Hallo,
Ik ben bezig met het ontluchten van mijn achter rem. Ik had daarvoor mijn remklauw uit elkaar gehaald, remzuigers naar achter geduwd (ging wat moeizaam) en alles wat schoongemaakt. Daarna weer gemonteerd op de brommer. Maar nu zit ik met het probleem dat ik ze niet op druk kan krijgen. Ik ben begonnen met een injectiespuit vol met remvloeistof te spuiten via het onluchtingnippeltje totdat het uit het remvloeistof reservoir kwam. Toen waren de remmen nog steeds niet echt op druk, daarna nog 400x lopen pompen (pompen, rem in, nippeltje open, nippeltje dicht, rem uit en pompen). Maar ik krijg hem maar niet op druk. Wat doe ik verkeerd?
Achterrem ontlucthen.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15557
Re: Achterrem ontlucthen.
Krijg je helemaal geen druk of wel een klein beetje?
Als je een klein beetje krijgt en dan na een paar minuten wegvalt dan zou het kunnen dat je afdichtingsrubbertje tussen de klauwtjes verrot is of de vloeistof lekt langs de zuiger.
Je manier van ontluchten is in ieder geval goed dus daar ligt het niet aan.
Ik zou je klauw heel goed droog maken en alles wat uit je nippel komt goed opvangen dan gaan ontluchten. Vervolgens heel goed kijken of er geen vloeistof tussen je klauw lekt.
Als je een klein beetje krijgt en dan na een paar minuten wegvalt dan zou het kunnen dat je afdichtingsrubbertje tussen de klauwtjes verrot is of de vloeistof lekt langs de zuiger.
Je manier van ontluchten is in ieder geval goed dus daar ligt het niet aan.
Ik zou je klauw heel goed droog maken en alles wat uit je nippel komt goed opvangen dan gaan ontluchten. Vervolgens heel goed kijken of er geen vloeistof tussen je klauw lekt.
- Pietjeee
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi xtreme special edition
Ik krijg inderdaad wel een heel klein beetje druk, dus ik denk dat hij nergens lekt. Maar daar zal ik dan wel even naar kijken.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15557
Dat lijkt me juist wel heb het zelf ook gehad was dat kleine o ringetje lek en heb toen ook een hele tijd lopen kloten 

-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi X-Race 2011
Ik had het zelfde probleem, had toen remhendel met trekbandje vast gemaakt en nacht zo gelaten volgende dag 1x pompen en zat druk op
- Pietjeee
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi xtreme special edition
Ruben, dan moet je het dekseltje van je reservoir af laten toch?