6-polige spanningsregelaar aansluiten (opgelost)
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: auto en brommer
6-polige spanningsregelaar aansluiten (opgelost)
Hallo,
Mijn naam is Errol 21 jaar kom uit de achterhoek en ben nieuw op dit forum. Ik heb vorige week een derbi senda-r Xtreme 2005 gekocht. De derbi liep niet maar na het schoonmaken van de carburateur en beetje kutten met mijn luchtschroef loopt die weer als een zonnetje:)
De kabelboom was nogal slordig en heb dus besloten zelf een kabelboom te maken. Lijkt me leuk een keer gedaan te hebben. Ben elektrisch en mechanisch redelijk goed onderbouwd. Het is uiteindelijk de bedoeling om een arduino one op de derbi te maken om zelf een digitale teller etc. te maken. Maar laat maar is bij de basis beginnen. Eerst zorgen dat de verlichting weer werkt...
Ik ben opzoek naar een pinout/aansluitschema van de 6 polige spanningsregelaar. Ik ben op internet aan het zoeken geslagen maar heb niks kunnen vinden. Ik wil deze spanningsregelaar aansluiten als een 4 polige spanningsregelaar. De 2 draden van de lichtspoel in en 2 draden 12VDC uit.
Hoop dat iemand mij hieraan kan helpen.
Gr, Errol
Mijn naam is Errol 21 jaar kom uit de achterhoek en ben nieuw op dit forum. Ik heb vorige week een derbi senda-r Xtreme 2005 gekocht. De derbi liep niet maar na het schoonmaken van de carburateur en beetje kutten met mijn luchtschroef loopt die weer als een zonnetje:)
De kabelboom was nogal slordig en heb dus besloten zelf een kabelboom te maken. Lijkt me leuk een keer gedaan te hebben. Ben elektrisch en mechanisch redelijk goed onderbouwd. Het is uiteindelijk de bedoeling om een arduino one op de derbi te maken om zelf een digitale teller etc. te maken. Maar laat maar is bij de basis beginnen. Eerst zorgen dat de verlichting weer werkt...
Ik ben opzoek naar een pinout/aansluitschema van de 6 polige spanningsregelaar. Ik ben op internet aan het zoeken geslagen maar heb niks kunnen vinden. Ik wil deze spanningsregelaar aansluiten als een 4 polige spanningsregelaar. De 2 draden van de lichtspoel in en 2 draden 12VDC uit.
Hoop dat iemand mij hieraan kan helpen.
Gr, Errol
Laatst gewijzigd door coarsa op zo 13 mar 2016, 09:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Black Edition 2005 *verkocht*
Malaguti XSM 50
Re: 6-polige spanningsregelaar aansluiten
Ik weet niet waar je precies vandaan komt maar ik heb er hier denk ik nog wel een liggen, bij intresse stuur maar een pb 

-
- Banden plakker
Het gaat hier om een aansluitschema van een spanningsregelaar:)
-
- Banden plakker
Malaguti XSM 50
Sorry, zat niet op te letten 

-
- Banden plakker
Malaguti XSM 50
Kun je dat niet gwn uit het draadboomschema halen dan ?
-
- Banden plakker
Ik kan uit het schema wel halen waar de draden heen zouden moeten lopen, maar ik weet dan nog niet welke pin op de spanningsregelaar waar voor is.
-
- Banden plakker
Malaguti XSM 50
Oke.. Dus eigenlijk gewoon ff een foto van de stekker aan de regelaar ? Kan morgen wel even voor je kijken ergens nog wel een kabelboom liggen
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Gaat niet werken zo..
(Je hebt namelijk geen 2 draden van de lichtspoel, alleen de gele is voor het licht)
Maar,als je toch zelf een draadboom gaat maken ...
Neem een spanningsregelaar van een scooter (4 polig) en een losse knipperlichtautomaat.
Kost een stuk minder en is betrouwbaarder..
Gele draad van de ontsteking splitsen en op beide ingangen van de regelaar aansluiten.
1 massadraad op de regelaar en de overgebleven draad op de akku.
Zoals dit dus :
Of, als je het gelijk goed wilt doen :
Het massapunt van de lichtspoel loshalen bij de grondplaat en deze naar buiten uitvoeren.
(Dan kan je wel dubbelzijdige gelijkrichting doen en haal je meer rendement uit je spoelen)
Gaat prima met dit soort regelaars
Roze en geel gaan dan op de 2 draden van de lichtspoel , groen is massa en de rode samen met de zwarte op de akku(zwarte is spanningsmeting,zorgt ervoor dat de spanning altijd konstant blijft ook onder belasting)
Zeker omdat je met een Arduino wilt gaan werken is een nette boordspanning wel handig..
(Je hebt namelijk geen 2 draden van de lichtspoel, alleen de gele is voor het licht)
Maar,als je toch zelf een draadboom gaat maken ...
Neem een spanningsregelaar van een scooter (4 polig) en een losse knipperlichtautomaat.
Kost een stuk minder en is betrouwbaarder..
Gele draad van de ontsteking splitsen en op beide ingangen van de regelaar aansluiten.
1 massadraad op de regelaar en de overgebleven draad op de akku.
Zoals dit dus :

Of, als je het gelijk goed wilt doen :
Het massapunt van de lichtspoel loshalen bij de grondplaat en deze naar buiten uitvoeren.
(Dan kan je wel dubbelzijdige gelijkrichting doen en haal je meer rendement uit je spoelen)
Gaat prima met dit soort regelaars

Roze en geel gaan dan op de 2 draden van de lichtspoel , groen is massa en de rode samen met de zwarte op de akku(zwarte is spanningsmeting,zorgt ervoor dat de spanning altijd konstant blijft ook onder belasting)
Zeker omdat je met een Arduino wilt gaan werken is een nette boordspanning wel handig..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
Bedankt voor je antwoord:) maar is het niet mogelijk om mn 6 polige spanningsregelaar aan te sluiten zodat ik 12 volt krijg?? Tis even tijdelijk voor de Verlichting. Heb de komende tijd nog te weinig tijd om alles aan te pakken. En kan het wel welke pinnen van mn spanningsregelaar moet ik dan aansluiten?
Gr errol
Gr errol
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Zo te zien moet je deze als volgt aansluiten :
(Vanaf de aansluitingen gezien )
1. 2. 3
4. 5. 6
Op 4 komt de gele draad van de ontsteking.
Op 1 komt de + van de akku
Op 6 komt de geel/groene draad (massa)
Op 2 komt de oranje draad die naar de knipperlichtschakelaar op je stuur gaat.
Op 5 komt de geschakelde + van het kontakt.(rood/zwart)
Pen 3 blijft dus over...
Zo zou het moeten werken
(Vanaf de aansluitingen gezien )
1. 2. 3
4. 5. 6
Op 4 komt de gele draad van de ontsteking.
Op 1 komt de + van de akku
Op 6 komt de geel/groene draad (massa)
Op 2 komt de oranje draad die naar de knipperlichtschakelaar op je stuur gaat.
Op 5 komt de geschakelde + van het kontakt.(rood/zwart)
Pen 3 blijft dus over...
Zo zou het moeten werken

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
Wederom bedankt voor je reactie:) Mn verlichting werkt weer:) dankjee!
Mvg errol
Mvg errol