Moeilijk starten.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda sm Xtreme
Moeilijk starten.
Ik heb onlangs een derbi senda sm xtreme gekocht (2de hands)
In begin starte hij meteen na 1 of 2 keer kicken maar vorig weekend en vandaag had hij last met het starten.
Ik kan nog altijd 1 of 2 keer kicken en dan start hij maar valt weer uit...
Ik zet de choke nooit volledig open als ik hem voor de eerste keer start, kan het daar aan liggen dat hij uitvalt?
Daarna moet ik toch 20 keer kicken (met choke) tot hij weer start, en als ik er dan eindelijk mee kan rijden en weer stil leg start hij wel terug meteen.
Ik dacht zelf dat het misschien aan de bougie ligt?
Het is mijn allereerste brommer daarom dat ik hier even info vraag voor ik daadwerkelijk iets ga losvijzen en misschien iets kapot of onnodig doe.
De brommer is nog volledig origineel.
Alvast bedankt!
In begin starte hij meteen na 1 of 2 keer kicken maar vorig weekend en vandaag had hij last met het starten.
Ik kan nog altijd 1 of 2 keer kicken en dan start hij maar valt weer uit...
Ik zet de choke nooit volledig open als ik hem voor de eerste keer start, kan het daar aan liggen dat hij uitvalt?
Daarna moet ik toch 20 keer kicken (met choke) tot hij weer start, en als ik er dan eindelijk mee kan rijden en weer stil leg start hij wel terug meteen.
Ik dacht zelf dat het misschien aan de bougie ligt?
Het is mijn allereerste brommer daarom dat ik hier even info vraag voor ik daadwerkelijk iets ga losvijzen en misschien iets kapot of onnodig doe.
De brommer is nog volledig origineel.
Alvast bedankt!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO LDT 221/999
Re: Moeilijk starten.
Bougie kan je nakijken, Ander tankje benzine proberen? Of er zit een te grote sproeier in. Zelf had ik dat mijn leiding van mijn tank verstopt zat, en dat hij helemaal vacuum trok.
-
- Banden plakker
Ik wou vandaag vertrekken naar mijn werk en hij starte tot mijn verbazing van de eerste kick (met de choke helemaal open)bendewaard schreef:Bougie kan je nakijken, Ander tankje benzine proberen? Of er zit een te grote sproeier in. Zelf had ik dat mijn leiding van mijn tank verstopt zat, en dat hij helemaal vacuum trok.
Nu was ik bijna op mijn werk en ineens valt hij gewoon uit, daarna starte hij enkel door te lopen en niet kicken maar valt weer uit.
Ik heb dit al eens vroeger met een auto gehad, hij viel ook ineens uit en moeilijk starten.
Wat ik toen gedaan had was simpel de luchtfilter vervangen en ik denk dat dit hetzelfde zal zijn met de derbi?
Is het moeilijk om zo'n luchtfilter bij een derbi senda sm xtreme te vervangen? hij staat nu langs de kant van de weg en zou ik hem daar kunnen vervangen zonder de brommer uiteen te halen?
Al bij al is het een geluk bij een ongeluk, Ik heb nu wel een extra dagje verlof

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Luchtfilter vervangen is erg simpel (5 schroefjes of 4) filter eruit, nieuwe erin, en weer dicht.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Banden plakker
Oké bedankt, ik zal het morgen eens proberen en dan laat ik wel iets weten of het gewerkt heeft voor de mensen die dit probleem ook ooit tegen komen.derbi-ftw schreef:Luchtfilter vervangen is erg simpel (5 schroefjes of 4) filter eruit, nieuwe erin, en weer dicht.
-
- Banden plakker
Heeft niet geholpen. ik denkt dat hij ergens valse lucht neemt. als ik er mee wil rijden valt hij bijna uit dan geeft hij weer gas enz enz.. als ik in eerste tegen 5km/u rijd geraak ik wel vooruit maar als ik meer gas wil geven valt hij weer bijna uit.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=19678
Heb je je bougie al even gecheckt? Kan een te grootte sproeier zijn.
Loopt ie beter als je je luchtschroef opendraait?
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
-
- Banden plakker
Ja heb er ook al een nieuwe bougie ingestoken, Wat ik nu ga proberen is de carburateur eens uit kuisen en eens kijken of de leiding van de naft niet verstopt zit. Ik denk niet dat het de sproeier gaat zijn aangezien hij ervoor wel goed start en reed. Hij viel ineens stil tijdens het rijden dus ik denk dat er ergens vuiligheid verstopt zit?EZ_R schreef:Heb je je bougie al even gecheckt? Kan een te grootte sproeier zijn.
Maar ik bekijk het positief, zo leer ik bij en heeft de derbi weer nieuwe onderdelen om hopelijk probleemloos de zomer door te komen

