derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 27 feb 2016, 19:30
- Vervoersmiddel: derbi senda sm 2008
derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
hallo, ik was gisteren avond aan het rijden na dat ik mijn bougie had vervangen starte bij eerste kick en toen men blok warm werd sloeg die af en niet meer aan te krijgen waar kan dit aan liggen?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
Zit er nog olie in?
Zit er nog koelvloeistof in?
Lekt hij ergens?
Heeft die een vonkt?
Krijgt die benzine?
Heeft die benzine?
Kan aan zo veel dingen liggen...
Zit er nog koelvloeistof in?
Lekt hij ergens?
Heeft die een vonkt?
Krijgt die benzine?
Heeft die benzine?
Kan aan zo veel dingen liggen...
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
Ok, dat wordt dus even zoeken..
Vonkt je bougie ?
Zo ja, dan zit het in de benzinetoevoer.
Vonkt deze niet, dan is het of de cdi of de spoelen in de ontsteking.
Haal je voorkap las en trek dan de stekker van het kontaktslot los.
(Zo sluit je deze uit..)
Nu wel een vonk?
Dan is het kontaktslot de schuldige..
Nog steeds geen vonk?
Dan moet je gaan meten..
De weerstand tussen de groene draad en de massa(=het blok) moet ongeveer 700 Ohm zijn.
De weerstand tussen de rode draad en de massa moet ongeveer 200 Ohm zijn.
Groene draad is de laadspanning voor de cdi en de rode is voor het ontstekingstijdstip.
De spoel van de rode draad gaat eigenlijk nooit kapot,de spoel van de groene draad wel.
Kloppen deze waardes redelijk(lager mag, maar niet veel hoger) , dan is de cdi waarschijnlijk defekt.
(Alleen is deze niet door te meten..)
En om het af te maken ..
Zit de kabel nog wel goed in de bougiedop?
Vonkt je bougie ?
Zo ja, dan zit het in de benzinetoevoer.
Vonkt deze niet, dan is het of de cdi of de spoelen in de ontsteking.
Haal je voorkap las en trek dan de stekker van het kontaktslot los.
(Zo sluit je deze uit..)
Nu wel een vonk?
Dan is het kontaktslot de schuldige..
Nog steeds geen vonk?
Dan moet je gaan meten..
De weerstand tussen de groene draad en de massa(=het blok) moet ongeveer 700 Ohm zijn.
De weerstand tussen de rode draad en de massa moet ongeveer 200 Ohm zijn.
Groene draad is de laadspanning voor de cdi en de rode is voor het ontstekingstijdstip.
De spoel van de rode draad gaat eigenlijk nooit kapot,de spoel van de groene draad wel.
Kloppen deze waardes redelijk(lager mag, maar niet veel hoger) , dan is de cdi waarschijnlijk defekt.
(Alleen is deze niet door te meten..)
En om het af te maken ..
Zit de kabel nog wel goed in de bougiedop?
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: za 27 feb 2016, 19:30
- Vervoersmiddel: derbi senda sm 2008
Re: derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
kwas dus begonnen met kijke hij lekt koelvloeistof had ik dus al door en hield bij effe checke voor het rijde dus uitlaat enzo er af en waren aant kijken naar de cilinder enzo omdat ik soms veel en soms heel weining kompresie had blijkbaar zit er een deuk op de piston en krassen
dus nu gaat morge blok er onderuit kijke hoe erg de schade enzo is en dan zullen we zien wa er gebeurt
heb net 2 weken en zoveel is daar mis mee maarja effe door zetten zeker




- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: derbi afgeslagen en niet meer aan willen gaan
Ow, ja dat kan ook.
Lekke koppakking.
Dan loopt ie op water en dat gaat niet goed.
Zou wel uitzoeken waarom deze lek was, anders gebeurt het misschien nog een keer.
Is de thermostaat niet defekt, want als deze niet opengaat wordt het veel te heet en kan inderdasd de koppakking doorslaan.
Lekke koppakking.
Dan loopt ie op water en dat gaat niet goed.
Zou wel uitzoeken waarom deze lek was, anders gebeurt het misschien nog een keer.
Is de thermostaat niet defekt, want als deze niet opengaat wordt het veel te heet en kan inderdasd de koppakking doorslaan.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;