hoi, ik heb nu ongeveer een maand een derbi senda xtreme sm die niet echt is opgevoerd maar als ik er mee ga rijden kan ik hem gewoon tot zijn 4e versnelling krijgen maar dan maakt hij te weinig toeren om nog omhoog te kunnen schakelen. als ik van een helling af ga komt hij wel hoog genoeg in toeren om omhoog te schakelen maar als ik hem dan in zijn 5 zet en dan kom ik weer op een vlak stuk kom zakt hij weer in toeren en ook in snelheid. als ik dan terug schakel na zijn 4 blijft hij wel op toeren en rijdt hij rondt de 55-60.
hij loopt op mengsmering omdat de oliepomp kuren had 1/50 gemengd.
ik ben van plan om de prop een keer uit de uitlaat te halen maar ik weet niet of dat ook zou helpen tegen dit probleem.
m.v.g. Benny bij voorbaat dank
senda xtreme sm 50cc maakt te weinig toeren
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Re: senda xtreme sm 50cc maakt te weinig toeren
Vind het knap dat je de 55 haalt met de prop er nog in.
Als je deze eruit haalt en een 5 maten grotere sproeier monteert,dan trekt hij wel goed door en haal je ergens tussen de 75 en 80 km per uur
Als je deze eruit haalt en een 5 maten grotere sproeier monteert,dan trekt hij wel goed door en haal je ergens tussen de 75 en 80 km per uur
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
Had dit ook een beetje bij mijn mk thrower, trok in zijn 6 niet goed door. Heb een kleiner voortandwiel gepakt en nu trekt ie goed in zn 6.

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Senda xtreme 2005
Hoi, de prop zit dr nog steeds in maar ik heb zojuist de bougie eruit gedraaid na een stuk rijden en zag dus dat deze roetzwart was. Van wat ik heb gelezen betekend dit dat er een te grote sproeier in zit moet ik dan alsog een erin doen van 5 maten groter?
Laatste vraag is dat als je na het verwijderen van de prop de brommer opnieuw moet afstellen moet je dan ook stationair opnieuw afstellen? B.v.d.
Laatste vraag is dat als je na het verwijderen van de prop de brommer opnieuw moet afstellen moet je dan ook stationair opnieuw afstellen? B.v.d.
- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Dus je hebt nu een te grote sproeier erin zitten.
Dat is mooi,want dan hoef je waarschijnlijk geen grotere te monteren als je de prop eruit hebt gehaald.
Knijp ook dat losse buisje wat nergens heengaat bij de bocht dicht,zo dicht mogelijk bij het begin.
Stationair heeft zijn eigen sproeier,dus daar hoef je niets aan te veranderen.
Dat is mooi,want dan hoef je waarschijnlijk geen grotere te monteren als je de prop eruit hebt gehaald.
Knijp ook dat losse buisje wat nergens heengaat bij de bocht dicht,zo dicht mogelijk bij het begin.
Stationair heeft zijn eigen sproeier,dus daar hoef je niets aan te veranderen.
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;