-
- Pro tuner
Met bougie checken bedoel ik de kleur. Koffie(met melk) bruin is netjes.
-
- Banden plakker
De oude bougie was bruin. Maar heb er tog maar een nieuwe ingestoken en ook getest. Na nog wat te zoeken wat het dan wel kan zijn heb ik waarschijnlijk het probleem nu wel gevonden.EZ_R schreef:Met bougie checken bedoel ik de kleur. Koffie(met melk) bruin is netjes.
Ik denk dat mijn benzine pompje stuk is? En door wat verder te zoeken hier op deze forum ben ik wel bijna zeker dat het dat is.
Als ik hem (lopend) start dan komt er witte rook uit. Heb gelezen dat dit door een kapotte benzine pompje is?
En waarschijnlijk ook de reden dat hij moeilijk start en weer uitvalt,te weinig benzine?
Morgen even een nieuwe halen en ik zal laten weten of het opgelost is.
-
- Pro tuner
Je hebt geen benzine pomp. Wel een benzinekraan. Als je vacuumkraan hebt, haal je benzineslang er dan even af maar laat de vacuümslang zitten. Als je hem kickt dan zou er benzine uit de kraan moeten schieten.
Witte rook kan duidden op kvs, lekke koppaking ofzo. Dan heb je wel een lastiger probleem.
Witte rook kan duidden op kvs, lekke koppaking ofzo. Dan heb je wel een lastiger probleem.

-
- Banden plakker
Vandaag heb ik dit eens getest en er kwam benzine uit. Dan maar eens de carburateur eraf gehaald en schoongemaakt (nu weet ik tenminste welke sproeier erin zit 92) maar heeft niet geholpen. kan ik de koppakking zelf herstellen? ik heb geen 2 linker handen hoorEZ_R schreef:Je hebt geen benzine pomp. Wel een benzinekraan. Als je vacuumkraan hebt, haal je benzineslang er dan even af maar laat de vacuümslang zitten. Als je hem kickt dan zou er benzine uit de kraan moeten schieten.

-
- Pro tuner
Dan zal het wel KVS zijn. Liepen ze maar lekker op water.
Je zou het misschien kunnen herstellen met vloeibare pakking maar ik zou gewoon even een nieuwe bestellen. Check ook even of je ringen nog heel zijn. Welke cilinder heb je?

Je zou het misschien kunnen herstellen met vloeibare pakking maar ik zou gewoon even een nieuwe bestellen. Check ook even of je ringen nog heel zijn. Welke cilinder heb je?
-
- Banden plakker
Weet je toevallig een goede site waar ik deze kan bestellen? Ik kan dit wel zoeken via google maar dan ben ik niet zeker of ik wel het juiste bestel. Het is een 50cc dat erop zit.EZ_R schreef:Dan zal het wel KVS zijn. Liepen ze maar lekker op water.![]()
-
- Banden plakker
Even een update, zoals je dus kunt zien op de foto's is deze niet mooi vlak. ik ben geen expert en het is de eerste keer dat ik een brommer opendraai maar dit kan toch niet goed zijn? de bouten waren ook heel hard verroest en zaten natuurlijk heel vast.kan zeker van ouderdom zijn maar er zal dan ook wel koelvloeistof langs de bouten gevloeid zijn zeker?
Ik ga vandaag een nieuwe bestellen, heb alles ook even goed afgedekt met papier (waar youtube niet goed voor is :p )
hopelijk is dit nu het probleem.

Ik ga vandaag een nieuwe bestellen, heb alles ook even goed afgedekt met papier (waar youtube niet goed voor is :p )
hopelijk is dit nu het probleem.

-
- Pro tuner
Ik geloof dat je deze moet hebben:
https://www.josdijkman.nl/pakking-derbi ... %2520derbi&
Is je O-ring ook nog heel?q
-
- Banden plakker
Waar zit die O-ring? heb even gezocht op google maar word er niet wijzer van.EZ_R schreef:Ik geloof dat je deze moet hebben:
-
- Pro tuner
Zou op je cilinderkop of cilinder moeten zitten. Hoeft niet, ligt aan je cilinder. Het is gewoon een rubberen ringetje in een groef. Succes met de nieuwe pakking iig 

-
- Banden plakker
Heb deze niet tegengekomen :p Alvast bedankt voor de hulpEZ_R schreef:Zou op je cilinderkop of cilinder moeten zitten. Hoeft niet, ligt aan je cilinder. Het is gewoon een rubberen ringetje in een groef. Succes met de nieuwe pakking iig

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Deze O-ring zit er niet op.
Gewoon de koppakking vervangen.
Gewoon de koppakking vervangen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl