je dus zoiets na wat knutselen :

Dus wijst deze veel te veel aan.(gpr heeft 16 inch wielen..)
Je kan het wel proberen met de goedkope chinese tellers,die wijzen te weinig aan (om precies te zijn, 40%)
En dan een aandrijver van een R versie (21 inch voorwiel),dan zou het redelijk moeten kloppen.
Andere alternatief is een Koso analoge teller gebruiken.
Dan krijg je dus zoiets na wat knutselen :

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 2004
Kunnen die KOSO tellers ingesteld worden naar de omtrek van het wiel dan zodat ze universeel op iedere motor kloppen?
Jij hebt er zo eentje? Zou je me toevallig ook kunnen vertellen of de tellerplaat gemakkelijk te vervangen is door een eigen ontworpen plaat? Met een andere schaalverdeling zou dat ook een oplossing kunnen zijn om de aangegeven snelheid te doen kloppen met de werkelijke snelheid
Jij hebt er zo eentje? Zou je me toevallig ook kunnen vertellen of de tellerplaat gemakkelijk te vervangen is door een eigen ontworpen plaat? Met een andere schaalverdeling zou dat ook een oplossing kunnen zijn om de aangegeven snelheid te doen kloppen met de werkelijke snelheid

- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Die kOSO tellers kunnen op bijna elke maat wiel ingesteld worden (gewoon de omtrek in mm opgeven, eventueel met 2 in plaats van met 1 magneetje werken)
En denk niet dat de tellerplaat er makkelijk uit kan, de teller zit dichtgefelsd namelijk.
En dat is jammer, want ik heb bij dit setje 1 met witte en 1 met blauwe achtergrondverlichting,anders had ik dat allang aangepast
Cockpitje zelf heb ik van plexiglas gemaakt overigens.
En denk niet dat de tellerplaat er makkelijk uit kan, de teller zit dichtgefelsd namelijk.
En dat is jammer, want ik heb bij dit setje 1 met witte en 1 met blauwe achtergrondverlichting,anders had ik dat allang aangepast
Cockpitje zelf heb ik van plexiglas gemaakt overigens.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;