koppelings probleem

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
robooh
Schakelrijder

koppelings probleem

Ongelezen bericht door robooh »

hallo,
ik heb een probleem met mijn koppeling denk ik zo,
hij ontkoppelt en koppelt prima, maar als ik voor het stoplicht sta, in zijn 1e versnelling,met de koppeling in, dan valt hij uit als hij even onder de 2/3k toeren blijft(na 20/30 sec soms nog eerder of later), stationair loopt ie rond de 1500 dus dat moet goed zijn. het lijkt erop alsof je in zn 1 staat, weg wil rijden, dus ontkoppel je langzaam, maar dan zonder gas, zo een soort geluid hoor je als hij uitvalt..

weet iemand wat het probleem is? yamaha tzr 2005
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: koppelings probleem

Ongelezen bericht door Robertje »

Denk dat je koppeling prima is maar dat je olie niet goed is. Vervang je versnellingsbak olie maar eens voor goede olie. ( Puloline of zoiets). Denk dat je probleem dan over is.
Als je koppeling versleten is rij je niet meer weg of slipt hij door tijdens het rijden.
Het is pas echt crises als het bier op is!
robooh
Schakelrijder

Ongelezen bericht door robooh »

ik heb der laatst(2weken terug) nieuwe olie in gegooid, putoline g10 want ik heb nu een kickstart op me yamaha tzr :thumbup:
de olie kan het dus niet zijn, wel komt me koppelingsarm ieeets omhoog na een tijdje(1cm ongeveer) ik weet niet of het hier aan kan liggen, en anders snap ik der niks van.

alles werkt prima, maar hij valt uit als hij stationair loopt in een versnelling

ook heb ik nog een soort probleempje,
mijn carburateur reageers totaal NIET op de stationair schroef en amper op de luchtschroef, hoe kan dit?
is het valse lucht? waar kan hij valse vandaan halen?
Robertje
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Mercedes

Ongelezen bericht door Robertje »

is je koppeling wel goed afgesteld? Dus trekt hij wel ver genoeg zeg maar. of zit er slack in de kabel.
Als hij niet op je statuionair schroef reageert is dat niet normaal. Luchtschroef moet ook gewoon wat doen. IS trouwens belangrijk bij stationair draaien. Misschien moet je de carburateur maar eens uit elkaar (laten) halen. Als je geen idee hebt waar je aan begint blijf er dan maar van af.
Het is pas echt crises als het bier op is!
D25
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR

Ongelezen bericht door D25 »

waarom telkens 2 topics aanmaken voor dezelfde vraag
ik heb het je toen ook al gevraagt en ik vraag het je niet weer
D25 schreef:en heb je toevallig de koppelingsdrukplaat wel goed gemonteerd? bij rieju ( is ook een am6) staat er zon pijltje op die ergens naar moet wijzen wat weet ik zelf ook niet precies meer
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Plaats reactie