am6 cilinder en begrenst

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
robooh
Schakelrijder

am6 cilinder en begrenst

Ongelezen bericht door robooh »

hey allemaal,
ik zit te denken om binnekort een andere cilinder te nemen voor me tzr, maar ik wil wel een laag/middeltoerige, vind het niet heeeel fijn om toeren jankend door de straat te gaan.. maar wil wel lekker optrekken. powerband van 7k t/m 10 of 11k zou fijn zijn.
ik zat te denken aan een 70cc, maar dan wel eentje die een lage (brede) powerband heeft. en me krukas zag er nog prima uit zei een vriend die me blok heeft gereviseerd, moet ik deze dan ook vervangen? en zou ik hierop mijn leovince v6 kunnen houden(desnoods tijdelijk) en anders zit ik te kijken naar een turbokit lacoda gp, zou dit kunnen?

maar eerst de cilinder, ik zou dus niet hard willen(word wss nog een prop in gedaan en een lichte vertanding, 11-56)en ik kan me rechterhand onder controlen houden hoor{zie hou niet van toerenjanken}) dan moet ie rond de 65 lopen maar wel veel koppel hebben voor het optrekken? iemand een idee of tip

een 50cc die laagtoerig is zou dus ook mogen, maar wil wat meer koppel. wil liever niet me krukas vervangen nog
heb een budget van circa 300euro
het is vooral voor school en richting vriendin(zaandam-zwanenburg) en er is hier redelijk voor politie..
stefanwinter
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Re: am6 cilinder en begrenst

Ongelezen bericht door stefanwinter »

DR70 (als dat er voor am6 is, ben er niet thuismee) of MHR Replica ofzo is wel 80cc, maar valt binnen je budget. Beetje licht vertanden.
Anders een gietijzeren cilinder want die zijn wel wat rustiger.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
robooh
Schakelrijder

ik zat te denke aan een zwarte top, 74cc word verkocht als 80cc, dr70 is er volgens mij niet. maar een zwarte top he, kan die op ori krukas, en hoef ik daar het blok niet voor aan te passen? want daar heb ik geen zin in hoor met me mooie salaris van 180 euro in de maand. bij opvoeren is deze zwarte top 150euro. hoe hard zou ik hiermee gaan? twv:11-47/16mm carb/ori krukas/leovince v6 powerband nu van 6500/10000/
zwarte top is ook gietijzer toch? moet wel slijtvast zijn
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Gietijzer is slijtvast, niet zo agressief dus als je maat zegt dat je krukas nog prima is zou dat makkelijk moeten kunnen. Zijwaartdse speling op de drijfstang is niet goed.
Denk dat je iets van 90km/h gaat halen, misschien iets meer of minder. Maar je ging een prop erin doen dus dan zou je hem weer moeten afstellen op gewenste snelheid.
Is "zwarte top" het merk ofzo, snap niet wat je helemaal bedoeld. Bedoel je "top performance" misschien?

Gooi er misschien een 19mm carb op
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
robooh
Schakelrijder

ja ik bedoel de top performance, deze: http://www.opvoeren.nl/merk/yamaha/tzr- ... arelli-am6

maar door die prop kom ik met mijn standaard cilinder niet vooruit, alleen in me powerband, dus dacht met wat meer koppel moet ie wel kunnen rijden met een prop, en wil snel optrekken dus licht vertanden+prop moet wel rond de 65 gaan toch?
sommige mensen zullen het vast zonde vinden dat ik em dan zo begrens maar ik wil gewoon meer koppel onderin, en bovenin is altijd welkom. dus zat ik aan de zwarte top van top performance te denken.

deze kan dus nog prima met me standaard krukas. maar ik hoef me carters niet aan te passen toch?? past er zo op hoop ik, anders gaat me feest niet door
iemand hier ervaring met op performance zwarte top 80cc??
stefanwinter
Beginnende tuner
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc

Bij een derbi is het tot 80cc plug & play
Bij am6 dacht ik tot 86cc, verbeter mij als het niet zo is.
Als je krukas goed is moet een laagtoerige 70 geen probleem zijn. Maar waarom zo met een prop moeilijk doen, waarom niet gewoon een eurobegrenzer of gewoon stukken lichter vertanden en je prop wat uitboren. Eurobegrenzer geeft je veel meer fun, en als je hem met begrenzer op 60 ofzo afsteld hebben ze je ook niet snel door.

Over dat plug & play, als je het meeste eruit wil halen zou je wel je carters moeten flowen, en aanpassen naar je spoelers.
Maar zonder aanpassen rijdt het ook
robooh
Schakelrijder

Nou het is ook de bedoeling om de prop wat uit te boren, en ga em ook op 11-56 vertanden dat lijkt mij al redelijk licht. Maar als ik dan nog te snel ga, of enorm veel overtoeren draai dan heb ik dus die prop die em ook nog begrenst, toen ik eerst met een prop reed kon ik niet boven de 9000 toeren draaien, en na 2 dagen was me prop eruit GESCHOTEN(hij ligt nu in me bocht van me uitlaat te rammelen) en toen kon ik in principe 12k maken. Ik had wat gelezen ergens dat een tzr een carterbegrenzing had?
Plaats reactie