gasnaald?

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
crossdog
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing , Nissan 350Z Nismo
Nissan 350Z Nismo

gasnaald?

Ongelezen bericht door crossdog »

iemand vertelde mij dat als je bij de gasnaald het clipje verschuift dat dat invloed heeft op de prestatie ??

is dat zo ?
en wat doet het als je het clipje 1 stand omlaag / omhoog zet ?
en moet je dan nog iets anders afstellen ?

Mvg
gas is alles remmen voor de politie xD
patrick-wierden
Derbi fan
Vervoersmiddel: senda r 80mhr

Re: gasnaald?

Ongelezen bericht door patrick-wierden »

standje omhoog/omlaag zorgt voor meer of minder mengsel van 25 tot 75% van je gas.
gasnaald is meer voor de fijnafstelling
crossdog
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing , Nissan 350Z Nismo
Nissan 350Z Nismo

Ongelezen bericht door crossdog »

Oke thanks

/close
gas is alles remmen voor de politie xD
Huug
Pro tuner
Vervoersmiddel: DRD Racing #85

Ongelezen bericht door Huug »

Ik heb nog een kort vraagje. mijn bougie is mooi koffiebruin en op top loopt hij mooi. alleen als ik in zijn vrij zit en vanuit stationair een mooie slinger aan het gas geef stottert hij erg. ofdat hij moeite heeft boven de 7000 toeren uit te komen. dat duurt halve sec en daarna schiet hij gelijk weer omhoog en moet je natuurlijk gelijk weer gas terug.

kan het zijn dat de gasnaald 1 klipje omhoog moet zodat hij niet meer stotterd want ik heb het idee dat hij te veel mengsel krijgt dan ? Ik heb alles orgineel alleen leovince is ontgrenst geweest maar nu weer begrenst. Hoe hij ontgrenst liep weet ik niet dat is van de vorrige eigenaar :oops: nouja, heb even ontgrenst gereden maar was veel te veel overtoeren en toen viel het me nog niet op.

het kan zijn dat ik onder het rijden ook last hebt van dat "stotteren" want hij klinkt niet altijd even fris en heb soms het idee dat hij ontstekingen overslaat of zo. maar ontsteking en zo is nooit aangezeten.
Afbeelding
fons
Schakelrijder
Vervoersmiddel: derbi senda exteme MHR 80 21mm yasuni cross hm

Ongelezen bericht door fons »

ik denk dan eerder dat je juist een rijker mengsel moet hebben.
dus gasnaaldklipje omlaag
Huug
Pro tuner

fons schreef:ik denk dan eerder dat je juist een rijker mengsel moet hebben.
dus gasnaaldklipje omlaag
ok zou kunnen maar kan je het ook onderbouwen waarom ? ;)
Afbeelding
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

ik denk dat je de luchtschroef nog iets beter moet afstellen.
Helpt dat niet, dan denk ik dat je eigenlijk een andere hoofdsproeier nodig hebt.
Dus gewoon je brommer iets beter afstellen.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Huug
Pro tuner

Hoe wil je dat ik hem beter af stel dan ? kleur van de bougie is toch goed en op top is hij ook netjes. alleen merk je het overduidelijk als je in zijn vrij of met koppeling gas geeft. rijdend weet ik dus niet echt. maar op top loopt hij goed. En hoe weet ik of ik met de luchtschroef 'goed' afstel of niet ?
Afbeelding
Coyke
Derbi fan
Vervoersmiddel: Husqvarna WR 360

Ongelezen bericht door Coyke »

Zoals ik begrijp heb je last van stotteren net voor de powerband.
Als je voor de powerband last hebt van stotteren moet je je gasnaald afstellen, dit kan deels ook nog met de hoofdsproeier.

Als je het gasnaald clipje OMHOOG doet, ZAKT je naald, waardoor je een armer mengsel krijgt rond dat toerental, kwart gas tot 3/4 gas.

Als je de naald iets laat zakken, is het verstandig om je luchtschroef ook iets in te draaien, je hebt minder mengsel, dus is er ook minder lucht nodig. Dit doe je tot je geen last meer heb van stotteren voor je powerband.

