begrenzen derbi 2010
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme
begrenzen derbi 2010
Beste Derbi rijders,
Ik heb een derbi senda Xtreme uit 2010. Ik kocht deze onbegrenst. Hij is helemaal orgineel en loopt ongeveer 80. Helaas heeft oom politie mij op de rollerbank gezet. en nu moet die een herkeuring. Maar daarvoor moet hij weer begrenst worden. Ik kocht de Derbi zonder begrenzing. Mijn vraag is. Hoe kan ik heb zelf weer begrenzen zodat hij door de herkeuring heen komt?
Moet ik dan gewoon een passende ring daar bij de cabaratuer doen zodat hij minder lucht krijg? en een prop staalwol in de uitlaat persen, en een andere sproeier?
Kan iemand mij advies geven hoe ik hem weer kan begrenzen?
Hoop snel van jullie te horen.
Met vriendelijke groet,
Zworky
Ik heb een derbi senda Xtreme uit 2010. Ik kocht deze onbegrenst. Hij is helemaal orgineel en loopt ongeveer 80. Helaas heeft oom politie mij op de rollerbank gezet. en nu moet die een herkeuring. Maar daarvoor moet hij weer begrenst worden. Ik kocht de Derbi zonder begrenzing. Mijn vraag is. Hoe kan ik heb zelf weer begrenzen zodat hij door de herkeuring heen komt?
Moet ik dan gewoon een passende ring daar bij de cabaratuer doen zodat hij minder lucht krijg? en een prop staalwol in de uitlaat persen, en een andere sproeier?
Kan iemand mij advies geven hoe ik hem weer kan begrenzen?
Hoop snel van jullie te horen.
Met vriendelijke groet,
Zworky
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro
Re: begrenzen derbi 2010
Plaats een flinke prop in de uitlaat zodat hij bagger loopt en net 40 gaat, laat hem keuren en haal hem erna weer er uit. 

- garfield
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda R (Xrace) , Ford Fiesta Turbo
- Contacteer:
Inderdaad, gewoon een M10 carrosseriering in de uitlaatpoort van je cilinder leggen en dan je uitlaat er weer opzetten.
Dan gaat ie echt niet veel harder als 40 meer, desnoods een 1 tandje groter voortandwiel erop(komt ie helemaal niet meer op toeren in z`n 6..)
Dan gaat ie echt niet veel harder als 40 meer, desnoods een 1 tandje groter voortandwiel erop(komt ie helemaal niet meer op toeren in z`n 6..)
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
als hij dan zo bagger 40 loopt word die dan wel gekeurt? moet die dan niet gwn netjes lopen?
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Dat is nu juist het kromme...
Hoe hij loopt maakt niets uit, als hij maar niet harder loopt als 45 km per uur.
Daarom ook een groter tandwiel voor, heeft ie totaal geen kracht meer in z`n 6 (en daar meten ze hem in)
Mijn X-Race haalde de 45 niet eens tijdens het inrijden, kon niet in z`n 6 komen.
Was gewoon gevaarlijk met optrekken, zo traag..
Hoe hij loopt maakt niets uit, als hij maar niet harder loopt als 45 km per uur.
Daarom ook een groter tandwiel voor, heeft ie totaal geen kracht meer in z`n 6 (en daar meten ze hem in)
Mijn X-Race haalde de 45 niet eens tijdens het inrijden, kon niet in z`n 6 komen.
Was gewoon gevaarlijk met optrekken, zo traag..
Ford tuning en mods : http://www.fordpower.org.uk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
nog een vraagje ... moet ik dan ook ff kleine sproeier er in doen... 65 is standaart dacht ik? of is dat niet nodig?
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Heb je een 14mm carburateur dan?
Bij mij zat er een 56 sproeier in,maar die was eigenlijk te klein.
Houd gewoon een maatje of 5 kleiner aan als je nu hebt.
Bij mij zat er een 56 sproeier in,maar die was eigenlijk te klein.
Houd gewoon een maatje of 5 kleiner aan als je nu hebt.
-
- Banden plakker
dit staat op de caberateur... delorto 8452-id en dan aan op ander deel van de cabrateur 2 09 en dan weer ergens anders 17...dus denk 17 mm?
