Dus heb ik in november a2 rijbewijs gehaald en in december deze motor gekocht. Ik heb hiernaast ook nog een kawasaki gpx600r staan maar die is gewoon vol vermogen en mag ik dus niet op rijden.
Ik heb dus een yamaha xt600e gekocht uit 1992. Hij was vrij goedkoop omdat hij wel wat werk kon gebruiken. Hij is redelijk slecht overgespoten in matzwart. Maar had al wel een aftermarket BOS demper en er waren al 17inch wielen in pasgemaakt.
gedaan
tijdelijk gedaan
moet nog
Plannen:
- ander voorspatbord
- andere kleur
- velgen laten coaten
- ander voorlicht
- ander achterlicht
- nieuwe teller (huidige teller werkt niet, zit nu fietsteller op)
- nieuwe achterremschijf (huidige schijf is ingesleten)
- misschien andere voorvork (als dat teveel werk is, dan alleen progressieve veren)
- als er ooit geld voor is dan performance werk (uitlaatsysteem, luchtfilter, jetkit, camshaft, etc)
zoiets wil ik ervan maken:




fotos zoals ik hem gekocht had: (+ filmpje voor geluid)



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=VOkOSp7QvMc[/youtube]
voorspatbordje pasmaken (zodat ik straks weet hoe het precies werkt als ik hem ga spuiten en er dus een compleet nieuw spatbord opkomt):


Originele demperklem is afgebroken geweest bij de vorige eigenaar, en ook dit is slecht gerepareerd. Wat ervoor zorgt dat de demper lekte. Dus ik demper eraf gehaald, kwam ik dit tegen:

dus er moest een nieuwe demper komen, maar gezien ik een arme student ben moest het goedkoop zijn. Dus een stock crf450 demper uit 2004 gevonden en pasgemaakt: (+filmpje voor geluid)



[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zAdREgHYzDg[/youtube]
gelijk ook maar even carbs schoongemaakt (eerst keer voor met dit soort carbs voor mij)



jammer genoeg er vervolgens achtergekomen dat de pijp in de demper toch iets te nauw is. Nu kan ik hem wel op deze demper afstellen, maar dan zou ik iets aan vermogen verliezen en dat willen we natuurlijk niet. Dus ik rij op het moment weer tijdelijk met de oude gescheurde demper.