Hallo mensen!
Ik zal me nog een keertje voorstellen, voor degene die het intro-topic ontlopen is.
Ik ben Jesse, 18 jaar en woon in een gat dat men Blesdijke noemt.
Sinds een maandje ben ik de trotse eigenaar van een Rieju MRX uit 2005.

Er moest nog het een en ander aan gebeuren, de koppeling had bijv. kuren en de knipperlichten deden het niet. Maar bij het test rijden was ik al meteen verslaafd dus dan kijk je om dat soort dingetjes heen.

Even wezen touren met een maat van me, met z'n 2004 Derbi Senda DRD Cross Spirit op 2009 DRD velgjes(kan het nog langer?)
Het gebrek aan koppeling stoorde me meteen al en had nog geen 4 dagen nadat ik de brommer gekocht had de koppelingsdeksel er al weer af. Blijkbaar heb ik ergens in dat proces de drukstift krom gekregen...

https://www.youtube.com/watch?v=x4o3x9v8N3k
https://www.youtube.com/watch?v=nEcJWcEXNCQ
Twee filmpjes van de tour waar ik ook in voorkom. (te stuntelen met een brommer zonder koppeling)
Zondag daarop meegereden met een tour van 19 brommers. Gezellige dag gehad, alleen het blok begon in het begin van de dag al te lekken en heeft over de hele dag ruim een liter blokolie gelekt met constant bijvullen tot gevolg. (over ongeveer 230 km). Toen er nog 40 km te gaan was, is de (hele dag ongebruikte) koppelingshevel omhoog gekomen en heeft op een of andere manier de meeste olie die er toen nog in zat er uit gespuugt.

Zo is ze thuisgekomen
Deze kuren, gepaard met de startproblemen die ze toen had, bracht mij tot de naam die de brommer nu draagt. Christine, zoals in de film. Rood, soort van een eigen wil en wil me vermoorden wanneer het kan.
Na de tour heb ik het blok er uit gehaald en contact gezocht met Erwin. Hij had nog een net blokje liggen en op een zekere zaterdag ochtend heeft hij carterdeksel en ontsteking overgezet zodat ik weer een net, niet lekkend blokje heb.
Dat brengt me tot hoe ze nu staat, in dagelijks gebruik en wachtend tot ik weer wat geld heb voor wat aanpassingen.
Wat sowieso nog moet gebeuren:
- Knipperlichten weer in orde stellen
- Nieuwe ketting
- Afstellen
- Voorvork keeringen
De (voorlopige) plannen zijn:
-Witte SMX achterkappen en kontje.
-Setje 17'' supermotard velgen
-Noppenbanden op de huidige velgen
-Rood SM voorspatbord
- USD protectors wit
Ik wil Sumo op de straat rijden en noppen er op voor als ik ga crossen. Zoals je mischien al is opgevallen wil ik voor een Honda CRF kleurstelling gaan.
Meer fotos volgen snel!