carb afstellen
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Aprilia sx 50
carb afstellen
Mijn brommer die liep veelste arm met een sproeier 74, ben uiteindeliik bij een sproeier van 86 gekomen hierbij starte hij heel moeilijk en liep alsnog te arm bij het wegrijden. Mij werd gezegt dat als die moeilijk start een grotere sproeier inmoet dus heb ik een 92 erin gedaan, en nu start die nog moeilijker (bijna niet), iemand enig idee wat ik zou moeten veranderen?
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Re: carb afstellen
Je hoofdsproeier heeft niets met starten te maken. En arm of rijk heeft ook niets met starten te maken. Er zit een aparte sproeier in je carb die voor het starten en stationair draaien zorgt. ALs je brommer niet goed start draai je de luchtschroekf helemaal in dan 1,5 slag teru en hij moet het doen. Anders zoeken naar valse lucht, compressie problemen, bougie etc etc.
Voor een standaard brom is 74 normaal niet zo gek. Hoe heb je je conclusie getrokken dat hij te arm staat?
Arm betekend dat je na stukkie vol gas met lekker warme motor je bougie los draaid en dan moet hij aswit zijn uitgeslagen. Dan is hij arm. Verder merk je dat je normaal kan rijden totdat je je gas te ver open draait dan valt hij terug. Als je dat soort zaken hebt kan hij arm zijn. Wat jij beschrijft is een start probleem geen teken voor arm draaien
Voor een standaard brom is 74 normaal niet zo gek. Hoe heb je je conclusie getrokken dat hij te arm staat?
Arm betekend dat je na stukkie vol gas met lekker warme motor je bougie los draaid en dan moet hij aswit zijn uitgeslagen. Dan is hij arm. Verder merk je dat je normaal kan rijden totdat je je gas te ver open draait dan valt hij terug. Als je dat soort zaken hebt kan hij arm zijn. Wat jij beschrijft is een start probleem geen teken voor arm draaien
Het is pas echt crises als het bier op is!