Derbi DRD Pro bj 2007 VERKOCHT
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Derbi DRD Pro bj 2007 VERKOCHT
Hallo,
Heb sinds 4 maanden een DRD Pro en leek me leuk om hem hier te plaatsen.
Heb hem gekocht in dec 2014. Bj is 2007.
Hij was op dat moment compleet ontgrensd.
Setup:
Ori uitlaat ontgrensd
Carb en luchtbox ontgrensd(Was volgens de eigenaar niet gebeurd, maar was wel zo, later achtergekomen)
14-53
Top van 72
Paar foto toen ik hem kocht
Marktplaats fotos:
Kort daarna ketting nog een keer vervangen:
Zo heb ik een tijdje gereden, Heb toen een keer op ebay een sticker set besteld, gwn wat random stickers van merken en erop geplakt. Zelf weet ik nog niet echt wat ik ervan vindt. Oft mooi is of niet.
Fotos:
Sinds vandaag(3/18/15) heb ik er ook een andere uitlaat onder
Ori uitlaat was te langzaam en kwam vaak olie uit. Zat half met ducttape vast. Niet echt geweldig :/
Een Gianelli Conti heb ik gekocht
Ben er ontzettend blij mee
Na veel geklooi met de prop en sproeiers is het me goed gelukt, en loopt hij nu super
Fotos:
Huidige setup dus:
Gianelli Conti
Ontgrensde carb en luchtfilter
14/53
Sproeier 98
Top van 95
Dingen die ik in de toekomst nog wil gaan doen:
Spiegels veranderen
Kappen mss veranderen
Elektrisch circuit nakijken, Want dit is echt slecht. Hoop kabels nergens op aangesloten. etc
UPDATE || 3/7/2015
Vorige week is hij helemaal uit elkaar geweest, vervangen wat er vervangen moest worden.
Remblokes voor-achter(Was flink nodig)
Blokolie
Ketting - Tandwielen
En een AIRSAL 70
En voor de zekerheid maar een stage 6 toer - temp meter gekocht.
Dit alles gemonteerd, hieronder een paar fotos
En zo stond ie dus uit elkaar
Zo zag mijn achterrem eruit .... -_-
En zo mijn cil-zuiger
Nieuwe spulletjes binnen!
Nu lekker alles weer in elkaar zetten,
kabelboom is ook open geweest, vorige eigenaar was n lichtelijke beunhaas dus alles weer netjes gemaakt. En alles werkt weer
Best wat verschill qua grootte
En zo zat hij erop, naderhand alles weer erop gezet en starten die hap, 2x kicken en hij liep.
Beginnen met afstellen maar, begonnen met sproeier 110 maar al snel gezakt naar 94 en dit loopt perfect.
Ben er ontzettend blij mee, loopt als de malle
Setup nu:
Airsal 70
Ori krukas
17.5mm
Gianelli Conti
13-53
Sproeier 94
Top 90 (GPS)
Ervaringen:
Gianelli Conti:
Rijdt heerlijk, trekt hard op en blijft trekken door heet t toerengebied. Tot de 10k dan houdt t zn beetje op, dan merk je dat de uitlaat ophoudt, maar je merkt dat de cil nog best verder wil. Trekt echt hard op, wheelies gaat prima. Zeker een aanrader. Je hebt ook geen last meer van onder de powerband rijden van een conti. Loopt echt lekker.40-50 rijden in zn 6 gaat prima. Kan hem nog makkelijk doortrekken.
Ori uitlaat:
Vandaag ook even n keer de orginele uitlaat eronder gelegd om t eens te proberen. Loopt niet echt lekker. Top van 77 maar na de 55 is het geen rijden meer. Trilt als de malle en loopt niet echt lekker. Ja hij staat goed afgesteld. Koppel heb je wel lekker veel. Als je 25 rijdt in zn 6 trek je hem makkelijk door naar zn top. Maar na n 4km rijden ben ik terug gereden naar huis omdat het gwn niet te doen was. Snel mijn Conti er weer onder Als je erover zit te denken om met airsal 70 en ori uitlaat te gaan rijden, niet doen! Is het niet waard.
Voca Rookie:
Rijdt heerlijk, soepele powerband, prima koppel. En t geluid WOW. Zeker het geld waard. Nu heb ik nog een 17.5mm carb maar dit wordt een 21mm. In zn 1 trek ik hem met gemak achterover met alleen de koppeling en gas. Hoef zelf niet meer aan t stuur te trekken ofiets. Het geluid trekt wel de nodige aandacht haha. Hou er rekening mee dat de uitlaat niet direct past op een pro. Je moet de beugel verbuigen. Heb ik zelf nog niet gedaan. Lekt ook nog bij de flens maar daar komt nog teflon tape in om het te dichten.
Voor nu isie weer eventjes klaar. Toekomstige plannen zijn er nu nog niet echt, misschien over een paar weken een 70cc uitlaat, maar dat weet ik nog niet.
Update 15/8
Andere uitlaat erbij gekocht
Voca Rookie.
Heb ook iemand gevonden die goedkoop aan nieuwe kappensets kan komen voor een pro. en orgineel. Bestelling is gemaakt
Rij nu nog met 17.5mm maar morgen wordt dit 21mm.
Hierbij een foto
UPDATE 3/9
Na 1700km rijden was mijn zuiger van mijn airsal 70 versleten, door een combinatie van niet goed inrijden en slechte olie.
Deze eraf gehaald en mijn oude 50 ligt er weer op.
Kon van een vriend een 2de blok overnemen en ga deze opbouwen
Komt de volgende setup onder te liggen:
Airsal 70
Voca Rookie
Bidalot Krukas
HPI
21MM Dellorto
TwinAir powerfilter
Skf c3 lagers en keerringen
15-53
Onderdelen heb ik binnen in de komende paar dagen, fotos etc komen nog.
Mijn pro blok wat er in ligt ga ik gebruiken voor school, voor meetings en vakanties komt het snelle blok er onder.
In de volgende vakantie als het snelle blok eronder ligt ga ik mijn pro blok reviseren. Zodat dit weer helemaal fris is.
Over een klein jaartje mijn brommer verkopen, wordt dan verkocht met 50cc blok en dat 70cc blok appart.
Verdere updates en fotos volgende deze week
UPDATE 8/9
Krukas en lagers zitten al in het blok, ontsteking moet nog. Ik begin met de orginele onsteking nog om te testen of het blok loopt. daarna stap ik over op de hpi. Mhr 80 komt woensdag binnen. Ik hoop dat de eerste start woensdagavond kan zijn. Maar moet ook nog blok wisselen.
Hierbij nog wat beloofde fotos:
Setup wordt nu dus:
MHR 80
Voca rookie(Tijdelijk)
HPI
21Mm Dellorto
Doppler Endurance
Skf c3 Lagers
14-53
UPDATE 8/10
Zo, EINDELIJK
Alles zit er weer op en hij rijdt als een zonnetje.
Paar "kleine" aanpassingen nog gedaan
21mm verkocht en een voca black racing 28mm gekocht.
Zondag lekker wezen rijden met de groep
Het blok waar ik de bidalot in had gelegd had wat problemen, dus uiteindelijk mn eigen blok maar gebruikt. Ivm de lagers die toch vervangen moesten worden.
Setup is nu:
Mhr 80
Voca 80
Voca black racing 28mm
doppler endurance
skf c4 lagers
14-53
Misschien ooit nog een keer een mhr supermoto erop, maar verder rest ga ik er lekker van genieten. Tegen de zomervakantie is hij tekoop
Update 9/11/2015
Bij deze nog een kleine update
Heb een aantal kleine dingetjes nog aangepast
Hip ontsteking zit erop
Voca carb weg, is troep krijg je niet afgesteld en doet vreemd
Komt nu een Dellorto 28mm op
Orgineel drd vsb
Zwart yz kapje
Foto's komen in de komende dagen.
Nog een paar toekomstige plannen:
Subframe zwart
Nieuwe voorremschijf, is krom
Achterkant opnieuw spuiten.
UPDATE 19/11/2015
Zwart YZ kapje zit erop
Hierbij dus wat fotos:
Vandaag krijg ik ook mijn drd2012 achterkappen binnen. Lekker pas maken dus. Hopelijk mooier als die ktm kappen.
En een kleine "Hint" naar mijn toekomstige projectje, krijg morgen een OT blok binnen die helemaal verbouwt word(>80)
UPDATE 12/14/2015
zo.... Nog meer kapot...
Nadat mn mhr kapot was en krukas krom dacht ik dat het misschien slim was om even een stapje terug te zetten kwa setup. Had n tijdje geleden al een OT blokje geregeld die ik goedkoop kon overnemen. hier ging ik eigenlijk nog wat leuks van maken maar had geen haast. Hier heb ik dus een Athena 70cc blokje van gemaakt. doppler race krukas, 21mm en scr hm. meeste 2de hands gekocht vanwege t geld.
Kenteken ook verhangen
Na ongeveer 5-10 km rijden flinke knal en heel mn bak ratelde... geweldig dacht ik. T blijkt wat minder erg als ik dacht maar alsnog kut. Kruk + cil nog prima, alleen mn bak is naar de klote. in zn 3-4-5 rateld alles. ECHT ALLES... wat bleek, zie foto hieronder.
Had nog een 2de bak liggen dus vandaag die erin gezet. Maar aangezien ik heel dat blok zat ben heb ik het tekoop gezet en is woensdag weg. Ben nu bezig met even een kleine opruiming in de schuur. Daarna kijk ik wel verder. Ondertussen wel nieuwe handvaatjes gekocht en omfg ziet er veel beter uit als eerst. Maar hier zien jullie pas fototjes van als hij weer rijdt
Plannen nu:
Schuur opruimen en verkopen wat ik niet nodig heb(Heb simpelweg teveel liggen, zoals n random setje ot carters? 4 ontstekingen? geen idee hoe ik daar uberhaupt aan kom... etc)
Brommer staat weer zonder blok in de schuur en komt waarschijnlijk een dikke setup onder begin 2016. Kleine winterstop om een keer goed alles te vervangen en schoonmaken. Gwn ketting + tandwielen remblokjes etc.
