Derbi 70cc
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: di 07 aug 2012, 20:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM
- Locatie: wolvega
- Contacteer:
Derbi 70cc
Hallo,
Ik heb een tijd terug een derbi gekocht die helemaal uit elkaar lag blokje open gehaald en alle lagers & keeringen vervangen ook heb ik hierbij de krukas vervangen voor een doppler race krukas. Ook is er een 70cc cilinder opgekomen. Nu heb ik de brommer zover dat ik hem kon starten start super alleen trok valse lucht wat ik niet door had dus kwam al op sproeier 112 toen begon die redelijk te lopen. Nu heb ik de valse lucht opgelost en heb ik sproeier 87 erin zitten en moet nog kleiner. Nu was mijn vraag is dit niet erg klein voor een 70cc? Ik heb er een 21mm carburateur onder hangen en trekt nu aardig door alleen komt nog niet perfect op toeren. Ook komt er enorm veel rook uit als ik begin te rijden normaal zou je dan gaan denken aan een lekke koppakking maar die is ook nieuw heeft nog maar een half uurtje gelopen in totaal. Het gaat hierbij om deze setup:
70cc DMP
21mm dellorto
Scr Crose HM 50/70
Ook komt er redelijk veel olie uit de uitlaat lopen. iemand enig idee wat het probleem kan zijn van de rook en de olie? Rook is alleen bij het rijden enorm als die stationair draait komt er gewoon normale rook uit.
Ik heb een tijd terug een derbi gekocht die helemaal uit elkaar lag blokje open gehaald en alle lagers & keeringen vervangen ook heb ik hierbij de krukas vervangen voor een doppler race krukas. Ook is er een 70cc cilinder opgekomen. Nu heb ik de brommer zover dat ik hem kon starten start super alleen trok valse lucht wat ik niet door had dus kwam al op sproeier 112 toen begon die redelijk te lopen. Nu heb ik de valse lucht opgelost en heb ik sproeier 87 erin zitten en moet nog kleiner. Nu was mijn vraag is dit niet erg klein voor een 70cc? Ik heb er een 21mm carburateur onder hangen en trekt nu aardig door alleen komt nog niet perfect op toeren. Ook komt er enorm veel rook uit als ik begin te rijden normaal zou je dan gaan denken aan een lekke koppakking maar die is ook nieuw heeft nog maar een half uurtje gelopen in totaal. Het gaat hierbij om deze setup:
70cc DMP
21mm dellorto
Scr Crose HM 50/70
Ook komt er redelijk veel olie uit de uitlaat lopen. iemand enig idee wat het probleem kan zijn van de rook en de olie? Rook is alleen bij het rijden enorm als die stationair draait komt er gewoon normale rook uit.

-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 44
- Lid geworden op: zo 20 feb 2011, 11:47
- Vervoersmiddel: Derbi DRD 2003 LTD 80CC
Re: Derbi 70cc
Over de olie uit je uitlaat.. Meng je zelf? Klinkt als een te rijk mengsel (te veel olie bij benzine)
- Jolt
- Pro tuner
- Berichten: 853
- Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
- Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4
ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400 - Gallery: Yamaha YZ 80: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=14979
- Locatie: Nijemirdum
Re: Derbi 70cc
misschien is je krukas kering lek of niet goed gemonteerd, dan verbruikt ie je blok olie. dat kan voor veel rook zorgen en voor olie uit je uitlaat
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: di 07 aug 2012, 20:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM
- Locatie: wolvega
- Contacteer:
Re: Derbi 70cc
Ik meng idd zelf maar meng gewoon 1op50 en als die te rijk staat zou die bij stationair draaien ook zo erg moeten roken neem ik aan?

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Derbi 70cc
Witte rook is KVS
Blauwe rook is olie.
Witte rook:
Voordat je nieuwe koppakking erop ging heb je de kop en cilinder netjes gevlakt?
Heb je de bouten op de tapeindes kruislings aangedraaid?
Zitten die bouten goed strak?
Blauwe rook:
Als hij stationair loopt verbrand hij minder benzine als dat jij gas geeft, logisch dus dat hij dan meer gaat roken. Zet je gasnaald clipje in het midden. Maak je sproeiers schoon met benzine en blaas ze even door. Draai je luchtstelschroef dicht, daarna 1,5 slag open. Te veel rook kan duiden op onverbrand mengsel, als jij in ze vrij veel gas geeft, stottert hij dan? Trekt hij in ze 1 kut vergeleken met de rest? Zoja waarschijnlijk te rijk mengsel. Sproeier 112 kan goed zijn want ik zelf heb 24mm en zit op 125, en die staat nu goed. Begin met die 112 en kijk of hij dan niet te rijk staat. Ga dan als het moet netjes afbouwen naar een kleinere sproeier.
Bij mij was het genoeg om met de gasnaald en de luchtstelschroef te spelen. Ik had een te rijk mengsel en heb toen mijn naald laten zakken (clipje hoger zetten) luchtstelschroef wat verder open en hij reageert nu een stuk feller.
Mocht dit allemaal niet werken dan moet je even naar je rechter krukaskeerring gaan kijken zoals Jolt al vermelde.
Blauwe rook is olie.
Witte rook:
Voordat je nieuwe koppakking erop ging heb je de kop en cilinder netjes gevlakt?
Heb je de bouten op de tapeindes kruislings aangedraaid?
Zitten die bouten goed strak?
Blauwe rook:
Als hij stationair loopt verbrand hij minder benzine als dat jij gas geeft, logisch dus dat hij dan meer gaat roken. Zet je gasnaald clipje in het midden. Maak je sproeiers schoon met benzine en blaas ze even door. Draai je luchtstelschroef dicht, daarna 1,5 slag open. Te veel rook kan duiden op onverbrand mengsel, als jij in ze vrij veel gas geeft, stottert hij dan? Trekt hij in ze 1 kut vergeleken met de rest? Zoja waarschijnlijk te rijk mengsel. Sproeier 112 kan goed zijn want ik zelf heb 24mm en zit op 125, en die staat nu goed. Begin met die 112 en kijk of hij dan niet te rijk staat. Ga dan als het moet netjes afbouwen naar een kleinere sproeier.
Bij mij was het genoeg om met de gasnaald en de luchtstelschroef te spelen. Ik had een te rijk mengsel en heb toen mijn naald laten zakken (clipje hoger zetten) luchtstelschroef wat verder open en hij reageert nu een stuk feller.

Mocht dit allemaal niet werken dan moet je even naar je rechter krukaskeerring gaan kijken zoals Jolt al vermelde.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Pro tuner
- Berichten: 871
- Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
- Locatie: Helden, Limburg
Re: Derbi 70cc
@stefanwinter, hij had 112 erin zitten toen hij valse lucht kreeg, nu heeft hij er 87 inzitten en moest nog kleiner.

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Derbi 70cc
Ja maar 87 is wel heel erg klein voor 21mm vind je niet? Denk zelf eerder iets van in de 90.
Hij moet sowieso even de luchtstelschroef en gasnaald even standaard zetten, mocht die anders staan. Dan voor sproeiers kijken.
Als hij met 87 nog heel erg rookt neem ik eerder aan dat de krukaskeerring lek is.
En beter een te rijk mengsel als een te arm
Hij moet sowieso even de luchtstelschroef en gasnaald even standaard zetten, mocht die anders staan. Dan voor sproeiers kijken.
Als hij met 87 nog heel erg rookt neem ik eerder aan dat de krukaskeerring lek is.
En beter een te rijk mengsel als een te arm
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: di 07 aug 2012, 20:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM
- Locatie: wolvega
- Contacteer:
Re: Derbi 70cc
ik zal mijn 17,5mm eens proberen keerringen kunnen haast niet kapot zijn heb alles nieuw gekocht en opgebouwt dus zou gek zijn ik hang hem er morgen even onder en kijk dan of die nog zo erg rookt en of die dan ook hoger in de sproeier gaat zitten. alvast bedankt voor de hulp!

-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Derbi 70cc
De keerringen hoeven niet perse stuk te zijn. Verkeerd gemonteerd kan ook.
Succes met het zoeken
Succes met het zoeken

Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Schakelrijder
- Berichten: 153
- Lid geworden op: di 07 aug 2012, 20:19
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme SM
- Locatie: wolvega
- Contacteer:
Re: Derbi 70cc
verkeerd gemonteerd is het niet ik had keerringen die maar op 1 manier erin konden en dat was ook duidelijk te zien. Ik hang straks die andere carburateur er onder!
stefanwinter schreef:De keerringen hoeven niet perse stuk te zijn. Verkeerd gemonteerd kan ook.
Succes met het zoeken

-
- Pro tuner
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: do 28 jun 2012, 17:11
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
- Locatie: raalte
Re: Derbi 70cc
87 is geen rare maat hoor!
je zult wel aardig in de buurt zitten zo
je zult wel aardig in de buurt zitten zo
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;