Tenaamstellings code niet werkend.

Algemene vragen over Derbi.
MatthijsEvo
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi DRD #85 (sold)
Fiets

Tenaamstellings code niet werkend.

Ongelezen bericht door MatthijsEvo »

Goedendag,

Ik heb laatst mijn brommer (derbi) verkocht werd in de avond opgehaald koper woonde nogal een eind verderop dus er was een formuliertje opgesteld betreffende het niet rijden en datum etc van overname dat als er wat zou gebeuren..
Maar nou had ik een nieuw kenteken aangevraagd waardoor dus de papieren niet meer geldig zouden zijn(de oude) waren, dus de nieuw zou ik opsturen.
Werd eenmaal gebeld door de bromboer dat ze binnen waren dus ik ze direct opgehaald en opgestuurd (Kenteken, nieuw kentekencard en de brief waar die op zat met de tenaamstellings code)
Bij de koper aangekomen, dus was hij na school naar het postkantoor gegaan maar de code werkt niet?
Het kenteken staat geschorst en de koper zegt dat hij hiervan een brief moet hebben (?) die heb ik nooit gehad heb alleen het bonnetje van dat hij geschorst is.. maar dit zou allemaal toch niet relevant moeten zijn als er een nieuwe kenteken is aangevraagd hierbij zat dus een nieuwe code, maar die blijkt niet te werken?
ik ga morgen het rdw bellen maar misschien dat iemand hier ook wel is mee te maken heeft gehad?
vind dit zeer vervelend voor de koper want die kan uiteraard nu niet rijden tot hij op zijn naam staat.. :crazy:

Gr
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Tenaamstellings code niet werkend.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Je moet dan een nieuw tenaamstellings code aanvragen.

Die krijg je (volgens mij) binnen 3 of 5 dagen binnen, een brief van de RDW, hierin zit een brief met de volledige tenaamstellings code.
(Deel 1 + deel 2)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MatthijsEvo
Derbi fan
Fiets

derbi-ftw schreef:Je moet dan een nieuw tenaamstellings code aanvragen.

Die krijg je (volgens mij) binnen 3 of 5 dagen binnen, een brief van de RDW, hierin zit een brief met de volledige tenaamstellings code.
(Deel 1 + deel 2)
Ja dat snap ik, maar wat ik niet snap is dat er ook een code op het papiertje stond waar de nieuwe kentekencard aan geplakt zat. Is dat niet de huidige code dan? die kreeg ik bij het nieuwe kenteken.
Beetje apart als ik dan weer voor een nieuwe code moet betalen als die er gewoon op staat en hoort te werken :blink: .
De koper zelf verwijst telkens dus naar de brief van de schorsing (?) heb ik dus niet alleen een bonnetje dat hij is geschorst...
Vind het echt totale bs als ik dus zometeen weer zon nieuwe tenaamstelling moet betalen.

Bedankt voor je reactie, zal morgen nog even bellen voor de zekerheid en anders wel weer dokken...... word er moe van. :palm:
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

code van de brief waar het kentekencard aanplakte = Tenaamstellings code 2.

Tenaamstellingscode 1 krijg je als je hem bij het postkantoor overschrijft.
(een klein dun papiertje, wat erg veel lijkt op het bonnetje)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MatthijsEvo
Derbi fan
Fiets

derbi-ftw schreef:code van de brief waar het kentekencard aanplakte = Tenaamstellings code 2.

Tenaamstellingscode 1 krijg je als je hem bij het postkantoor overschrijft.
(een klein dun papiertje, wat erg veel lijkt op het bonnetje)
Klopt, die was er bij ingevuld maar die werkt dus niet.
Rdw vandaag maar even bellen, we zien wel wat eruit komt.
Plaats reactie