Ik ben Lucas ter Maat , en kom uit Doetinchem.
.
Sinds kort m'n Schakelbrommer een Derbi DRD Evo van het bouwjaar 2011 gehaald en km stand 9800.

Laats met mijn vader al best veel onderdelen vernieuwt om m weer zo goed mogelijk als ''nieuw'' te maken, zoals ketting tandwielen, transmissie olie, gaschuif , rem hevel , en koppeling pookje, slangetjes vervangen , aanzuigrubber van filter ,achteras , kettingspanners , tussenrubber carb.spruitstuk ,enz..enz
Hier een paar foto's.

al veel gedaan dus een kleine to-do list

to do list:
velglint
andere koplampkap?
voorspatbord
choke op andere plek * (gedaan)
reacties en tips welkom

UPDATE
van t weekend de choke hendel op een andere plek gemonteerd . dit was wel een rotklusje. kreeg eerst al verkeerde maat chokekabel 150 cm . terwijl ik 50 cm besteld had . maar t is gelukt hier t resultaat

UPDATE
Na een tijdje ben ik weer terug, ik heb intussen mijn rijbewijs gehaald

Ook heb ik de brommer weer zo origineel mogelijk gemaakt, hier wat foto's

UPDATE
Voordat ik op vakantie ging , heb ik een paar keer met een groep een ritje gemaakt. Maar zij gingen allemaal iets harder natuurlijk. Dat reed een stuk lekkerder. Dus ik ging op zoek naar een mooi uitlaatje . ik ben naar de plaatselijke bromboer gereden en een mooi uitlaatje gekocht , een Leovince X- Fight

Een erg fijn uitlaatje vind ik zelf gaat niet al te hard en trekt lekker. ik reed met half met de prop ( Ja half met de prop ) 77 met tandwielverhouding 12-53. Half met de prop?? Ja de prop zit standaard er redelijk diep in en geeft dus wel iets weerstand maar niet veel. Gister was de prop losgeschoten, dus na een half uurtje lopen klooien eruit gekregen. Ik heb de prop aan de flens laten lassen , nu werkt de prop beter , nu rij ik 56 met twv 11-53 en niet veel toeren op top ( geen gedoe met rollerbanken want , tja school komt er weer aan en op mijn route staan ze nogal vaak met die bankjes van hun.) Als ik nu weer harder wilt bijvoorbeeld met een tourritje zou ik alleen een andere flens erop hoeven zetten. erg fijn.
Laatst een stukje gereden met een vriend van mij , hier een paar foto's

dit was het dan weer