Help!

Algemene vragen over Derbi.
Jp
Banden plakker
Vervoersmiddel: Derbi senda SM drd racing 2013

Help!

Ongelezen bericht door Jp »

Beste Mensen,
Ik heb sinds kort een derbi senda SM drd racing 2013 gekocht. Ik heb er de laatste tijd heel veel problemen mee. Hij start (kick) soms na een nacht in 1 keer, maar na 3 uurtjes op school start de brommer niet meer, ook de motor maakt geen enkel geluid meer. Als ik de brommer aanduw start hij wel.. Dit heb ik steeds vaker de laatste tijd. Sinds kort is er iets bijgekomen: ik kick hem aan (als die al start) en hij valt meteen weer uit (tenzij ik constant gas blijf geven). Als ik afrem en tot stilstand kom in z'n 1 met de koppeling ingedrukt valt de motor nog rijdend al uit. Weet iemand wat er mis is met mijn brommer? Er zit trouwens gewoon genoeg benzine in.
julian
Tuner
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)

Re: Help!

Ongelezen bericht door julian »

Dat kunnen verschillende dingen zijn,
Even eerst de simpele dingen nakijken. Daar bedoel ik mee, zoek naar valse lucht, kijk naar je afstelling, en/of er een scheurtje zit in je spuitstuk rubber.
Kijk dit even na daarna moet je verder gaan zoeken.
Het kan ook zijn dat je koppakking kapot is, en dat er kvs in komt en dan start ie ook moeilijk (of niet)
Jp
Banden plakker

De brommer is net gerepareerd op valse lucht. Spuitstuk Lijkt prima. De afstelling is goed.
Jp
Banden plakker

Ik snap het ook echt niet want hij start na een nacht in de schuur met 1 kick maar bijv na een paar uurtjes werk weigert de brommer te starten. De motor maakt dan tijdens het kicken ook geen geluid en wil ook echt niet aan.
Plaats reactie