Gisteren heb ik een nieuwe zuiger in mijn Derbi gezet. Ik heb netjes (kruislings) de kop op 13 nm aangedraaid met een momentsleutel, tot dusver geen probleem. Hij loopt prima stationair en start op zich ook wel aardig. Het probleem is echter dat mijn uitlaatdemper constant vol zit met condens. Hij rookt niet meer als normaal, maar hij tuft wel iedere keer een hoop water uit de uitlaat Ook is hij voor geen meter af te stellen en hij stottert als een malle. Zou de koppakking lek zijn door een kromme cilinderkop oid?
Kan ik niet echt duidelijk zeggen. Volgens mij is het niveau wel iets gedaald, maar er staat constant flink wat condens in de uitlaat en er valt echt niet fatsoenlijk mee te rijden.
hmm vreemd zit er maar 1 ding op en alles weer lostrekken zou het anders ook niet weten. Als je voorderest niks veranderd hebt alleen nieuwe zuiger en pakkingen dan zou je je cilinderkop op een glasplaat moeten leggen of je ziet mischien gelijk al dat het mis is maar dat zie je dan vanzelf wel. Je hebt wel geprobeerd om hem af te stellen toch?
Dat denk ik dan ook Ik heb al verschillende pogingen gedaan om hem fatsoenlijk af te stellen, maar het mag allemaal niet baten. Misschien toch maar een nieuwe cilinder + kop aanschaffen, de cilinder zit er waarschijnlijk ook al bijna 25.000 km op. Heb trouwens voor ik de cilinder ging monteren wel met P600 schuurpapier de kop en de cilinder iet wat geschuurd (op een vlakke trespa plaat) om de pakkingresten volledig te verwijderen, maar het lijkt me sterk dat ik daarmee heel de kop verpest heb of niet?
Ik moet er trouwens wel bij vermelden dat mijn brommer voordat ik de zuiger ging vervangen behoorlijk slecht liep. Ik meen dat er toen ook al condens in de uitlaatdemper stond, maar niet zo veel als nu het geval is.
Ik moet er trouwens wel bij vermelden dat mijn brommer voordat ik de zuiger ging vervangen behoorlijk slecht liep. Ik meen dat er toen ook al condens in de uitlaatdemper stond, maar niet zo veel als nu het geval is. Vind het ook erg opvallend dat ik er niet fatsoenlijk mee kan rijden. Hij loopt stationair echt prima, maar ik kan amper de 45 halen omdat het lijkt dat hij veel te rijk staat, maar dat lijkt me sterk want ik rijd met sproeier 70 op een lichtjes ontgrensde Yasuni uitlaat (wat al een vrij kleine sproeier is).
meestal als er witte rook uit komt en water in je bocht staat is het wel zeker dat er koelvloeistof in je cilinder komt .
zou toch maar eens naar een andere kop gaan kijken en een nieuwe pakking set er op.
Normaal gesproken zou je witte rook moeten hebben als er koelwater in je cilinder komt. Ik geloof niet dat je een andere cilinder of kop nodig hebt. Als hij slecht rijdt denk ik eerder aan vasle lucht bij carb of membraam.
Toch wel belangrijk om te weten of je koelvloeistof kwijt raakt. Hoe ziet je bougie eruit?
Weet je zeker dat het geen valse lucht is?