80 CC airsal afstellen
-
- Schakelrijder
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: 80 CC airsal afstellen
Misschien helpt het om hem aan te lopen?
En verder nergens valse lucht ofzo?
En verder nergens valse lucht ofzo?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
Het lijkt inderdaad alzo die te wijnig compressie maakt. Ik kan met mijn hand kicken. Zou het komen omdat mijn vlakschuif niet helemaal naar onder zakt zoals je op mijn eerdere foto zag. Want verder is er geen opening voor valse lucht. De meegeleverde sproeier zit er wel nog in maar dat zou het probleem niet moeten zijn
-
- Schakelrijder
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: 80 CC airsal afstellen
De bougi uitlaat en luchtfilter zijn gemonteerd? Dan kan compressi tog alleen maar aan de cilinder liggen lijkt mij? Zitten de zuigerveren wel goed?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
Uitlaat en Power filter heb ik los gehaald. Als ik mijn hand op de inlaat van de cabrateur houd zuigt die wel de benzine het vlotterbakje in . Heb dit een paar keer gedaan en zag bij de cilinder druppels benzine er uit lopen. Is dit een goed teken en zou die werken als ik de uitlaat en filter er weer op zet . Of zou die zonder uitlaat ook gewoon stationair moeten lopen.
Geeft de carb soms te veel benzine aan de cilinder of zou dat komt omdat ik hem te veel afsloot met mijn hand waardoor die weinig lucht kreeg.
Geeft de carb soms te veel benzine aan de cilinder of zou dat komt omdat ik hem te veel afsloot met mijn hand waardoor die weinig lucht kreeg.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
Ik heb hem vandaag aan gekregen met het aanrennen. Maar toen die aan sloeg en ik het gas los liet en koppeling in hield. Bleef die teren beuken totdat die uitviel. ? krijgt die dan toch te veel benzine of is het valse lucht
-
- Schakelrijder
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: 80 CC airsal afstellen
Of de gasschuif blijft hangen of er is idd valse lucht
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
-
- Schakelrijder
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: 80 CC airsal afstellen
Haal de gaskabel los bij het handvat en dan weet je het.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
weet nog niet wat het is. leek mij dat die de toeren bleef maken omdat de uitlaat er niet op zat. nu met uitlaat er op is aanrennen in zijn 1 niet echt mogelijk. dus in zijn 2 geprobeerd. maar wil niet meer starten. aan de ontsteking kan het toch niet liggen ? aangezien die al eens starten
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: 80 CC airsal afstellen
vonkt hij? zoja spuit is voorzichtig iets remreiniger in de luchtinlaat
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: 80 CC airsal afstellen
Die carburateur staat veel te ver open.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
kan ik de nog verder afstellen op de carb zelf ? want meer gaskabel heb ik niet. en moet dat zwarte stukje ook in je membraan of hoort die met zoon set-up er niet in
Re: 80 CC airsal afstellen
Dat stukje heet een stuffer,dat is voor als je een carb gebruikt kleiner dan 21mm.
Koop een nieuwe binnenkabel,deze is veel te kort. De schuif hoort beneden te staan.
Koop een nieuwe binnenkabel,deze is veel te kort. De schuif hoort beneden te staan.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
even tussendoor :
Ik heb de Derbi maandag naar de brommerboer gebracht omdat het mij beter en sneller leek om het nou toch maar eens bij een garage te laten doen omdat ik er zelf gewoon geen zin meer in had.
Vandaag ben ik even binnengelopen bij de garage om te kijken hoever ze al waren en wanneer ze dachten klaar te zijn. En werd vrijwel meteen door de 4 monteurs lichtelijk de grond in geboord met vragen van waarom heb je dit je brommer aangedaan, en wat nou als je gepakt word hé ! etc etc. waar ik niet echt een betere comeback op had dan : Omdat ik het mooi vind.
maar zit er nu toch wel een beetje mee vandaar de vraag wat jullie er van vinden. was dit een goede zet om mijn
derbi evo 2009
50 cc 38.000 kilometers
Gianelli Conti 90 km/h
die wegens een auto nu alleen voor plezier en meetings etc. word gebruikt
deze "Upgrade" te geven ?
Ik heb de Derbi maandag naar de brommerboer gebracht omdat het mij beter en sneller leek om het nou toch maar eens bij een garage te laten doen omdat ik er zelf gewoon geen zin meer in had.
Vandaag ben ik even binnengelopen bij de garage om te kijken hoever ze al waren en wanneer ze dachten klaar te zijn. En werd vrijwel meteen door de 4 monteurs lichtelijk de grond in geboord met vragen van waarom heb je dit je brommer aangedaan, en wat nou als je gepakt word hé ! etc etc. waar ik niet echt een betere comeback op had dan : Omdat ik het mooi vind.
maar zit er nu toch wel een beetje mee vandaar de vraag wat jullie er van vinden. was dit een goede zet om mijn
derbi evo 2009
50 cc 38.000 kilometers
Gianelli Conti 90 km/h
die wegens een auto nu alleen voor plezier en meetings etc. word gebruikt
deze "Upgrade" te geven ?
Laatst gewijzigd door koen_evo op wo 23 sep 2015, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: 80 CC airsal afstellen
wat een klootzakkenkoen_evo schreef:even tussendoor :
Ik heb de Derbi maandag naar de brommerboer gebracht omdat het mij beter en sneller leek om het nou toch maar eens bij een garage te laten doen omdat ik er zelf gewoon geen zin meer in had.
Vandaag ben ik even binnengelopen bij de garage om te kijken hoever ze al waren en wanneer ze dachten klaar te zijn. En werd vrijwel meteen door de 4 monteurs lichtelijk de grond in geboord met vragen van waarom heb je dit je brommer aangedaan, en wat nou als je gepakt word hé ! etc etc. waar ik niet echt een betere comeback van had dan : Omdat ik het mooi vind.
maar zit er nu toch wel een beetje mee vandaar de vraag wat jullie er van vinden. was dit een goede zet om mijn
derbi evo 2009
50 cc 38.000 kilometers
Gianelli Conti 90 km/h
die wegens een auto nu alleen voor plezier en meetings etc. word gebruikt
deze "Upgrade" te geven ?

