Senda loopt sationair maar wilt niet hoog in toeren

Algemene vragen over Derbi.
Feliix
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi Senda SDR

Senda loopt sationair maar wilt niet hoog in toeren

Ongelezen bericht door Feliix »

Hallo,

Mijn Senda SDR uit 2005 wilt niet op hoge toeren komen. Ik heb hem tweedehands gekocht, toen vonkte hij nog helemaal niet. Na een nieuwe cdi/bobine vonkt hij wel, al is het niet een hele grote vonk. (cdi/bobine):https://www.vischscooters.nl/p/bobine-c ... cati/45633
Stationair loopt hij dus prima, maar zodra je gas gaat geven hoor je het welbekende brooaaaahp. Benzine lijkt hij toch genoeg te hebben want de bougie is nat. Zelfs met de gasnaald uit de carb gehaald geeft hij hetzelfde geluid. hier een linkje naar de situatie:https://youtu.be/F9reofCpTiU

In de magneet van het vliegwiel zit een barstje. Zou dit hét verschil uit kunnen maken?

Heeft iemand nog een idee waar we naar zouden kunnen kijken?
Yezzz
Schakelrijder
Vervoersmiddel: 2001-2004 Rieju MRX
1980 Puch Maxi S (WIP)

Re: Senda loopt sationair maar wilt niet hoog in toeren

Ongelezen bericht door Yezzz »

Makkelijkste is uiteraard even kijken of je een vliegwiel van iemand anders mag testen, scheurtje kan best goed het signaal verpesten. Klinkt wel als een ontstekings probleem.
Natte bougie is niet bepaalt een goed teken tho, loopt ie niet veel ste rijk?
Got popcorn?
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je niet een te groter sproeier? dat die verzuipt, en dat de bougie daarom nat is.
Dat de bougie nat is kan ook een lekke koppakking zijn (maar dat betwijfel ik)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ow zie net het filmpje, en ja haha dat is een ontsteking's probleem.

Had dit ook ooit ongeveer, toen ging mijn Derbi 20km/u achteruit, i.p.v voorruit...

Verder de nieuwe CDI goed aangesloten inclusief goede massa?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Feliix
Banden plakker

Hallo.
Inmiddels heb nog een andere tweedehands onsteking gekocht. De vonk is nu wel iets feller.
Het probleem is nu een beetje veranderd maar nog niet verholpen. Blijft nu alleen stationair draaien. Abrupt stotteren doet hij niet meer. Onsteking lijkt dus prima maar hij blijft in de lage toeren. Voorheen spetterde en rookte de uitlaat flink, nu zie je nauwelijks rook. Hier twijfelen we nu over de benzine toevoer. De gasnaald hebben we ook verplaatst van de hoogste stand naar de middelste stand. Geen verschil gemerkt.
Verder heeft ie een 88 sproeier.
Heeft iemand nog suggesties?
Thanks
Rene M
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD

Ongelezen bericht door Rene M »

Dat spetteren en roken hadden wij ook. Bleek dat de carb compleet versleten was, ook uit voorzorg het membraam vervangen. Nieuwe carb gekocht en hij rijd weer 70 km/h. Geen gespetter meer en een mooie droge koffie bruine bougie.
Feliix
Banden plakker

Hallo,
Na dagen lang sleutelen en onderdelen kopen heb ik het probleem verholpen.
Na een nieuwe ontsteking + vliegwiel nauwelijks verbetering. Andere sproeiers geen verbetering. Nieuwe bougie voor de zekerheid geen verbetering. Carb na gekeken en doorgeblazen geen verbetering. Nieuw membraan plaatjes geen verbetering.
Dus na ongeveer alles gecontroleerd te hebben begon ik te twijfelen aan de nieuwe(!!) Cdi/bobine die ik voor 22 euro op een webshop van een scooterzaak bestelde.
Je raad het niet, vandaag tweedehands cdi gekocht en het probleem was verholpen!!

Toch bedankt voor alle suggesties iedereen!
Plaats reactie