Het ''algemene'' kleine vragen topic
- Keijenborg
- Beginnende tuner
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi senda x-treme
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Wat voor een maat heeft de zuiger van originele cilinder uit oud type blok van derbi senda ?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: derbi senda drd edition
derbi senda extreme project - Locatie: rotterdam
hallo aleemaal
ik heb een vraagje ik heb aprilla rs50 wielen onder me derbi senda zitte maar wat voor achteras moet ik nu gebruiken die van een senda of van die aprilla rs 50 ?
ik heb een vraagje ik heb aprilla rs50 wielen onder me derbi senda zitte maar wat voor achteras moet ik nu gebruiken die van een senda of van die aprilla rs 50 ?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: -Suzuki tsx
-Derbi senda monster energy
-Yamaha Tzr
-Derbi x-race
Nu: Derbi project
ik weet niet of daar wel verschil inzit..wicked schreef:hallo aleemaal
dan kan je het beste iemand van het forum mailen die ook die wielen eronder heeft.
kijk maar in gallery
succes
Try to beat me
-
- Derbi fan
ok als iemand anders het weet wil het graag horen
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zit het zo: de gewone senda assen zijn 12 mm, die van de rs 50 (van die sterwielen toch?) zijn 15 mm.wicked schreef:ok als iemand anders het weet wil het graag horen
-
- Tuner
Gaatjes opvullen van 2cm tot 0,5 cm kan toch wel met alleen plamuur? of ook polyester?
-
- Derbi fan
kan alle 2 maar polyester is wel wat meer werkt maar zit wel beter en plamuur hegt niet zo lekker op grote stukken
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
hallo,
ik heb sinds twee weken een gloed nieuwe evo gekocht.
nu bijna 400 km op de teller, en loopt nog steeds niet veel harder als 43. maar als ik mijn choke indruk(zit opt stuur) dan gaat hij in een keer harder lopen. rond de 50. maar als ik dan gas los laat verzuipt die...
wat kan dit zijn?
(brommer volledig orginee)
ik heb sinds twee weken een gloed nieuwe evo gekocht.
nu bijna 400 km op de teller, en loopt nog steeds niet veel harder als 43. maar als ik mijn choke indruk(zit opt stuur) dan gaat hij in een keer harder lopen. rond de 50. maar als ik dan gas los laat verzuipt die...
wat kan dit zijn?
(brommer volledig orginee)

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
Als je brommer met choke harder loopt, dan heb je een grotere hoofdsproeier nodig
even naar de dealer en om aanpassing van de sproeier vragen want je rijdt te arm.
de choke moet smoren , dat kun je horen als je het gas los laat en mogelijk je choke nog open hebt.
even naar de dealer en om aanpassing van de sproeier vragen want je rijdt te arm.
de choke moet smoren , dat kun je horen als je het gas los laat en mogelijk je choke nog open hebt.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- Thomas
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Dodge ram 1500 / KTM 525 SX / DRD LIMITED TEAM 80 / DRD racing 09
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=2984
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=10798 - Locatie: boskoop
Re: vorkkeering gpr
Weet iemand wat voor een voorvorkkeering er in een derbi gpr 2001 moet?
Thomas
Thomas
-
- Pro tuner
o oke,
dus dat is niet heel ernstig;) en nu gaat men lampje van mn olie ook nog eens branden! na net 350km. waar kan dit aan liggen?
kan ik die sproeier ook zelf doen, heb m in friesland gekocht en woon in gelderland;) echte nederlander he, gaat voort goedkoopste
dus dat is niet heel ernstig;) en nu gaat men lampje van mn olie ook nog eens branden! na net 350km. waar kan dit aan liggen?
kan ik die sproeier ook zelf doen, heb m in friesland gekocht en woon in gelderland;) echte nederlander he, gaat voort goedkoopste

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Peugeot 107
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1570
Sproeier veranderen kan je gewoon zelf, er staat wel een how-to ervoor op het forum.luco schreef:o oke,
Ja je olie lampje kan gaan branden,omdat waarschijnlijk je olie dan bijna op is.
Als het dat niet is, zou je eens naar de aansluiting moeten kijken van je oliesensor, of dit misschien niet los zit of klem.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
luco,
zsm je mengolietankje bijvullen want als je zonder olie komt te zitten , dan draai je de cilinder in de soep.
je sproeier idem ditto. even een keer kijken welke je er nu in hebt zitten en dan een paar grotere sproeiers halen (misschien wel een setje)
Succes
zsm je mengolietankje bijvullen want als je zonder olie komt te zitten , dan draai je de cilinder in de soep.
je sproeier idem ditto. even een keer kijken welke je er nu in hebt zitten en dan een paar grotere sproeiers halen (misschien wel een setje)
Succes
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
- Pro tuner
ja heb olie gedaan! zit nou weer goed, breng hem morgen naar n dealer, dan houd ik tenminste mn garantie;)
jij rijd toch ook n evo? hoe heb je dat hoge voorspatbord met een ronde koplamp voor elkaar gekregen?
jij rijd toch ook n evo? hoe heb je dat hoge voorspatbord met een ronde koplamp voor elkaar gekregen?

Wie kan mij vertellen wat verzenden van Nederland naar Belgie kost? (Pakketje tot 10kg)
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: LTD 08 + vievacitie
www.TNTpost.nl kan je helpen...
chrizztian93 schreef:Je kan ook je originele sproeier zelf opboren of laten tunen.
- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Sinds kort een Airsal 50 op mijn Derbi. Toen ik hem binnenkreeg zat er geen Thermostaat in en er is ook geen draad getapt zoals bij de orginele cilinder.
Hoe kan ik deze alsnog plaatsen? Want zonder thermostaat slijt de motor toch sneller?
Hoe kan ik deze alsnog plaatsen? Want zonder thermostaat slijt de motor toch sneller?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm
Zonder thermostaat slijt je blok niet sneller hoor, als die maar niet te warm word, dus gewoon goeie afstelling enzo.
Je tempratuur lampje op je dashboard gaat alleen niet branden als je koelvloeistof/blok te warm word, in dat geval kan het dus wel slecht zijn voor het blok(meer kans op warmlopers ed.). Maar er zit dus geen gat met schroefdraad in waar je oude sensor in kan?

- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Waar je het nu over hebt is de temperatuur senor, die zit er wel gewoon in.

Dit is de thermostaat. Die kan ik nergens plaatsen in mijn Airsal cilinder.

Dit is de thermostaat. Die kan ik nergens plaatsen in mijn Airsal cilinder.