80 CC airsal afstellen

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
koen_evo
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi_evo

Re: 80 CC airsal afstellen

Ongelezen bericht door koen_evo »

IK heb er nu 150 in zitten. hij trek aardig op en maakt flink wat toeren je ben namelijk zo in de 6 de versnelling maar gaat maar
60 km/h soms kun je hem door trekken naar de 70 maar dan stottert die soms. moet ik kleiner gaan met mijn sproeier ?
milhuysmans
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Ongelezen bericht door milhuysmans »

ja kleinere sproeier erin totdat hij niet meer stottert en dat de bougie mooi koffiebruin is, nu zal hij te donker zijn.
koen_evo
Schakelrijder

Nieuw probleem :wall: toen we de bougie eruit haalde om de kleur te bekijken is er een ijzertje in het bougie gat gevallen :palm: . we hebben toen het blok er onder uit gehaald en het blok onderste boven gehouden hopend dat het er uit zou vallen. dat is niet gebeurd. wat nu ? is het mogelijk om het blok uittespoelen aangezien ik mijn blok niet meer wil splitsen. of valt het allemaal wel mee ? http://postimg.org/image/qoenal5jt/ is er in gevallen. zonder de plastiek omhulling
milhuysmans
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Als het in het bougiegat gevallen is ligt het normaal gewoon op de zuiger, cilinderkop eraf halen is dus voldoende
koen_evo
Schakelrijder

ik heb naar meer informatie gezocht hiernaar aangezien we niks zagen liggen op de zuiger en mij verteld werd dat hij dan verder naar onder was gevallen door de spoelpoorten. Ik heb begrepen dat de krukas in een gesloten ruimte zit. dus als daar niks light is er ook geen probleem. Klopt dit.
Xtreme06
Pro tuner

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Nee dat klopt helemaal niet,als dat stukje in je krukasholte is terechtgekomen gaat dit je bigend stuk maken. Of via de spoelpoorten terug naar boven maar in elk geval,het moet eruit.

Controleer eerst even of het toevallig niet in je uitlaat ligt als dat niet het geval is demonteer je best de cilinder en je volledige inlaat. Via het inlaatlaat kanaal of langs de "cilinderruimte" (het gat waar je drijfstang inzit,geen idee hoe dat eigenlijk noemt) moet je het er dan wel uitkrijgen.
koen_evo
Schakelrijder

https://vid.me/LEdQ
Ik heb het allemaal gecontroleerd hij licht nergens bij mijn inlaat of krukas.

de uitlaat had ik er al af gehaald zonder echt te kijken of die daar inzat dus heel misschien is die er uitgevallen met het weg leggen er van. maar kan het niet op de grond terug vinden vandaar de twijfel of ik er van uit kan gaan dat die er niet meer inzit ? of kan die alsnog ergens vast zitten.
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

Ik zou denken onder je krukas, onder de wangen. Kweenie of het kan enzo, maar mss wat benzine erin gieten en proberen het eruit te spoelen. Om zo je blok door te spoelen
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

je kunt ook voor de zekerheid een doek pakken deze insmeren met wat 2 takt olie deze tegen de krukas leggen daarna de krukas draaien zodat je de doek met een krukaswang meesleurt daarna aan de andere kant de doek pakken (doek aan een kant wel blijven vasthouden) en dan de krukas doordraaien zodat de doek er hellemaal uit is zo maak ik altijd carters schoon. als je geluk hebt is het ijzerdeeltje aan de doek blijven plakken
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
koen_evo
Schakelrijder

oke bedankt. Verder tijdens het testen van de sproeiers ( zo ver we konden) schoot die soms in zijn toeren. als je dan het gas los liet en hervatten gingen de toeren weer terug bij normaal. slippen mijn koppelingsplaten ? er zitten net nieuwe in en nieuwemalossi koppelingsveren
Rinkeeee96
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007

Ongelezen bericht door Rinkeeee96 »

Koen, ik gok dat je kabel gwn testrak staat. Had ik in het begin ook, Mitch had dat ook
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

Rinkeeee96 schreef:Koen, ik gok dat je kabel gwn testrak staat. Had ik in het begin ook, Mitch had dat ook
dat probleem had ik ook :emo:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
koen_evo
Schakelrijder

Ik heb de kabel losser zitten maar nu het lijkt of die gewoon niet in de volgende versnelling wil schieten.Als ik mijn koppeling inhoud en schakel blijft die in zijn versnelling als je dan je koppeling weer los laat hoor je een KLOENK geluid dat die de boel weer oppakt en dan kan je wel weer naar de volgende versnelling :blink: verder zit ik nu op srpoeier 134 en me bougie is nog zwart aangezien de garage sproeier +/- 160 aanraden zit ik te twijfelen of ik het wel goed doe.
koen_evo
Schakelrijder

160-178 geprobeerd lijkt wel of die MRD onmogelijk af te stellen zijn. Zou de carburateur dan toch te schuin hangen ? iemand meer ervaring met een metrakit carburateur ? en zou een echte keihin dan het verschil kunnen maken
Plaats reactie