Ik stel me heel kort voor: Ik ben Leendert, 18 jaar en ik heb mijn (auto-) rijbewijs al ruim een jaar. Ik rijdt veel: heb al zeker 15.000 kilometer gereden (en dus de nodige ervaring opgedaan

Ik wil graag een Derbi Senda kopen. Het liefst een DRD-versie, omdat die luxer is en dus onder andere een toerenteller heeft.
Mijn budget is ongeveer 1000 euro. Ik heb een mooie gezien op Marktplaats, wetende dat dit ook pure rotzooi kan zijn hoor. Daarom ben ik hier om jullie mening te vragen. Het gaat om deze brommer: http://goo.gl/08EzBT
Hij is uit 2009, is een Anniversal edition #85 en heeft ruim 14.000 kilometer gelopen. Ik heb de adverteerder het volgende gevraagd:
Is de brommer origineel qua motorblok etc. (niet opgevoerd?) welke snelheid haalt hij?
Is de brommer technisch in goede staat: geen speling op belangrijke delen zoals voorvork, achterbrug etc. en is staat alles recht? Werkt alle elektra naar behoren? Blok loopt ook zonder getik , en netjes?
En slijtage-onderdelen zoals remmen, banden, koppeling etc. in welke staat zijn die?
Ook ben ik benieuwd of de brommer ooit een schade of val heeft gehad. Hebt u tevens bonnen of andere documentatie van onderhoud / blokrevisie en dergelijke? Wat is het onderhoud dat er (recentelijk) aan gepleegd is?
Graag jullie reactie, ik ben benieuwd! Mocht ik gaan kijken bij de Derbi, neem ik iemand mee die erg veel verstand heeft van brommers. Dat scheelt sowieso al denk ik.
Groeten,
Leendert