Kicker werkt niet

Algemene vragen over Derbi.
BredaZulu
Banden plakker
Vervoersmiddel: Gilera Zulu

Kicker werkt niet

Ongelezen bericht door BredaZulu »

Ik heb het motorblok van mijn Gilera Zulu(Derbi EBE050) gereviseerd. Dit is het 3de blokje dat ik heb gereviseerd. Alles zit netjes in elkaar en hij loopt als een zonnetje, als ik hem gestart krijg.

Het probleem is namelijk als volgt: De kickstarter pakt niet altijd en als hij pakt is de kans groot dat hij blijft steken(dan gaat de motor aan en blijft het tandwiel van de kicker zitten wat ratelt als een gek en niet bepaald goed is).

Ik heb een aantal keer het blok weer uit elkaar gehaald en toen bleek het volgende veertje los te zijn gekomen.
Afbeelding
Ik heb het weer vastgezet en het blok weer in elkaar gezet, probleem helaas niet opgelost.

Ik heb al mijn ervaring gebruikt maar ik kom er niet achter wat het is. Heeft iemand een oplossing?

Ps. Ik ben niet op het forum maar heb mijn probleem niet kunnen vinden. Ik hoop dat ik dit op de juiste plek heb geplaatst.

Update 1: Ik heb zojuist het blok uit elkaar gehaald zie foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb met een tang de 'veer'(foto 2) tot een kleinere diameter geknepen, nu zit hij strakker op zijn plek. Ik ga even testen of dit werkt. Tips zijn nog steeds welkom.

Update 2: Update 1 mocht niet baten probleem blijft.
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Kicker werkt niet

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Gebruik je altijd Castrol Power RS 2t motor olie, als versnellingsbak olie?
Schakelt vast lekker.

OT: Welke shimringen gebruik je voor de kickstarter en hoeveel?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
BredaZulu
Banden plakker

Er zit inderdaad gewoon versnellingsbakolie in. Dus dat schakel(wanneer hij het doet) vast super!

Aan beide kanten van de kicker zit 1 standaard ring.

Probleem is waarschijnlijk gevonden, de circlip mist waardoor het tandwiel van de kicker te ver via de as omhoog kan gaan.
BredaZulu
Banden plakker

Probleem is opgelost, zie vorige reactie
Plaats reactie