Setup die eronder komt wil ik nog beetje geheim houden. sommige weten het al maar dat maakt niet uit. Plan wordt om ongeveer rond de 25pk te komen. Is al gesproken met een tuner Maar voor nu zullen hier weinig updates komen de komende weken.
Ondertussen ook nog met een ander project bezig met 2 vrienden, drd volledig opgebouwt en gereviseerd voor de verkoop.
UPDATE 12/28/2015
Dus, even bezig geweest. Schuur is een stuk leger en brommer is in opbouw.
Setup is gekozen om een wat minder snelle setup ivm de betrouwbaarheid en ivm de verkoop na de zomer.
Subframe is gespoten, hevels etc zijn gespoten.
Setup is een 70cc met bovenlangse uitlaat. Enduro velgen + banden gekocht. oftwel, lekker de bossen in.
Fotos komen eenmaal als hij klaar is. Andere radkappen heb ik op het oog. en de ktm kap is terug en opgeknapt.
Bedoeling is om na deze opbouwing geen geld er meer in te steken, behalve onderhoud. En gaan sparen voor motor rijbewijs en lekker te genieten met rijden. Sleutelen is leuk maar op een gegeven moment is het genoeg
Fotos volgen in de komende dagen
31/1/2016 GROTE UPDATE
Eindelijk een update die ik tiep met een grote glimlach op mn bakkes.
EINDELIJK ORI KAPPEN!!!
En n andere uitlaat
Carters aangepast op de cilinder.
Rijdt leuk en boekt m prima
Velgen ga ik nog wel aanpassen, best lelijk nu..
08/3/2016 Fotos & Update
Velgen gepolijst
Kon mijn scr chrome geruilt voor een scr hm
Orgineel subframe kunnen regelen, vorige was aangepast voor de ktm kap, was de achterkant vanaf geslepen en gaten in.
Kentekenplaat netjes opgehangen
En even wat fototjes
ben nu nog wel opzoek naar een bovenlangse uitlaat, dat maakt hem helemaal af vindt ik.
UPDATE 15/3/2015
SCR IS BINNEN!!!
WOW
Hierbij wat fotos
UPDATE 31/3/2015
Brommer staat er onderhand zo bij
Ben nu met t laatste dingetje bezig en dan isie af
Kappen heb ik over n weekje terug. Hoe of wat zien jullie dan wel
Verdere plannen, aangezien ik toch leuk vindt om te raggen besloten om rond te zoeken naar een crossbrommertje. Iets wat je kan laten vallen en denkt, meh boeit me niks. Aangezien ik zeer zuinig ben op mn pro. maar dat wordt nog maar even zien.
UPDATE 7/4/2016
Kappen zijn klaar, eind resultaat krijgen jullie pas te zien na t weekend, aangezien ik ze dan pas terug heb
Alle kappen zijn gelijmd, scheuren eruit. Zijn daarna opgeschuurd:
Kappen hebben hierna een laagje primer gekregen
hierna zijn ze gewaterschuurd tot korrel 1000
Geen idee wat waterschuren precies is, maar dat is mij verteld
Hierna is er 2K lak overheen gegaan, jullie krijgen alleen een foto tezien van het lamp kapje, de rest komt volgende week. Als alle kappen erop zitten.
Hier ook nog een foto hoe het kapje eerst was, met een flinke scheur erin.
Dat was t weer voor nu
Rest komt volgende week
TEKOOP 10/5/2016
Brommer is terug in orginele staat en is tekoop
zie mp advertentie
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
----------------------------------------------------------------------
Youtube Kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCpX5YO ... wP0xC5cOAw
Enige tips etc altijd welkom.
En ook zeer bedankt voor de hulp van dit forum. Heeft mij veel geholpen
Mvg
Rinke
Heb sinds 4 maanden een DRD Pro en leek me leuk om hem hier te plaatsen.
Heb hem gekocht in dec 2014. Bj is 2007.
Hij was op dat moment compleet ontgrensd.
Setup:
Ori uitlaat ontgrensd
Carb en luchtbox ontgrensd(Was volgens de eigenaar niet gebeurd, maar was wel zo, later achtergekomen)
14-53
Top van 72
Paar foto toen ik hem kocht
Marktplaats fotos:
Kort daarna ketting nog een keer vervangen:
Zo heb ik een tijdje gereden, Heb toen een keer op ebay een sticker set besteld, gwn wat random stickers van merken en erop geplakt. Zelf weet ik nog niet echt wat ik ervan vindt. Oft mooi is of niet.
Fotos:
Sinds vandaag(3/18/15) heb ik er ook een andere uitlaat onder
Ori uitlaat was te langzaam en kwam vaak olie uit. Zat half met ducttape vast. Niet echt geweldig :/
Een Gianelli Conti heb ik gekocht
Ben er ontzettend blij mee
Na veel geklooi met de prop en sproeiers is het me goed gelukt, en loopt hij nu super
Fotos:
Huidige setup dus:
Gianelli Conti
Ontgrensde carb en luchtfilter
14/53
Sproeier 98
Top van 95
Dingen die ik in de toekomst nog wil gaan doen:
Spiegels veranderen
Kappen mss veranderen
Elektrisch circuit nakijken, Want dit is echt slecht. Hoop kabels nergens op aangesloten. etc
UPDATE || 3/7/2015
Vorige week is hij helemaal uit elkaar geweest, vervangen wat er vervangen moest worden.
Remblokes voor-achter(Was flink nodig)
Blokolie
Ketting - Tandwielen
En een AIRSAL 70
En voor de zekerheid maar een stage 6 toer - temp meter gekocht.
Dit alles gemonteerd, hieronder een paar fotos
En zo stond ie dus uit elkaar
Zo zag mijn achterrem eruit .... -_-
En zo mijn cil-zuiger
Nieuwe spulletjes binnen!
Nu lekker alles weer in elkaar zetten,
kabelboom is ook open geweest, vorige eigenaar was n lichtelijke beunhaas dus alles weer netjes gemaakt. En alles werkt weer
Best wat verschill qua grootte
En zo zat hij erop, naderhand alles weer erop gezet en starten die hap, 2x kicken en hij liep.
Beginnen met afstellen maar, begonnen met sproeier 110 maar al snel gezakt naar 94 en dit loopt perfect.
Ben er ontzettend blij mee, loopt als de malle
Setup nu:
Airsal 70
Ori krukas
17.5mm
Gianelli Conti
13-53
Sproeier 94
Top 90 (GPS)
Ervaringen:
Gianelli Conti:
Rijdt heerlijk, trekt hard op en blijft trekken door heet t toerengebied. Tot de 10k dan houdt t zn beetje op, dan merk je dat de uitlaat ophoudt, maar je merkt dat de cil nog best verder wil. Trekt echt hard op, wheelies gaat prima. Zeker een aanrader. Je hebt ook geen last meer van onder de powerband rijden van een conti. Loopt echt lekker.40-50 rijden in zn 6 gaat prima. Kan hem nog makkelijk doortrekken.
Ori uitlaat:
Vandaag ook even n keer de orginele uitlaat eronder gelegd om t eens te proberen. Loopt niet echt lekker. Top van 77 maar na de 55 is het geen rijden meer. Trilt als de malle en loopt niet echt lekker. Ja hij staat goed afgesteld. Koppel heb je wel lekker veel. Als je 25 rijdt in zn 6 trek je hem makkelijk door naar zn top. Maar na n 4km rijden ben ik terug gereden naar huis omdat het gwn niet te doen was. Snel mijn Conti er weer onder Als je erover zit te denken om met airsal 70 en ori uitlaat te gaan rijden, niet doen! Is het niet waard.
Voca Rookie:
Rijdt heerlijk, soepele powerband, prima koppel. En t geluid WOW. Zeker het geld waard. Nu heb ik nog een 17.5mm carb maar dit wordt een 21mm. In zn 1 trek ik hem met gemak achterover met alleen de koppeling en gas. Hoef zelf niet meer aan t stuur te trekken ofiets. Het geluid trekt wel de nodige aandacht haha. Hou er rekening mee dat de uitlaat niet direct past op een pro. Je moet de beugel verbuigen. Heb ik zelf nog niet gedaan. Lekt ook nog bij de flens maar daar komt nog teflon tape in om het te dichten.
Voor nu isie weer eventjes klaar. Toekomstige plannen zijn er nu nog niet echt, misschien over een paar weken een 70cc uitlaat, maar dat weet ik nog niet.
Update 15/8
Andere uitlaat erbij gekocht
Voca Rookie.
Heb ook iemand gevonden die goedkoop aan nieuwe kappensets kan komen voor een pro. en orgineel. Bestelling is gemaakt
Rij nu nog met 17.5mm maar morgen wordt dit 21mm.
Hierbij een foto
UPDATE 3/9
Na 1700km rijden was mijn zuiger van mijn airsal 70 versleten, door een combinatie van niet goed inrijden en slechte olie.
Deze eraf gehaald en mijn oude 50 ligt er weer op.
Kon van een vriend een 2de blok overnemen en ga deze opbouwen
Komt de volgende setup onder te liggen:
Airsal 70
Voca Rookie
Bidalot Krukas
HPI
21MM Dellorto
TwinAir powerfilter
Skf c3 lagers en keerringen
15-53
Onderdelen heb ik binnen in de komende paar dagen, fotos etc komen nog.
Mijn pro blok wat er in ligt ga ik gebruiken voor school, voor meetings en vakanties komt het snelle blok er onder.
In de volgende vakantie als het snelle blok eronder ligt ga ik mijn pro blok reviseren. Zodat dit weer helemaal fris is.
Over een klein jaartje mijn brommer verkopen, wordt dan verkocht met 50cc blok en dat 70cc blok appart.
Verdere updates en fotos volgende deze week
UPDATE 8/9
Krukas en lagers zitten al in het blok, ontsteking moet nog. Ik begin met de orginele onsteking nog om te testen of het blok loopt. daarna stap ik over op de hpi. Mhr 80 komt woensdag binnen. Ik hoop dat de eerste start woensdagavond kan zijn. Maar moet ook nog blok wisselen.
