Olie uit Giannelli
Olie uit Giannelli
Ik heb sinds kort een Giannelli Conti onder m'n DRD Racing 2014 hangen. Nu is het zo dat telkens als ik heb gereden, er een straaltje olie onder het rijden uit mn uitlaat demper is gekomen en op mn achterwiel etc. is gekomen
Wat kunnen de oorzaken hiervoor zijn en is het ernstig?
Wat kunnen de oorzaken hiervoor zijn en is het ernstig?
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Olie uit Giannelli
te rijk gemengd? niet goed afgesteld? en zolang het geen versnellingbak olie is of het in drumvaten naar buiten komt zou ik mij nog niet zo druk maken
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
Re: Olie uit Giannelli
Hoe weet ik of het versnellingsbakolie is ?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Olie uit Giannelli
Maak je geen zorgen, Als je geen bierglazen vol kunt tappen is er niks aan de hand.
klein straaltje is niet erg, en (ik durf het bijna niet te zeggen) helemaal niet erg
klein straaltje is niet erg, en (ik durf het bijna niet te zeggen) helemaal niet erg

timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Olie uit Giannelli
Klopt, het blijft een 2-takt.Xtreme-R schreef:Maak je geen zorgen, Als je geen bierglazen vol kunt tappen is er niks aan de hand.
klein straaltje is niet erg, en (ik durf het bijna niet te zeggen) helemaal niet erg
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Olie uit Giannelli
Had ik ook bij originele uitlaat en me thrower, ligt dus niet aan je uitlaat.
Is onverbrande 2takt olie vermengd met roet uit je uitlaat. Komt er bij mij gitzwart uit en is alleen met thinner van je handen te krijgen, mijn kenteken zit ook altijd helemaal onder
Is onverbrande 2takt olie vermengd met roet uit je uitlaat. Komt er bij mij gitzwart uit en is alleen met thinner van je handen te krijgen, mijn kenteken zit ook altijd helemaal onder

Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Olie uit Giannelli
Ik lik het er altijd gewoon afstefanwinter schreef:Had ik ook bij originele uitlaat en me thrower, ligt dus niet aan je uitlaat.
Is onverbrande 2takt olie vermengd met roet uit je uitlaat. Komt er bij mij gitzwart uit en is alleen met thinner van je handen te krijgen, mijn kenteken zit ook altijd helemaal onder

timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Olie uit Giannelli
Ik vang het wel eens op, doe ik het als neut door de koffie. Heerlijk 

Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Re: Olie uit Giannelli
On-topic
Afgelopen week is het zelfs een keer uit mn blok gespoten onder het rijden, waar de uitlaat op het blok vast zit. Krijg de zooi niet meer van mn blok en uitlaatbocht af nu...
Afgelopen week is het zelfs een keer uit mn blok gespoten onder het rijden, waar de uitlaat op het blok vast zit. Krijg de zooi niet meer van mn blok en uitlaatbocht af nu...
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Olie uit Giannelli
toch een keer afgaanstellen dus en olie krijg je er wel af met genoeg remreinigerOkhuizen schreef:On-topic
Afgelopen week is het zelfs een keer uit mn blok gespoten onder het rijden, waar de uitlaat op het blok vast zit. Krijg de zooi niet meer van mn blok en uitlaatbocht af nu...

trouwens meng je zelf of mengt je oliepomp en als je zelf mengt wat is je mengverhouding?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
Re: Olie uit Giannelli
De brommer is afgesteld bij een dealer, en de brommer mengt de olie zelf.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: Olie uit Giannelli
Is toch raar verhaal. Olie uit de uitlaat is gewoon normaal bij 2 takt. Dat het erger is geworden (veel erger) snap ik wel. uitlaat is nu hoogtoerig je draait dus veel meer toeren dus gooit hij er ook meer olie door. Tot zo ver niets bijzonders. Maar de olie moet wel uit je uitlaat komen. ALs je zegt dat het uit je blok geperst wordt is het raar. ( Ik denk dat het op je blok is gelekt uit je uitlaat ) Maar als het echt uit je blok word geperst zou dat heel bijzonder zijn. De druk in blok is in principe gewoon buitluchtdruk en het kan er ( behoudens lekke pakkingen ) niet uit gedrukt worden. Als dat toch gebeurd is er iets anders aan de hand ( pakking tussen krukashuis en bak lek bijvoorbeeld dan zou er beetje druk op versnellingsbak kunnen komen.
Maar ik denkl dat er neits aan de hand is en dat je brommer gewoon beetje meer olie mengt door de hoge toeren.
Maar ik denkl dat er neits aan de hand is en dat je brommer gewoon beetje meer olie mengt door de hoge toeren.
Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Pro tuner
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Olie uit Giannelli
FOUT!!!Robertje schreef:Is toch raar verhaal. Olie uit de uitlaat is gewoon normaal bij 2 takt. Dat het erger is geworden (veel erger) snap ik wel. uitlaat is nu hoogtoerig je draait dus veel meer toeren dus gooit hij er ook meer olie door. Tot zo ver niets bijzonders. Maar de olie moet wel uit je uitlaat komen. ALs je zegt dat het uit je blok geperst wordt is het raar. ( Ik denk dat het op je blok is gelekt uit je uitlaat ) Maar als het echt uit je blok word geperst zou dat heel bijzonder zijn. De druk in blok is in principe gewoon buitluchtdruk en het kan er ( behoudens lekke pakkingen ) niet uit gedrukt worden. Als dat toch gebeurd is er iets anders aan de hand ( pakking tussen krukashuis en bak lek bijvoorbeeld dan zou er beetje druk op versnellingsbak kunnen komen.
Maar ik denkl dat er neits aan de hand is en dat je brommer gewoon beetje meer olie mengt door de hoge toeren.
Je hebt wel normaal een drukgolf in je uitlaat zitten het blijft natuurlijk een tweetakt

