Verzekering

Algemene vragen over Derbi.
Gprfreak
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: GPR 50

Verzekering

Ongelezen bericht door Gprfreak »

Hee mannen,

Hoe zit het nou precies met verzekering. Ik weet dat een brommer officeel niet is verzekerd als hij harder loopt dan 45. Ik rijd nu rond de 90 en wilde graag een 80cc aanschaffen. Mijn vader vind het niet goed in verband met de verzekering. Hij zegt dat stel dat er iets gebeurt. Dat ze dan de cilinder komen opmeten. En dan zeggen dat hij niet is verzekerd met 80cc.

Ik heb al wel gehad dat mijn brommer was aangereden, toen kwam de verzekering de schade opnemen en vroegen ze helemaal niet naar de snelheid en zeiden ze niks over de uitlaat. Cilinder is toen niet gecheckt. Dus is een 80cc nou echt zoveel erger. Of is het van niet verzekerd naar nog steeds niet verzekerd?

Mvg Luc
Gpr 50 Giannelli street
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Re: Verzekering

Ongelezen bericht door Joram »

Verandert weinig, zodra je opvoert ben je onverzekerd.

Als jij brokken maakt krijg je problemen, zelf aangereden word er idd weinig gekeken, tenzij je tegenpartij daar aanleiding voor ziet en ze weigeren met uitbetaling omdat jouw verzekering niet meer klopt.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Derbi95
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v

Ongelezen bericht door Derbi95 »

je bent sowieso de lul als je te hard rijd, dan ben je niet verzekerd
je cilinder opmeten kunnen ze altijd doen ja maar ik denk eerder dat ze op de roller gaan met je brom
en als ze het dan niet helemaal vertrouwen hem uit elkaar slopen opzoek naar je begrenzer, of je cilinder checken
80cc heb je een motorrijbewijs voor nodig en dan krijg je daar ook nog eens een boete bovenop als enigste (denk ik)

correct me if i'm wrong
odemgeezz
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing #85 2010( Te koop )
Fiets

Ongelezen bericht door odemgeezz »

Kwa verzekering verandert er niks want als er nu wat gebeurt en ze controleren het ben je alsnog niet verzekerd, dus je kan netzogoed een 80cc nemen.
Derbi95 schreef:je bent sowieso de lul als je te hard rijd, dan ben je niet verzekerd
je cilinder opmeten kunnen ze altijd doen ja maar ik denk eerder dat ze op de roller gaan met je brom
en als ze het dan niet helemaal vertrouwen hem uit elkaar slopen opzoek naar je begrenzer, of je cilinder checken
80cc heb je een motorrijbewijs voor nodig en dan krijg je daar ook nog eens een boete bovenop als enigste (denk ik)

correct me if i'm wrong
Je krijgt idd een boete voor het niet in bezit zijn van een motorrijbewijs omdat je niet aan de rest kan voldoen als je geen 18 bent tenminste.
Better safe then sorry.
Joram
Pro tuner
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)

Ongelezen bericht door Joram »

Ben nog niet tegengekomen dat ze die boete uit hebben geschreven, maar officiëel kunnen ze en heel scala aan boetes uitschrijven als je opgevoerd rondrijdt.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie