Ik heb dus een xtreme die niet werkte, uit 2009 dus nieuw type blok,nu heeft me handige buurmam hier een werkend ot blok onder gezet, nu rijd ie prima maar is het erg dat er nu een ot ipv nt onder zit? Zijn er verschillen? Ik kon alleen de koeling vinden wat anders is.
Ook is de cilinder van dit ot blok zwart? Zegt dat nog wat?
Blok verwisseld
- garfield
- Pro tuner
- Berichten: 967
- Lid geworden op: zo 12 feb 2012, 16:10
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Re: Blok verwisseld
Maakt op zich niet zoveel uit.
Zoveel verschil zit er niet tussen beide blokken.
(Grootste verschil is de koelaansluiting op de cilinder en de afstand tussen de cilindertapeinden)
Zolang het goed rijdt,zou ik me er niet druk om maken
Zoveel verschil zit er niet tussen beide blokken.
(Grootste verschil is de koelaansluiting op de cilinder en de afstand tussen de cilindertapeinden)
Zolang het goed rijdt,zou ik me er niet druk om maken

Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: Blok verwisseld
precies, zoals ik ook al zei kerel, ik heb een tijd geleden ook een gpr blok onder mn xrace gehad. zolang t rijd is t goed
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
Re: Blok verwisseld
@danny97 we gaan zondag wel ff kijken of t lekker rijd en alles goed is
Hartstikke bedankt Beide
Is dus niet zo dat de ene beter is
Hartstikke bedankt Beide
Is dus niet zo dat de ene beter is
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 207
- Lid geworden op: ma 10 sep 2012, 18:15
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
Re: Blok verwisseld
vanuit een theoretisch standpunt zou een nt blok beter koelen dan ot
omdat bij nt die koelvloeistof vanaf de waterpomp ook door het carter gaat en bij ot enkelt naar de cilinder.
in de pracktijk, zeker met jouw setup merk je hier geen bal van.
als iemand dit nog kan bevestigen kan ik ook weer met een gerust hart slapen
omdat bij nt die koelvloeistof vanaf de waterpomp ook door het carter gaat en bij ot enkelt naar de cilinder.
in de pracktijk, zeker met jouw setup merk je hier geen bal van.
als iemand dit nog kan bevestigen kan ik ook weer met een gerust hart slapen

Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.