maar dit is niet genoeg om natuurlijk olie te gaan "persen"
even 3 simpele vragen
1 uitlaat wel goed vast gedraaid?
2 je hebt er toch geen prop in gebeund?
3 heb je hem bij de dealer laten afstellen voor of na je deze uitlaat gemonteerd hebt?
en trouwens er komt natuurlijk wel meer mengels in je uitlaat bij een koude motor dan bij een warme
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: Olie uit Giannelli
In je uitlaat wel. Maar niet in je carter
Het is pas echt crises als het bier op is!
Re: Olie uit Giannelli
Ik heb de uitlaat er zelf onder gehangen en heb m toen naar de dealer gebracht, hier hebben ze m afgesteld. Ik heb de prop er uit getikt en meer niet. De enige reden kan dus alleen maar zijn dat de uitlaat niet goed vast zit op het blok. Ik vond het er ook al een beetje raar uitzien qua aansluiting, maar ik kreeg het zelf niet beter. De dealer heeft er ook niks van gezegd dus ik dacht dat het wel goed was.
Re: Olie uit Giannelli
Nu heb ik trouwens nog een andere vraag: ik heb twv 12-53 dus de brommer maakt met vol gas overtoeren. Ik zorg er altijd voor dat ik met de digitale teller een paar streepjes onder de het volle bereik blijf. Maar hoe weet ik nu wanneer de brommer overtoeren maakt?
-
- Banden plakker
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 17 apr 2015, 13:15
- Vervoersmiddel: Aprilia sx50
Kymco Super 8,
en misschien wel het tofst van allemaal: De fiets - Locatie: Lekkerkerk
Re: Olie uit Giannelli
Doe je gas naald wat omlaag (als je geen geld wilt uitgeven),
anders een wat kleinere sproeier. Dan trekt i ook net wat meer in de lage toeren.
Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde.. Dus stel
je rijd in ze 6 een km-tje of 70 en ongeveer 11k toeren en als je dan meer gas geeft en toeren gaan omhoog dus ongeveer 13k toeren maar je snelheid blijft het zelfde.
anders een wat kleinere sproeier. Dan trekt i ook net wat meer in de lage toeren.
Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde.. Dus stel
je rijd in ze 6 een km-tje of 70 en ongeveer 11k toeren en als je dan meer gas geeft en toeren gaan omhoog dus ongeveer 13k toeren maar je snelheid blijft het zelfde.
Het kan harder
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 214
- Lid geworden op: vr 27 feb 2015, 00:04
- Vervoersmiddel: Citroen Saxo 1.1i
Aprilia rs125 - Locatie: Drenthe
Re: Olie uit Giannelli
Begin gewoon even bij het begin.
Controleer je olie pomp even en alle slangen die er iets meet te maken hebben.
Controleer je olie pomp even en alle slangen die er iets meet te maken hebben.
timcc schreef:ik adviseer de yasuni cross haal je met standaard 50 cc dikke 100 mee
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
- Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=19543
- Locatie: Ijmuiden
Re: Olie uit Giannelli
Vind dit toch wel heel knap, enigste manier waarop dit zou kunnen is dat je koppeling dan ineens gaat slippen. Meer toeren is meer snelheid, dat staat vast gesteld door je versnellingsbak.Fabioxz schreef:Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde.. Dus stel
je rijd in ze 6 een km-tje of 70 en ongeveer 11k toeren en als je dan meer gas geeft en toeren gaan omhoog dus ongeveer 13k toeren maar je snelheid blijft het zelfde.
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 246
- Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: Olie uit Giannelli
Eens met stefanwinter. Overtoeren betekend dat je veel te hoog in je toeren jaagt. De snelheid loopt dan echter gewoon evenredig op. Als je meer toeren gaat maken zonder dat je sneller gaat is je koppeling kaduuk.
Overtoeren beteknd dat je in het rood gaat met je toeren
Overtoeren beteknd dat je in het rood gaat met je toeren
Het is pas echt crises als het bier op is!