Hierbij nog wat beloofde fotos:
Setup wordt nu dus:
MHR 80
Voca rookie(Tijdelijk)
HPI
21Mm Dellorto
Doppler Endurance
Skf c3 Lagers
14-53
UPDATE 8/10
Zo, EINDELIJK
Alles zit er weer op en hij rijdt als een zonnetje.
Paar "kleine" aanpassingen nog gedaan
21mm verkocht en een voca black racing 28mm gekocht.
Zondag lekker wezen rijden met de groep
Het blok waar ik de bidalot in had gelegd had wat problemen, dus uiteindelijk mn eigen blok maar gebruikt. Ivm de lagers die toch vervangen moesten worden.
Setup is nu:
Mhr 80
Voca 80
Voca black racing 28mm
doppler endurance
skf c4 lagers
14-53
Misschien ooit nog een keer een mhr supermoto erop, maar verder rest ga ik er lekker van genieten. Tegen de zomervakantie is hij tekoop
Update 9/11/2015
Bij deze nog een kleine update
Heb een aantal kleine dingetjes nog aangepast
Hip ontsteking zit erop
Voca carb weg, is troep krijg je niet afgesteld en doet vreemd
Komt nu een Dellorto 28mm op
Orgineel drd vsb
Zwart yz kapje
Foto's komen in de komende dagen.
Nog een paar toekomstige plannen:
Subframe zwart
Nieuwe voorremschijf, is krom
Achterkant opnieuw spuiten.
UPDATE 19/11/2015
Zwart YZ kapje zit erop
Hierbij dus wat fotos:
Vandaag krijg ik ook mijn drd2012 achterkappen binnen. Lekker pas maken dus. Hopelijk mooier als die ktm kappen.
En een kleine "Hint" naar mijn toekomstige projectje, krijg morgen een OT blok binnen die helemaal verbouwt word(>80)
UPDATE 12/14/2015
zo.... Nog meer kapot...
Nadat mn mhr kapot was en krukas krom dacht ik dat het misschien slim was om even een stapje terug te zetten kwa setup. Had n tijdje geleden al een OT blokje geregeld die ik goedkoop kon overnemen. hier ging ik eigenlijk nog wat leuks van maken maar had geen haast. Hier heb ik dus een Athena 70cc blokje van gemaakt. doppler race krukas, 21mm en scr hm. meeste 2de hands gekocht vanwege t geld.
Kenteken ook verhangen
Na ongeveer 5-10 km rijden flinke knal en heel mn bak ratelde... geweldig dacht ik. T blijkt wat minder erg als ik dacht maar alsnog kut. Kruk + cil nog prima, alleen mn bak is naar de klote. in zn 3-4-5 rateld alles. ECHT ALLES... wat bleek, zie foto hieronder.
Had nog een 2de bak liggen dus vandaag die erin gezet. Maar aangezien ik heel dat blok zat ben heb ik het tekoop gezet en is woensdag weg. Ben nu bezig met even een kleine opruiming in de schuur. Daarna kijk ik wel verder. Ondertussen wel nieuwe handvaatjes gekocht en omfg ziet er veel beter uit als eerst. Maar hier zien jullie pas fototjes van als hij weer rijdt
Plannen nu:
Schuur opruimen en verkopen wat ik niet nodig heb(Heb simpelweg teveel liggen, zoals n random setje ot carters? 4 ontstekingen? geen idee hoe ik daar uberhaupt aan kom... etc)
Brommer staat weer zonder blok in de schuur en komt waarschijnlijk een dikke setup onder begin 2016. Kleine winterstop om een keer goed alles te vervangen en schoonmaken. Gwn ketting + tandwielen remblokjes etc.
Setup die eronder komt wil ik nog beetje geheim houden. sommige weten het al maar dat maakt niet uit. Plan wordt om ongeveer rond de 25pk te komen. Is al gesproken met een tuner Maar voor nu zullen hier weinig updates komen de komende weken.
Ondertussen ook nog met een ander project bezig met 2 vrienden, drd volledig opgebouwt en gereviseerd voor de verkoop.
UPDATE 12/28/2015
Dus, even bezig geweest. Schuur is een stuk leger en brommer is in opbouw.
Setup is gekozen om een wat minder snelle setup ivm de betrouwbaarheid en ivm de verkoop na de zomer.
Subframe is gespoten, hevels etc zijn gespoten.
Setup is een 70cc met bovenlangse uitlaat. Enduro velgen + banden gekocht. oftwel, lekker de bossen in.
Fotos komen eenmaal als hij klaar is. Andere radkappen heb ik op het oog. en de ktm kap is terug en opgeknapt.
Bedoeling is om na deze opbouwing geen geld er meer in te steken, behalve onderhoud. En gaan sparen voor motor rijbewijs en lekker te genieten met rijden. Sleutelen is leuk maar op een gegeven moment is het genoeg
Fotos volgen in de komende dagen
31/1/2016 GROTE UPDATE
Eindelijk een update die ik tiep met een grote glimlach op mn bakkes.
