Ik sleutel al een aantal jaren aan puchjes en tomosjes.
Maar nu wordt ik 15 juli 16 en wordt het tijd om te gaan kijken voor de echte brommer.
Het is deze geworden de Derbi gpr Nude.



Samen met mijn vader heb ik hem op gehaald in Honselerdijk 206 km vanaf mijn woonplaats. Daar een testrit gemaakt. En terug naar Boornbergum.
Brommer op de kar :

Er moeten nog wel een aantal dingen aan gebeuren :
*hij heeft een wok melding dus opnieuw keuren
*Andere cilinder,zuiger en carburateur
*Kappen spuiten
*Velg lint
* De knipperlichten moeten gemaakt worden.
*electrische start
*km teller
*voorste kap maken
*Onderste kappen
*remschijf + remblokken
*remcilinder + remklauw
En ja heeeeel veel schoonmaken...
Volgende dag direct de brommer even getest en ik reed in zn 4 90 km/h heb dus nog twee versnellings over maar dat kon ik niet testen

Nadat ik de snelheid getest had reed ik weer naar huis kon ik niet meer terug schakelen, schakelpookje schroefdraad was stuk nu maar een nieuwe bestellen..
Hier nog wat fotos van hoe hij er uit zag toen ik hem kocht :



Alle kappen er af gehaald zodat ik beter kon schoonmaken

Inmiddels een paar dagen verder en een paar flessen was benzine verder dit resultaat :





De 50 cc orginele cilinder die ik erbij kreeg. Alleen de kop is een beetje raar dus die moet nog gespoten worden met hittebestendige lak.


Iemand nog tips hoe ik mijn achterbrug weer mooi krijg zitten rare plekken op..

9-5
uitlaat er onder weggehaalt omdat ik de cilinder moest wisellen gelijk maar schoon maken.

1 klein stukje geprobeerd met staalborstel op boormachine en daarna even snel geschuurd met korrel 200 dit als resultaat.

helemaal gedaan :

Nieuwe accu erin en de electrische start en de knipperlichten doen het ook


Heb een nieuwe kenteken plaat erop gezet de oude helaas geen foto van gemaakt maar het zag er niet uit.

Heb net nieuwe onderdelen besteld zuiger en choke set dellorto. De onderste kappen voor onder het blok. Foto's volgen nog.
13-5-
De uitlaat maar eens schuren ziet er best aardig uit.


totdat de accu's op waren en ik niet verder kon. De bestelling is ook binnen zuiger + choke set.

Even kijken of hij past (ja zonder choke kabel


cilinder kop even geschuurd ben niet helemaal tevreden.

Binnekort zuiger eraf en nieuwe cilinder en zuiger erop zetten, de bedrading opnieuw doen.
23-5
Weer een tijdje geleden maar nu weer wat onderdelen gekocht.

Koelvloeistof, belgom

Cilinder eraf gehaalt alle slangen los.

Nu wou ik de nieuwe zuiger erop zetten blijkt het niet te pasen. Blijkbaar heeft 80 cc Mallosi 12 x 15 x 16,6 en de orginele naaldlager voor de 50 cc is 12 x 15 x 15.
zuigertje erop was nog een heel k*t gedoe om die piston pen erin te krijgen


De uitlaat weer even helemaal in elkaar best tevreden.

En dan wil je je nieuwe cilinder erop zetten heb ik mn pakkingen niet binnen... Dan maar verder met Belgom poetsen


Oxide is wel aardig weg nu het frame nog.

andere kant


Vele uren werk maar dan heb je ook wat.
Volgende update word Cilinder er op gezet en uitlaat.
Heeft iemand nog koppelings hendel en rem hendel"?
5-6
Eindelijk bestelling binnen met pakingen en mn schakelpookje enz.


Rechts de oude pakking is van papier zegmaar de nieuwe is van metaal best apart maar toch maar gemonteerd.

Alles gemonteerd breekt het kabeltje van mn temperatuur sensor.. dus maar een nieuwe gekocht 35 euro toch nog wat er vanaf kunnen halen. Uit eindelijk 20 euro


Toen heb ik hem had aangelopen deed het binnen 5 meter alleen lekte hij kvs bij de kop.. En rookte natuurlijk heel veel.. De kop was niet vlak.Alle slangen weer los en de kop eraf en cilinder. Samen met een vriend de cilinder en kop gevlakt. Pakkingen er weer op. kvs er weer in. Aanlopen en hij wou nooit aan hele straat door gelopen met de brommer



Nieuwe bougie, temperatuur sensor, blok olie ook maar direct gedaan waarschijnlijk ook nooit vervangen in die 6 jaar.
Achterlicht doet het ook weer 3 nieuwe pitjes er in en hij doet het helemaal top. Ohja, ook nieuwe reflector !

Net even gereden op top loopt nu nog 90 km/h Met orginele carburateur en cilinder, Yasuni uitlaat ontgrenst.

Er moest ook nog een toeter op dan maar direct goed doen een oude veroeste mercedes toeter is wel super luidt

Eindelijk na 4 weken wachten ook mn onder kappen binnen super trots !

Wat is jullie mening over handkappen voor mijn derbi gpr nude ?

Dit was het dan weer volgende update denk ik kappen gespoten/gewrappt.
Enige wat nu nog moet gebeuren is terug voeren en laten keuren !

19-7-2015
Na een lange tijd werken en vakantie nu eindelijk weer eens een update!!
Nieuwe helm gekocht


Wat heb ik allemaal gedaan :
*Velglint aangebracht en letters wit gemaakt met tyre marker.
*Toeter aansluiten
*nieuwe remschijf erop + remblokken
*nieuwe km kabel erop
*voorste kap geplamuurd en gelijmd.
* pitje vervangen.
*vlotterpakking vervingen
En ik heb dan ook eindelijk een spuiter gevonden als mijn remschijf en remblokjes er op zitten gaat de brommer naar de spuiter toe. 7 augustus moet dan alles klaar zijn want dan moet mn brommer nog gekeurd worden in Groningen. Hoe ik hem heb terugevoerd mag je zelf raden..


Kapje lijmen en daarna geplamuurt en geschuurd dit als resultaat.

Remschijf,tyre marker en pakking.

Remschijf gemonteerd:

Zoals je ziet ook velglint erop en letter wit gemaakt.
Oke daarom deed de kilometer teller het niet


aandrijving is er uit...

Even poetsen

Brommer bijna klaar alleen nog spuiten/keuren.
Ook nog net geslaagd voor mn rijbewijs



21 december laat ik mn brommer keuren, alle proppen zitten weer in de uitlaat. Loopt nu 45 km/h maar rijdt natuurlijk niet lekker als hij helemaal begrensd is.
Deze kleur :

Hoe hij er nu uitziet :

Tijdje niet aanwezig geweest op het forum, ondertussen nieuwe spiegel,handvat,knipperlicht,achterste kap gemonteerd.
foto's volgen nog!!
Mijn kappen zijn naar de spuiter daar wacht ik nu op. Dan alles weer in elkaar zetten en dan is hij eindelijk klaar!
Foto´s komen zo snel mogelijk + bestickering

21-2 Laatste post

Dan eindelijk is de brommer helemaal klaar hierbij wat foto's van na het spuiten :


Hier eindelijk alles erop nu gas geven en rijden maar



Reageren mag altijd
