ja dat is ook weer zo :p
heb ook een Yasuni cross Hm gehad. liep ook zo'n 95 km/h. Denk dat die wel te vergelijken is met een conti, misschien dat conti wel een iets hogere topsnelheid heeft.
Mijn derbi telt geen km er meerbij en de km stand blijft dus 1130 (was zo bij aankoop)
Maar de rest op het dashbord werkt wel zoals de snelheid, hoewel deze totaal niet klopt. En toerenteller doet raar als ik schakel, gaat dus heel snel op en neer.
Is mijn aandrijver kapot? kans is wel groot denk ik maar omdat de snelheidsteller het wel doet? Of zit het in m'n dashbord
Je kunt beter even kijken of het niks simpel is aan de aandrijver. Het ringetje dat bij de lager zit kan er bijvoorbeeld uitgekomen zijn oid. Eens nakijken of kabel wel is aangesloten aan de teller etc
Dan kun je meteen even controleren of de kabel gebroken is ofzo.
Aandrijver is goed.
Heb het probleem denk ik gevonden hier een foto, zwarte as is krom en draaid zwaar hierdoor draad de witte as van kmteller niet. Ziet er zo uit dat er mee geknooit is
Iemand die hier een oplossing voor heef? Heb zwarte as zo recht mogelijk gedraaid maar denk dat het niet geholpen heeft
gewoon een andere km teller kopen ja want laten maken is misschien nog wel duurder dan een nieuw of tweedehands tellertje, waarschijnlijk wel lekker beduvelt met de km's bij de aankoop, ff een tip je teller staat niet op 1130 maar 113,0 km omdat dat witte schijfje je hectometers aangeeft ipv kilometers
Ik heb sinds een paar weken een probleempje met mijn derbi, als in de powerband rijd, en ik draai het gas gewoon terug om bijvoorbeeld te remmen voor een kruising ofzo en dan mijn koppeling in knijp, begint mijn blok touren te maken terwijl ik geen gas geef. dit doet ie alleen als ik in de powerband reed voor dat ik afrem. ik heb niks veranderd motorisch en hij heeft altijd al een jaar goed gereden. het probleem speelt sinds dat het een beetje kouder is geworden, maar ik heb niet echt het idee dat ik daar een link tussen kan leggen.
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
Jolt schreef:Ik heb sinds een paar weken een probleempje met mijn derbi, als in de powerband rijd, en ik draai het gas gewoon terug om bijvoorbeeld te remmen voor een kruising ofzo en dan mijn koppeling in knijp, begint mijn blok touren te maken terwijl ik geen gas geef. dit doet ie alleen als ik in de powerband reed voor dat ik afrem. ik heb niks veranderd motorisch en hij heeft altijd al een jaar goed gereden. het probleem speelt sinds dat het een beetje kouder is geworden, maar ik heb niet echt het idee dat ik daar een link tussen kan leggen.
mischien dat je gasnaald blijft hangen? heb ik ook een tijdje gehad met mijn honda toen cab even goed schoongemaakt en nooit meer last van gehad.
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Jolt schreef:Ik heb sinds een paar weken een probleempje met mijn derbi, als in de powerband rijd, en ik draai het gas gewoon terug om bijvoorbeeld te remmen voor een kruising ofzo en dan mijn koppeling in knijp, begint mijn blok touren te maken terwijl ik geen gas geef. dit doet ie alleen als ik in de powerband reed voor dat ik afrem. ik heb niks veranderd motorisch en hij heeft altijd al een jaar goed gereden. het probleem speelt sinds dat het een beetje kouder is geworden, maar ik heb niet echt het idee dat ik daar een link tussen kan leggen.
mischien dat je gasnaald blijft hangen? heb ik ook een tijdje gehad met mijn honda toen cab even goed schoongemaakt en nooit meer last van gehad.
thanks zal ik even proberen !
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja
Hoe krijg je het slot uit een tank van een derbi gpr?
zit dat slot niet vast op de tankkap die over de echte tank heenzit?
zo ja zou ik zeggen: haal die kap er is af en kijke vanaf de onderkant of je hem kan losschroeven o.i.d.
Ik heb een 2e hands tank gekocht, daarom wil ik mijn slot over zetten op de tank. Maar dan heb 6 imbuusmoertjes die je los moet draaien. Dan gaat er 1 uit 1 niet 1 uit 1 niet etc. dan hou ik er 3 over die er niet uit willen. Maar het lijkt er op dat die beveiligd zijn ofzo? Iemand daar ervaring mee.