en let maar op als je die 80cc eenmaal mooi aan het lopen hebt dan is dat het zeker wel waard(het koppel raak je verslaafd aan). terug gaan naar een 50cc kun je altijd nog maar zon prachtige brommer met zon leuke setup dan is dat gewoon porno

Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
Nou zo dacht ik er ook over. de auto was er dus de derbi was niet meer nodig voor het vervoer Hij had al flink wat kilometers dus dacht zal eens goed Upgraden met een setup met goede koppel ( conti rijders weten wel waarom
)
samen met vrienden die ook interesse in derbi's hebben er aan gewerkt en er plezier in gehad.
wegens tijd en energie gingen de puntjes op de i zetten wat langzaam vandaar dat ik dan de zogenaamde Specialist er bij haalde om het dan zo snel mogelijk klaar te maken. ga je met goede hoop de garage binnen hopend dat ze al zeggen dat je hem alweer mee kunt weg rijden. Krijg je ineens zoon gezeik over je heen waarom je je knipperlichten zo heb en waarom dit en dat carbon is, je verpest de brommer met die 80 cc . Op dat moment zelf kon ik niet echt reageren omdat het me een beetje overdonderde zo 4 mannen.
Weet niet precies waarom ik het hier poste. Wou gewoon mijn ei even kwijt XD omdat ik er toch steeds over bleef denken.
Maar D25. Ik ben blij dat de echte kenner de investering gewoon kan waarderen. en inderdaad het is mijn brommer zolang ik het mooi vind is het altijd goed.

samen met vrienden die ook interesse in derbi's hebben er aan gewerkt en er plezier in gehad.
wegens tijd en energie gingen de puntjes op de i zetten wat langzaam vandaar dat ik dan de zogenaamde Specialist er bij haalde om het dan zo snel mogelijk klaar te maken. ga je met goede hoop de garage binnen hopend dat ze al zeggen dat je hem alweer mee kunt weg rijden. Krijg je ineens zoon gezeik over je heen waarom je je knipperlichten zo heb en waarom dit en dat carbon is, je verpest de brommer met die 80 cc . Op dat moment zelf kon ik niet echt reageren omdat het me een beetje overdonderde zo 4 mannen.
Weet niet precies waarom ik het hier poste. Wou gewoon mijn ei even kwijt XD omdat ik er toch steeds over bleef denken.
Maar D25. Ik ben blij dat de echte kenner de investering gewoon kan waarderen. en inderdaad het is mijn brommer zolang ik het mooi vind is het altijd goed.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: 80 CC airsal afstellen
hebben ze hem nou wel afgesteld dan? eigelijk zou ik er is naartoe moeten gaan met mijn senda dat volk gaat dwars door het dak heen 

Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
haha
nee zaterdag is die klaar
.


-
- Schakelrijder
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 11 jun 2014, 18:52
- Vervoersmiddel: derbi_evo
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18774
Re: 80 CC airsal afstellen
Moet nu wel zelf de sproeier afstellen aangezien zij er geen hadden liggen -_- ze raden me sproeier 160 aan. kan dit kloppen heb tot en met 138 hier liggen maar 160 niet. leek mij erg groot