Stel nou, je blijft maar last houden van stotteren, voor de powerband, en je naald staat al helemaal onderaan, (clipje bovenaan dus) dan moet je een kleinere hoofdsproeier monteren. Dit doe je wederom sproeiermaat voor sproeiermaat dit bedoelde ik dus dat je je 'midden toeren' afstelling ook kan beinvloeden met je hoofdsproeier

Mocht je dan merken dat je bovenin weer last krijgt van te arm lopen, dan moet je opzoek naar een andere gasnaald, hiervoor verwijs ik door naar een brommerzaak, moet je hun even mailen, je probleem voorleggen, en vragen of ze een andere naald voor je kunnen regelen. Eventueel zou je dit ook kunnen doen bij een motorcross zaak. (bij Dell'Orto heb ik nog nooit een andere naald hoeven monteren)
Copyright: Royal Club
Bron: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187

Lees zeker het gehele artikel eens door, een erg duidelijke uitleg over het optimaal afstellen van de carburateur.
Senda - MHR Team 80 Tuned - Bidalot HMR/2 ingekort - 28 Keihin serienr - Doppler Endurance - Polini 5 Plaats ~ It's gonna be legendary
Huug
Pro tuner

die tekst kende ik al. En je brommer GOED aftellen is makkelijk gezecht maar als het om kleine verschillen gaat en je weet niet wanneer hij precies goed is zal het lastig worden. ik heb nu met voor de powerband idd een kleine stotter of wat dat ook zitten maar daar heb ik rijdend eigenlijk geen last van. althans niet dat ik dat door hebt als ik in zijn vrij of koppeling in een keer in de powerband wil komen is het duidelijk merkbaar. ook een stukje er voor en je geeft zachtjes gas met kleine korte stootjes heb ik eigenlijk het zelfde dan zit ik te denken aan 1/4e gas en dan loopt hij ook niet helemaal fris.

dus gasnaald en luchtschroef even goed afstellen. Hoe moet ik beginnen ? omhoog/naar beneden - in/uit ?
Afbeelding
Royal Club
Pro tuner
Vervoersmiddel: XR600R

Ongelezen bericht door Royal Club »

Huug schreef:die tekst kende ik al. En je brommer GOED aftellen is makkelijk gezecht maar als het om kleine verschillen gaat en je weet niet wanneer hij precies goed is zal het lastig worden. ik heb nu met voor de powerband idd een kleine stotter of wat dat ook zitten maar daar heb ik rijdend eigenlijk geen last van. althans niet dat ik dat door hebt als ik in zijn vrij of koppeling in een keer in de powerband wil komen is het duidelijk merkbaar. ook een stukje er voor en je geeft zachtjes gas met kleine korte stootjes heb ik eigenlijk het zelfde dan zit ik te denken aan 1/4e gas en dan loopt hij ook niet helemaal fris.

dus gasnaald en luchtschroef even goed afstellen. Hoe moet ik beginnen ? omhoog/naar beneden - in/uit ?
Door het gewoon te proberen lichtpunt, doe 1 stand omhoog, rijd ie beter? dan stond ie te arm, niet? andersom, zelfde voor je luchtschroef, begin met een kwart slag (90graden) te verdraaien, in gedraaid looptie beter? dan kreegtie teveel lucht, looptie met kwartslag open beter? vice versa.

DENK, even 3seconden na voor je wat vraagt, zo moeilijk is dat niet
Sukkel van de week..
Remylimited schreef:boeit geen fuck welke bougie je erin heb.
hittegraad is alleen voor het mooi schoonbranden van je bougie
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Kameraad van me heeft het volgende, drd gedeeltelijk ontgrenst(prop uitgeboord, voor de rest niets) De originele sproeier zit er nog in, de luchtschroef is volledig ingedraaid, nou als die ermee op top rijd, moet die 3/4de gas geven om die top te halen, anders valt die een beetje terug. Als hij nou bergaf rijd of wind mee kan hij soms nog in z'n 6de de powerband bereiken en haalt die 67 ofzo... Te verhelpen met de gasnaald op hoofdsproeier? (Bougie controleren is geen optie want dat kalf heeft er een x zijn poten aan verbrand en is er een beetje 'bang' van...)
Huug
Pro tuner

Royal Club schreef:DENK, even 3seconden na voor je wat vraagt, zo moeilijk is dat niet
DOE, eens 3 reacties wat aardiger, zo moeilijk is dat niet.

ben je niet bereid mensen te helpen ga dan wat anders doen i.p.v. continue zo reageren. is niet het 1e wat is zo lees :roll:
en nee ! reactie hoef ik niet van je. denk er eerst maar eens over na (liefst langer dan 3 sec :roll: ).
Afbeelding
Royal Club
Pro tuner

Huug schreef:
Royal Club schreef:DENK, even 3seconden na voor je wat vraagt, zo moeilijk is dat niet
DOE, eens 3 reacties wat aardiger, zo moeilijk is dat niet.

