Mijn naam is Nick en ik ben de trotse eigenaar van een Derbi Senda DRD Limited uit het jaar 2007 (nummer 0807).
Ik heb het beesie nu voor ongeveer 2 maandjes. Bij aankoop zag hij er een beetje zielig uit maar niets extreems. Vooral de kappen waren in slechte staat. Eenmaal thuis, na er een aantal daagjes op te hebben gereden merkte ik dat er toch meer speling in het achterwiel zat dan ik kon voelen bij aankoop. Toch maar het achterwiel eraf gehaald, en ja hoor mijn bange gevoelens werden werkelijkheid, het zag er niet best uit. Twijfels, nieuw wiel kopen of niet? Gelukkig wist ik uiteindelijk via via een oplossing te vinden! Wat betekende dat ik geen nieuwe achtervelg hoefde te kopen. Deels beun, deels ingenieus. En zo waren er nog wat kleine mankementen… Bij aankoop viel me op dat dit een Limited was met een redelijk sportief pookje: uitgerust met Gianelli Conti , stage 6 luchtfilter, snelgas en sproeier 118 scheurde ik met 90 km/ h door de straten van mijn buurt, doodsbang om politie achter mij aan te krijgen. Na een weekje merkte ik dat er heel ongewoon politie door mijn doodlopende straat begon te rijden, het werd hoogste tijd om de brommer af te voeren.
Bij aankoop een originele RVS uitlaat erbij gekregen zonder einddemper, net niks dus… Lang zoeken op marktplaats maar zonder resultaat. Tjah… waarom ook niet, Gianelli demper uit elkaar geslepen en het verbindingsstuk met de einddemper op de originele uitlaat gestampt. Wat krijg je dan? Juist, een originele uitlaat met Gianelli demper

Aangezien ik niet zo’n sleutelman ben ging het wat lastig maar uiteindelijk, na wat tegenslagen zat alles weer in elkaar maar nu met een dikke prop in de uitlaat. Ik reed een mooie legale snelheid: 35 km/h… Momenteel ligt de prop er weer zo goed als uit en rij ik rond de 70 km/h wat ik uiteindelijk wil terugbrengen naar een snelheid ergens tussen de 50 en de 60.
Een duidelijk toekomstplan is er niet, misschien dat ik hier nog wat tips krijg.
Na dit lange en saaie verhaal is het tijd om de ogen te voeden met wat gezoete plaatjes van mijn scheurijzer.
Hoi!

Hier begint het verhaal, stevig vastgebonden op de kar voor een grote 100 km richting huis.

De volgende dag gelijk aan de slag gegaan met de spiegelreflex, zonder goed te poetsen.

Eerst vond ik de Gianelli helemaal niks, maar nu vind ik ze echt heel gaaf! detail picca (L)

Tijdje zonder Derbi moeten doen, kon moeilijk doorrijden als het wiel er zo uitzag...

Als een paard op stal.