Lekke Band
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM R 2005
Lekke Band
Goedeavond!
Ik heb een lekke band.. iemand tips hoe ik dit kan verhelpen, of niet?
Zou ik dan een nieuwe moeten kopen..?
Groeten Osman
Ik heb een lekke band.. iemand tips hoe ik dit kan verhelpen, of niet?
Zou ik dan een nieuwe moeten kopen..?
Groeten Osman
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project - Gallery: XRace http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14409
DRD Pata Negra http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=16523 - Locatie: Barneveld
Re: Lekke Band
Nieuwe binnenband erin en je kunt weer.
Als je dat zelf niet kunt verwisselen dan even langs bromzaak, kost ook niet heel veel.
Als je dat zelf niet kunt verwisselen dan even langs bromzaak, kost ook niet heel veel.
Gestopt met Zandstralen

meeste velgen met spaken hebben een binnenband dan moet je het doen zoals Mike R hierboven zeg,
je kan ook giet wielen hebben en die zijn meestal tubless of te wel zonder binnen band en dan moet je hem proppen laten proppen,
je kan ook giet wielen hebben en die zijn meestal tubless of te wel zonder binnen band en dan moet je hem proppen laten proppen,
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
kijk ook gelijk ff wat de oorzaak is. als je door glas oid bent gereden kan het nog in je buitenband hangen. haar dit er dan wel ff uit anders heb je zo weer n lekke band 

-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO 2011
Ik had laatst een spijker. Gewoon bij de brommer zaak voor een tientje een prop in geschoten
voor een 10,- ? jezus dat is veel,
bij ons kost proppe een euro of 2 met natuurlijk band eraf halen en er weer op zetten + band na voelen op scherpe stukken,
bij ons kost proppe een euro of 2 met natuurlijk band eraf halen en er weer op zetten + band na voelen op scherpe stukken,
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Als je om tips vraagt om hoe het te verhelpen moet je even langs de dealer om of een propje te laten schieten in een tubeless of even een nieuwe binnenband te laten zetten.
Zelf een binnenband wisselen kan natuurlijk wel, maar echt makkelijk is het niet. Je moet dan ook een serieuze bandenlichter set hebben (of een stel goede sterke schroevendraaiers en een ontwikkeld motoriek).
Nieuwe binnenband laten zetten is vaak een euro of 10 a 15 als je met een los wiel aan komt.
Propje zit doorgaans rond 5 a 10 euro.
Zelf een binnenband wisselen kan natuurlijk wel, maar echt makkelijk is het niet. Je moet dan ook een serieuze bandenlichter set hebben (of een stel goede sterke schroevendraaiers en een ontwikkeld motoriek).
Nieuwe binnenband laten zetten is vaak een euro of 10 a 15 als je met een los wiel aan komt.
Propje zit doorgaans rond 5 a 10 euro.
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO 2011
Ik voel me genaaid..Rickjee. schreef:voor een 10,- ? jezus dat is veel,

-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
€10 is niks te duur, mits ze de band er even af halen.
Vergeet niet dat de monteur er ook een tijdje mee bezig is, het bandenapparaat betaalt moet worden, de huur van het pand, belastingen en o ja, iemand wil er ook nog een beetje aan verdienen.
De dealer is vaak te duur (neem het verhaal van die €176 voor het vervangen van een gaskabel) maar dit soort kleine bedragen zijn niet meer dan redelijk.
Vergeet niet dat de monteur er ook een tijdje mee bezig is, het bandenapparaat betaalt moet worden, de huur van het pand, belastingen en o ja, iemand wil er ook nog een beetje aan verdienen.
De dealer is vaak te duur (neem het verhaal van die €176 voor het vervangen van een gaskabel) maar dit soort kleine bedragen zijn niet meer dan redelijk.
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
had eerst ook spijker in band
bij profile tyrecentre langs geweest met velg en band erom heen
ze haalde daar de band eraf, schoten prop er van binnen uit in en haalde wat corrosie van het gietwiel eraf en deden hier soort kit/lijm overheen zodat de band luchtdicht om de velg zat
kostte me een 10tje wat ik goedkoop vind
ligt beetje aan jezelf vind ik of je 10 euro voor dit veel geld vind of niet
bij profile tyrecentre langs geweest met velg en band erom heen
ze haalde daar de band eraf, schoten prop er van binnen uit in en haalde wat corrosie van het gietwiel eraf en deden hier soort kit/lijm overheen zodat de band luchtdicht om de velg zat
kostte me een 10tje wat ik goedkoop vind
ligt beetje aan jezelf vind ik of je 10 euro voor dit veel geld vind of niet
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi SM R Extreme
Thanks voor het reageren allemaal, ben btw mijn wachtwoord vergeten vandaar dat ik nu dit account heb.. kwam er op geen enkele manier meer in haha!
Band is gefixt, volgend probleem..
ik heb perongeluk de lagers erin gedaan zonder het midden stukje.. is dit erg of maakt dit eigenlijk niet veel uit?
Had zelf t idee dat dit niet veel boeit.. ??
ik heb perongeluk de lagers erin gedaan zonder het midden stukje.. is dit erg of maakt dit eigenlijk niet veel uit?
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Welke lagers? Je krukas lagers? Dan heb je echt een probleem.
(Wees een beetje specifiek)
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Hij heeft het over het wiel(lagers) ''ik heb perongeluk de lagers erin gedaan zonder het midden stukje''Erwin P schreef:Welke lagers? Je krukas lagers? Dan heb je echt een probleem.
Die moet er weer in, gewoon lager er weer uit, bus erin en lager er weer in.osman09 schreef:Thanks voor het reageren allemaal, ben btw mijn wachtwoord vergeten vandaar dat ik nu dit account heb.. kwam er op geen enkele manier meer in haha!
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Wel oppassen dat je het lager niet sloopt bij het demonteren.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Moet er echt weer in. Als je het niet doet duw je de lagers kapot en als die breken tijdens het rijden gaat je wiel zwabberen.
Dus je kan weer de boel los gaan maken.
succes
Dus je kan weer de boel los gaan maken.
succes

Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi SM R Extreme
Teeering,
morgen middag bezigheidje dus haha..
Komt wel goed, dankjullie wel voor het reageren..
Erwin sorry voor de onduidelijkheid, was beetje haastend aan het typen & nam aan dat de meeste t wel begrepen..! Thankss!
morgen middag bezigheidje dus haha..
Komt wel goed, dankjullie wel voor het reageren..
Erwin sorry voor de onduidelijkheid, was beetje haastend aan het typen & nam aan dat de meeste t wel begrepen..! Thankss!