EINDELIJK ORI KAPPEN!!!
En n andere uitlaat
Carters aangepast op de cilinder.
Rijdt leuk en boekt m prima
Velgen ga ik nog wel aanpassen, best lelijk nu..
08/3/2016 Fotos & Update
Velgen gepolijst
Kon mijn scr chrome geruilt voor een scr hm
Orgineel subframe kunnen regelen, vorige was aangepast voor de ktm kap, was de achterkant vanaf geslepen en gaten in.
Kentekenplaat netjes opgehangen
En even wat fototjes
ben nu nog wel opzoek naar een bovenlangse uitlaat, dat maakt hem helemaal af vindt ik.
UPDATE 15/3/2015
SCR IS BINNEN!!!
WOW
Hierbij wat fotos
UPDATE 31/3/2015
Brommer staat er onderhand zo bij
Ben nu met t laatste dingetje bezig en dan isie af
Kappen heb ik over n weekje terug. Hoe of wat zien jullie dan wel
Verdere plannen, aangezien ik toch leuk vindt om te raggen besloten om rond te zoeken naar een crossbrommertje. Iets wat je kan laten vallen en denkt, meh boeit me niks. Aangezien ik zeer zuinig ben op mn pro. maar dat wordt nog maar even zien.
UPDATE 7/4/2016
Kappen zijn klaar, eind resultaat krijgen jullie pas te zien na t weekend, aangezien ik ze dan pas terug heb
Alle kappen zijn gelijmd, scheuren eruit. Zijn daarna opgeschuurd:
Kappen hebben hierna een laagje primer gekregen
hierna zijn ze gewaterschuurd tot korrel 1000
Geen idee wat waterschuren precies is, maar dat is mij verteld
Hierna is er 2K lak overheen gegaan, jullie krijgen alleen een foto tezien van het lamp kapje, de rest komt volgende week. Als alle kappen erop zitten.
Hier ook nog een foto hoe het kapje eerst was, met een flinke scheur erin.
Dat was t weer voor nu
Rest komt volgende week
TEKOOP 10/5/2016
Brommer is terug in orginele staat en is tekoop
zie mp advertentie
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
----------------------------------------------------------------------
Youtube Kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCpX5YO ... wP0xC5cOAw
Enige tips etc altijd welkom.
En ook zeer bedankt voor de hulp van dit forum. Heeft mij veel geholpen
Mvg
Rinke
Laatst gewijzigd door Rinkeeee96 op vr 17 jun 2016, 21:00, 27 keer totaal gewijzigd.
-
- Derbi fan
- Berichten: 64
- Lid geworden op: za 28 dec 2013, 12:54
- Vervoersmiddel: Aprilia SX Lion 2007 (verkocht)
Derbi DRD Pro 2007 White Purple - Gallery: Derbi DRD PRO: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18643
Aprilia SX 50: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=18643 - Locatie: b'veld
-
- Banden plakker
- Berichten: 8
- Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 10:43
- Vervoersmiddel: derbi evo 2010
Re: Derbi DRD Pro bj 2007
ik zou kattenogen nemen en andere achterkappen. ik denk dat een standaard spatbord voor ook wel nice zou zijn en voor de rest de kabels aansluiten.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007
UPDATE || 3/7/2015
Vorige week is hij helemaal uit elkaar geweest, vervangen wat er vervangen moest worden.
Remblokes voor-achter(Was flink nodig)
Blokolie
Ketting - Tandwielen
En een AIRSAL 70
En voor de zekerheid maar een stage 6 toer - temp meter gekocht.
Dit alles gemonteerd, hieronder een paar fotos
En zo stond ie dus uit elkaar
Zo zag mijn achterrem eruit .... -_-
En zo mijn cil-zuiger
Nieuwe spulletjes binnen!
Nu lekker alles weer in elkaar zetten,
kabelboom is ook open geweest, vorige eigenaar was n lichtelijke beunhaas dus alles weer netjes gemaakt. En alles werkt weer
Best wat verschill qua grootte
En zo zat hij erop, naderhand alles weer erop gezet en starten die hap, 2x kicken en hij liep.
Beginnen met afstellen maar, begonnen met sproeier 110 maar al snel gezakt naar 94 en dit loopt perfect.
Ben er ontzettend blij mee, loopt als de malle
Setup nu:
Airsal 70
Ori krukas
17.5mm
Gianelli Conti
13-53
Sproeier 94
Top 90 (GPS)
Ervaringen:
Gianelli Conti:
Rijdt heerlijk, trekt hard op en blijft trekken door heet t toerengebied. Tot de 10k dan houdt t zn beetje op, dan merk je dat de uitlaat ophoudt, maar je merkt dat de cil nog best verder wil. Trekt echt hard op, wheelies gaat prima. Zeker een aanrader. Je hebt ook geen last meer van onder de powerband rijden van een conti. Loopt echt lekker.40-50 rijden in zn 6 gaat prima. Kan hem nog makkelijk doortrekken.