-
- Banden plakker
Dell'Orto PHVA-17,5 die heb ik XD
- Mikaa46
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi GPR 2008 *Verkocht* Aerox R 2009 *Verkocht*
Derbi heeft sinds 2007 standaard 17,5 mm alleen zijn ze begrenst naar 14... Er zit een ring in de carburateur en een luchtprop in je luchtfilter.
Wheelies zorgen dat je weinig KM maakt
-
- Banden plakker
misschien moet ik gewoon zoon ring los kopen en terug doen in de caberatuer... maar waar moet die precies zitten.. tussen de luchtinlaat en de luchtfilter toch?
zoon ring moet ik dan toch hebben?
http://www.easyparts.nl/Luchtsproeier-- ... 14624.html
zoon ring moet ik dan toch hebben?
http://www.easyparts.nl/Luchtsproeier-- ... 14624.html
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing #85 2011
Suzuki TS50XK (verkocht)
Suzuki TSX (verkocht)
Honda MTX sh (verkocht)
Ik zou me om de carb niet druk maken. Heeft weinig van doen met de topsnelheid. Gewoon een ring in de uitlaat doen en de sproeiermaat wat naar beneden aanpassen zoals gezegd wordt.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
en natuurlijk niet vergeten de knipperlichten,remlicht en de reflectoren achteraan je brommer en aan de zijkant goed te maken 

Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Banden plakker
Reflectoren aan zijkant verplicht?
-
- Banden plakker
ik heb nog een vraagje.. mijn standaart 17,5 mm cabrateur. daar moet toch een sproeier dik in? 6mm?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
1:
ja refelctoren aan de zeikant zijn verplicht, bij mijn brommer zaten deze standaard op de voorvork.
2:
ja, dellorto dik moet er in. idd 6 mm.
ja refelctoren aan de zeikant zijn verplicht, bij mijn brommer zaten deze standaard op de voorvork.
2:
ja, dellorto dik moet er in. idd 6 mm.
-
- Banden plakker
ik ben nu bezig met de uitlaat te begrenzen. kan ik die corrosorie ring ook tussen de demper en de uitlaat monteren of heeft dit geen effect?
of moet dit persee tussen de uitlaat en de cillinder?
of moet dit persee tussen de uitlaat en de cillinder?
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Die moet echt bij de uitlaatpoort.
Als je hem bij de demper zet,heeft het niet veel effekt (gat in de demper is niet zo groot..)
Is iets meer werk,maar dan weet je zeker dat het goed is.
Als je hem bij de demper zet,heeft het niet veel effekt (gat in de demper is niet zo groot..)
Is iets meer werk,maar dan weet je zeker dat het goed is.
-
- Banden plakker
thx voor de info. weet iemand toevallig ook welke maat carroserie ring ik moet hebben (buite diameter) binne diameter doe ik dan denk ik maar 10 mm of 12,5?
zit gewoon standaart uitlaat onder
oja en nog een vraagje.. kan ik die er gewoon tussen klemmen of moet ik die lassen? aangezien ik nog nooit gelast heb D:
zit gewoon standaart uitlaat onder
oja en nog een vraagje.. kan ik die er gewoon tussen klemmen of moet ik die lassen? aangezien ik nog nooit gelast heb D:
- garfield
- Pro tuner
- Contacteer:
Gewoon een M10 carrosseriering halen bij de bouwmarkt..
Die plak je met een beetje vet (of vloeibare pakking) in je uitlaatpoort.
Dan kan de uitlaat gewoon normaal gemonteerd worden (drukt tegen de ring en dat sluit prima af.)
Hoef je echt niet voor te gaan lassen...
Is een klusje van hooguit een half uur en daar zit je nu al 2 weken over te dubben?
Die plak je met een beetje vet (of vloeibare pakking) in je uitlaatpoort.
Dan kan de uitlaat gewoon normaal gemonteerd worden (drukt tegen de ring en dat sluit prima af.)
Hoef je echt niet voor te gaan lassen...
Is een klusje van hooguit een half uur en daar zit je nu al 2 weken over te dubben?