Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

Zit hier al een tijdje mee. Heb een YZ kapje op mijn brommer. Hierdoor heb je geen normale koplamp dus heb ik een spotje 12v 35w

Nu deed hij het eerst prima. Maar begon steeds anders te branden. Soms vel, soms bijna niks. Toerental had hier geen invloed op. Nu doet hij het nog amper. Soms na een tijdje rijden gaat hij even heel zwak branden om vervolgens weer uit te gaan. Snap er niks van...
Afbeelding
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Een vriend en ik gaan van blok wisselen, alleen wil ik mijn ontsteking houden omdat ik een begrenzer heb. Nu weet ik dat je een vliegwieltrekker hebt, maar is dit genoeg om alles los te halen? Ik zie ook verschillende soorten, welke heb je dan nodig?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

1: Met een vliegwiel trekker, sleutel 17 en een bougiestop.
2: Met een vliegwiel trekker en een slagsleutel.

Zo iets http://www.josdijkman.nl/vliegwieltrekk ... i-gsm.html
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

Er komt olie uit mn bougie gat. Eerst had ik hier geen last van totdat ik mn bougie los had gehaald. Hoe los ik dit op?
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

Bveldhuizen82 schreef:Er komt olie uit mn bougie gat. Eerst had ik hier geen last van totdat ik mn bougie los had gehaald. Hoe los ik dit op?
zit het ringetje nog wel om je bougie ? volgensmij werkt die als een soort van pakking maar ik weet ook niet zeker of die er überhaupt wel af kan
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Kan er niet af, heel officieël is die ring maar voor eenmalig gebruik.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

Heeft iemand enige idee waar ik remklauw revisiesetje kan vinden voor mn drd pro? (Zuigers en O-ringen) remblokken heb ik nog
http://bromfietsshop.nl/index.php?pid=s ... entid=6613 <-- deze
Bij Jos, Easyparts en Bromfietsshop kan ik hem niet vinden, vgm is hij het zelfde als een gpr, geen flauw idee welke

edit: heb deze gevonden bij easyparts en josdijkman, ik heb de mijne opgemeten en is 30x15, denk niet dat deze gaan passen wel?
http://www.easyparts.nl/Remklauw_Revisi ... 60527.html

edit: aangezien ik nergens 30x15mm kon vinden heb ik de mijne nog een keer opgemeten, moet ik de werkelijke buitenmaat hebben of alleen de lengte die vlak is en dus contact maakt met de O-ring? Want als ik de conische uiteindes meetel kom ik op 15 uit, zoniet dan op 13, dus zouden deze passen dan?
crosserke
Schakelrijder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 18:21
Vervoersmiddel: Derbi SDR
Locatie: België

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door crosserke »

als ik offroad olie gebruik ipv gewone op de baan kan dat kwaad? http://www.motorcorner.nl/mx-7
Joram schreef:Ohja, belgen :emo:

Gewoon gas op die lolly dan.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Als je de bovenste slang van je radiateur afpakt, en daarin bijvult qua kvs, moet je dan doorgaan tot het er bij de aansluiting waar je je slang los hebt gemaakt eruit komt met vullen?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Jep
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Alfred
Tuner
Berichten: 396
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:46
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alfred »

Ik heb laatst mijn carburateur schoongemaakt, en alles weer goed aangesloten/in elkaar gezet.
Maar nu is het rare dat hij met de choke erop (naar boven toe) wel aardig loopt maar zonder loopt de brommer bagger en start moeilijk.
Nieuwe bougie zit erin ( contact punten iets dichter naar elkaar gezet want deze stonden te ver uit elkaar)

Iemand enig idee hoe dit kan?
Derbi DRD Racing #85
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

9/10 ergens een klein beetje valse lucht.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

MikeR schreef:Jep


Dat gedaan vind ik het toch raar dat m'n slangen niet meer zo heet worden als vroeger, en m'n temp sensor max 55 aangeeft ook al rijd ik hele tijd vol gas en hoog toerig. Van ene op andere moment. Eerst altijd 65-75 graden. Sta echt voor en raadsel, want hij komt nooit echt op temperatuur. Voor het stoplicht zakt hij naar 49 greaden..
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Is je sensor/elektro dan wel goed?

Of probeer hem met IR te meten.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:Is je sensor/elektro dan wel goed?

Of probeer hem met IR te meten.
Ja die is net nieuw. Hij geeft ook zoals altijd 19 graden aan in de schuur. Dit is altijd zo geweest. Dus dat kan het niet zijn. Hij koelt gewoon opeens veel beter. Bijna te goed. Ik ga er maar van uit dat het klopt, maar het blijft apart. Het was trouwens niet opeens, de slang van carburateur verwarming die uit je kvs reservoir naar carb loopt was verstopt. Dit merkte ik omdat ik ging rijden en opeens m'n teller 120 graden werd. Dus alles weer goed schoon gemaakt. En sindsdien was het. Maar blijft raar...
Alfred
Tuner
Berichten: 396
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:46
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Alfred »

derbi-ftw schreef:9/10 ergens een klein beetje valse lucht.
Heb ik ook al naar gekeken, als ik volgas rijdt lijkt het alsof iemand het contact omdraai ( na ongeveer 5 seconden) en dan gaat die weer aan??
Derbi DRD Racing #85
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Kan ook de carb zijn die verstopt is! Had ik ook last van. 1 keer weer goed schoonmaken en hij deed t weer
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

Hallo,

Ik zit met n paar problemen en hoop dat er n verklaring /oplossing voor is.

1: t lijkt dat mn brommer Kvs zuipt. Had m van t weekend ontlucht en gevuld tot max. Hij staat nu weer op min. Hij lekt nergens. Kan dit n lekke koppakking zijn? Word ook vrij snel heet.

2: als ik sochtens weg wil rijden en ik zet m in zn 1slaat ie gelijk af. Als ik m heel rustig erin zet (als ie koud is) trilt mn versnelling pendaal als n gek.

3: ik rij met volle tank gem. 120 km is dit normaal?
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Bveldhuizen82 schreef:Hallo,

Ik zit met n paar problemen en hoop dat er n verklaring /oplossing voor is.

1: t lijkt dat mn brommer Kvs zuipt. Had m van t weekend ontlucht en gevuld tot max. Hij staat nu weer op min. Hij lekt nergens. Kan dit n lekke koppakking zijn? Word ook vrij snel heet.

Ja moet haast je koppakking zijn zit waarschijnlijk intern een scheurtje ofiets.

2: als ik sochtens weg wil rijden en ik zet m in zn 1slaat ie gelijk af. Als ik m heel rustig erin zet (als ie koud is) trilt mn versnelling pendaal als n gek.

Is vrij normaal koppelingsplaten blijven dan plakken kun je oplossen door putolinegp10 versnellingsbakolie erin te gooien.

3: ik rij met volle tank gem. 120 km is dit normaal?

Ja is normaal 120/6 = 1 op 20 ligt eraan wat voor setup je hebt maar als je ori is dit wel redelijk kan wel wat zuiniger.
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Kijk je waterpompkeering eens na, kan ook de verklaring voor puntje 2 zijn.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Plaats reactie