Ori uitlaat:
Vandaag ook even n keer de orginele uitlaat eronder gelegd om t eens te proberen. Loopt niet echt lekker. Top van 77 maar na de 55 is het geen rijden meer. Trilt als de malle en loopt niet echt lekker. Ja hij staat goed afgesteld. Koppel heb je wel lekker veel. Als je 25 rijdt in zn 6 trek je hem makkelijk door naar zn top. Maar na n 4km rijden ben ik terug gereden naar huis omdat het gwn niet te doen was. Snel mijn Conti er weer onder Als je erover zit te denken om met airsal 70 en ori uitlaat te gaan rijden, niet doen! Is het niet waard.
Voor nu isie weer eventjes klaar. Toekomstige plannen zijn er nu nog niet echt, misschien over een paar weken een 70cc uitlaat, maar dat weet ik nog niet.
Vorige week is hij helemaal uit elkaar geweest, vervangen wat er vervangen moest worden.
Remblokes voor-achter(Was flink nodig)
Blokolie
Ketting - Tandwielen
En een AIRSAL 70
En voor de zekerheid maar een stage 6 toer - temp meter gekocht.
Dit alles gemonteerd, hieronder een paar fotos
En zo stond ie dus uit elkaar
Zo zag mijn achterrem eruit .... -_-
En zo mijn cil-zuiger
Nieuwe spulletjes binnen!
Nu lekker alles weer in elkaar zetten,
kabelboom is ook open geweest, vorige eigenaar was n lichtelijke beunhaas dus alles weer netjes gemaakt. En alles werkt weer
Best wat verschill qua grootte
En zo zat hij erop, naderhand alles weer erop gezet en starten die hap, 2x kicken en hij liep.
Beginnen met afstellen maar, begonnen met sproeier 110 maar al snel gezakt naar 94 en dit loopt perfect.
Ben er ontzettend blij mee, loopt als de malle
Setup nu:
Airsal 70
Ori krukas
17.5mm
Gianelli Conti
13-53
Sproeier 94
Top 90 (GPS)
Ervaringen:
Gianelli Conti:
Rijdt heerlijk, trekt hard op en blijft trekken door heet t toerengebied. Tot de 10k dan houdt t zn beetje op, dan merk je dat de uitlaat ophoudt, maar je merkt dat de cil nog best verder wil. Trekt echt hard op, wheelies gaat prima. Zeker een aanrader. Je hebt ook geen last meer van onder de powerband rijden van een conti. Loopt echt lekker.40-50 rijden in zn 6 gaat prima. Kan hem nog makkelijk doortrekken.
Ori uitlaat:
Vandaag ook even n keer de orginele uitlaat eronder gelegd om t eens te proberen. Loopt niet echt lekker. Top van 77 maar na de 55 is het geen rijden meer. Trilt als de malle en loopt niet echt lekker. Ja hij staat goed afgesteld. Koppel heb je wel lekker veel. Als je 25 rijdt in zn 6 trek je hem makkelijk door naar zn top. Maar na n 4km rijden ben ik terug gereden naar huis omdat het gwn niet te doen was. Snel mijn Conti er weer onder Als je erover zit te denken om met airsal 70 en ori uitlaat te gaan rijden, niet doen! Is het niet waard.
Voor nu isie weer eventjes klaar. Toekomstige plannen zijn er nu nog niet echt, misschien over een paar weken een 70cc uitlaat, maar dat weet ik nog niet.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 281
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 01:18
- Vervoersmiddel: zundapp sprinter
zundapp trike (omgebouwd)
tomos 2 speed automatic
derbi drd LTD 07' 80cc in opbouw
derbi drd pro 10'
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
ikkan me vaag herinneren dat deze pro een keer heeft mee gedaan aan de zwarte cross
zonde van een pro maar maak er wat moois van!
zonde van een pro maar maak er wat moois van!
*Evo koplamp unit+kap te koop
*Evo laag vsb te koop
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
wees er zuinig op , (en een pro die meegedaan heeft aan de zwarte cross dat ga je niet menen )
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
ik heb ook nog met die vorrige eigenaar zitten onderhandelen, stiekem toch wel blij dat ik heb toen iet had gekocht
Als ik jou was zou ik een originele kappenset er op zetten
Als ik jou was zou ik een originele kappenset er op zetten
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
Ik ben zelf blij met mn pro, ori achterkappen heb ik niet meer... en te duur om nieuw te kopen. Wat is de zwarte cross?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
Zoek nog een stickersetje die past bij mn radkappen, voor de achterkappen dan he radkappen blijven zoals ze zijn
-
- Derbi fan
- Berichten: 70
- Lid geworden op: zo 06 jul 2014, 09:28
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 2011
Suzuki TS50XK (verkocht)
Suzuki TSX (verkocht)
Honda MTX sh (verkocht)
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
Ik zou een andere kleur velglint nemen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 3/7
Wat raadt je aan? @Schakelman zelf wou ik mss nog een keer mn velgen two tone maken met plastidip
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
Update 15/8
Andere uitlaat erbij gekocht
Voca Rookie.