ben je niet bereid mensen te helpen ga dan wat anders doen i.p.v. continue zo reageren. is niet het 1e wat is zo lees :roll:
en nee ! reactie hoef ik niet van je. denk er eerst maar eens over na (liefst langer dan 3 sec :roll: ).
Je komt over als een lui varken wat van papa en mama een brommer heeft gekregen en wat bij geboden hulp nog te lam is om zelf iets te doen, ik heb voor de mensen die moeite hebben met afstellen speciaal die FAQ geschreven, maar als jij niet in staat bent om zelf een beetje eigen intiatief te tonen schiet ik uit mn slof ja, als je wijf zegt dat je dr anders moet likken probeer je toch ook gewoon iets tot je merkt dat ze harder kreunt of sneller klaarkomt. Verschrikkelijke naab dat je bent.
Sukkel van de week..
Huug
Pro tuner

HAHA ik een 'lui varken' ? Juist niet. ik heb hard moeten werken voor wat er allemaal in de schuur staat en heb helemaal niks gekregen dus dat is bull-shit.

Ik doe het liever goed i.p.v. dat ik straks me brommer verneukt heb want k ben er nogal zuinig op. Aangezien hij nu wel aardig loopt en ik bang ben dat als ik er wat aan verrader hij weer veel minder gaat lopen wil ik graag wat meer kennis van zaken hebben. Is toch niet heel raar dat ik daarom vraag welke kant ik het best op kan gaan proberen ? Ik heb je FAQ al 3x gelezen en heb er veel aan gehad maar ik kan het nog niet verplaatsen naar mijn eigen brom omdat ik niet weet hoe hij precies moet lopen :roll:

Maar aangezien je altijd zo reageert moet je misschien maar niet meer reageren hier want iedereen die wat wil vragen en jij weet het antwoord daar op maak je voor 'noob' en dergelijke uit. omdat jij het toevallig wel weet ? lijkt me geen gezellige instelling voor hier op het forum waar mensen er zijn om elkaar te HELPEN.
Afbeelding
Huug
Pro tuner

Ik ben er al achter. ik moet wat gaan spelen met me luchtschroef. ik ga straks even goed warm rijden en hem dan een kwartslag indraaien en kijken of de gasreactie beter is geworden. Als hij koud is dan is de gasreactie namelijk wel goed :roll:

voor mensen met het zelfde probleem ---> http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2048
Afbeelding
Royal Club
Pro tuner

Huug schreef:Ik ben er al achter. ik moet wat gaan spelen met me luchtschroef. ik ga straks even goed warm rijden en hem dan een kwartslag indraaien en kijken of de gasreactie beter is geworden. Als hij koud is dan is de gasreactie namelijk wel goed :roll:

voor mensen met het zelfde probleem ---> http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2048
Waarom vertrouw jij een random topic wel, en mij, je weet wel, die eikel waarvan je de Howto al 3x gelezen hebt en die ook op meerdere fora staat, niet.
Sukkel van de week..
RaliasR
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering

Ongelezen bericht door RaliasR »

je moet niet in van die grote stappen (kwartslagen) met je luchtschroef werken.
luchtschroef moet je heel gevoelig in- of uitdraaien, en ondertussen goed luisteren naar je toerental
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
Royal Club
Pro tuner

RaliasR schreef:je moet niet in van die grote stappen (kwartslagen) met je luchtschroef werken.
luchtschroef moet je heel gevoelig in- of uitdraaien, en ondertussen goed luisteren naar je toerental
de kwartslagen zijn enkel bedoelt om idee te krijgen wat er nou gaande is, of de brommer dus teveel of te weinig lucht krijgt. aan de hand van dit kan je uiteindelijk je luchtschroef verder finetunen.
Sukkel van de week..
Huug
Pro tuner

Royal Club schreef:Waarom vertrouw jij een random topic wel, en mij, je weet wel, die eikel waarvan je de Howto al 3x gelezen hebt en die ook op meerdere fora staat, niet.
nouja, ik zeg niet dat ik je niet vertrouw of wat dan ook hé. ik heb gewoon vannochtend meerdere gelezen en ben toen zelf uiteindelijk wat gaan doen hé. niet alleen die ik nu ook zelf heb gepost. die van jou heb ik toch ook gelezen :lol: nu heb ik voor mezelf een compleet beeld. Maar ga je je nu zelfs al bemoeien met wat ik lees en doe ? :roll:
Afbeelding
Plaats reactie