De cilinder is de originele Derbi (Gilera omdat het blok uit Spanje is meegenomen) versie die er op stond bij aankoop maar dan met ongeveer 40 uur werk er in

Carb. is een 24 mm Polini maar verbust naar 20 mm.
Boring en slag zijn origineel.
Zuiger is van VHM Boekel.
Ontsteking is nu nog een PVL/Bidalot versie.
Inlaat flink gewijzigd en werkt met een 80 cc membraan uit de cross wereld.
Bak is een close-ratio 6 V van Bidalot.
Alles geheel in eigen huis gemaakt incl. de uitlaat.
Blokje hangt in een RS125 Honda racer rijwiel.
Omdat goede koeling bijzonder belangrijk is voor een constant vermogen heb ik een eenvoudige Airsal kop genomen en die uitgedraaid en voorzien van een losse verbrandingskamer. Het koelwater stroomt nu over de verbrandingsruimte heen en rondom de bougie.
Levert bij PST in Geldermalsen (gister nog) 22,3 pk en 11,2 Nm koppel bij ca 14.000 rpm. Max rpm ca 16.000.
https://www.youtube.com/watch?v=rPTxMe4CdG8
https://www.youtube.com/watch?v=ZPJoKtdu_KQ