Heb ook iemand gevonden die goedkoop aan nieuwe kappensets kan komen voor een pro. en orgineel. Bestelling is gemaakt
Rij nu nog met 17.5mm maar morgen wordt dit 21mm.
Hierbij een foto
Andere uitlaat erbij gekocht
Voca Rookie.
Heb ook iemand gevonden die goedkoop aan nieuwe kappensets kan komen voor een pro. en orgineel. Bestelling is gemaakt
Rij nu nog met 17.5mm maar morgen wordt dit 21mm.
Hierbij een foto
-
- Schakelrijder
- Berichten: 132
- Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
- Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
En welke stickerset neem je? Dezelfde als je nu hebt?
En wat is goedkoop?
En wat is goedkoop?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
Sticker set gewoon de orginele. Als ik die kan vinden.
Achterkappen in totaal voor n 200€. Is goedkoop vergeleken met easyparts.
Achterkappen in totaal voor n 200€. Is goedkoop vergeleken met easyparts.
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
de zwarte cross is het mooiste festival van nederland . het zou heel erg zonde zijn om met een pro/drd mee te doen aan de brommerklasseRinkeeee96 schreef:Ik ben zelf blij met mn pro, ori achterkappen heb ik niet meer... en te duur om nieuw te kopen. Wat is de zwarte cross?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
Oke, klinkt idd niet om aan mee te doen met een pro. Ben ik ook niet van plan, ben er echt zuinig op. Liever te vroeg onderhoud als telaat. bezuinig er niet op
-
- Schakelrijder
- Berichten: 113
- Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 11:37
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2012
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18475
- Locatie: Roden
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
Velgranden polijsten zou ook niet verkeerd staan!
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 202
- Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 22:06
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro bj 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18249
- Locatie: Veldhoven
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
UPDATE 3/9
Na 1700km rijden was mijn zuiger van mijn airsal 70 versleten, door een combinatie van niet goed inrijden en slechte olie.
Deze eraf gehaald en mijn oude 50 ligt er weer op.
Kon van een vriend een 2de blok overnemen en ga deze opbouwen
Komt de volgende setup onder te liggen:
Airsal 70
Voca Rookie
Bidalot Krukas
HPI
21MM Dellorto
TwinAir powerfilter
Skf c3 lagers en keerringen
15-53
Onderdelen heb ik binnen in de komende paar dagen, fotos etc komen nog.
Mijn pro blok wat er in ligt ga ik gebruiken voor school, voor meetings en vakanties komt het snelle blok er onder.
In de volgende vakantie als het snelle blok eronder ligt ga ik mijn pro blok reviseren. Zodat dit weer helemaal fris is.
Over een klein jaartje mijn brommer verkopen, wordt dan verkocht met 50cc blok en dat 70cc blok appart.
Verdere updates en fotos volgende deze week
Na 1700km rijden was mijn zuiger van mijn airsal 70 versleten, door een combinatie van niet goed inrijden en slechte olie.
Deze eraf gehaald en mijn oude 50 ligt er weer op.
Kon van een vriend een 2de blok overnemen en ga deze opbouwen
Komt de volgende setup onder te liggen:
Airsal 70
Voca Rookie
Bidalot Krukas
HPI
21MM Dellorto
TwinAir powerfilter
Skf c3 lagers en keerringen
15-53
Onderdelen heb ik binnen in de komende paar dagen, fotos etc komen nog.
Mijn pro blok wat er in ligt ga ik gebruiken voor school, voor meetings en vakanties komt het snelle blok er onder.
In de volgende vakantie als het snelle blok eronder ligt ga ik mijn pro blok reviseren. Zodat dit weer helemaal fris is.
Over een klein jaartje mijn brommer verkopen, wordt dan verkocht met 50cc blok en dat 70cc blok appart.
Verdere updates en fotos volgende deze week
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
klinkt leukRinkeeee96 schreef:UPDATE 3/9
Na 1700km rijden was mijn zuiger van mijn airsal 70 versleten, door een combinatie van niet goed inrijden en slechte olie.
Deze eraf gehaald en mijn oude 50 ligt er weer op.
Kon van een vriend een 2de blok overnemen en ga deze opbouwen
Komt de volgende setup onder te liggen:
Airsal 70
Voca Rookie
Bidalot Krukas
HPI
21MM Dellorto
TwinAir powerfilter
Skf c3 lagers en keerringen
15-53
Onderdelen heb ik binnen in de komende paar dagen, fotos etc komen nog.
Mijn pro blok wat er in ligt ga ik gebruiken voor school, voor meetings en vakanties komt het snelle blok er onder.
In de volgende vakantie als het snelle blok eronder ligt ga ik mijn pro blok reviseren. Zodat dit weer helemaal fris is.
Over een klein jaartje mijn brommer verkopen, wordt dan verkocht met 50cc blok en dat 70cc blok appart.
Verdere updates en fotos volgende deze week
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Tuner
- Berichten: 395
- Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
- Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand) - Gallery: gallery:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11449
projectlog:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19377 - Locatie: valkenswaard
Re: Derbi DRD Pro bj 2007 UPDATE 15/8
mooie plannen , maar waarom eigenlijk de Airsal 70 als ik vragen mag?