Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Kijk je blokbouten is na, dit kan ook veel lawaai geven wanneer deze niet goed vast zitten.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
De blokbouten zitten vast.
Een vriend van me zei dat er misschien een blokbout gebroken is, omdat er uit die richten een trillend geluid gevormd wordt.
Een vriend van me zei dat er misschien een blokbout gebroken is, omdat er uit die richten een trillend geluid gevormd wordt.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83 - Locatie: Heeze
drd extreme is anders dan de rest, gewoon xtreme en drd hebben beide los potje zoals joram zegtderbi-ftw schreef:Weet iemand of er verschil zit in een achterrempomp van een Xtreme en van een DRD?
post misschien foto?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
jaag je hem dan niet te ver in z'n toeren bij mij begint hij ook te shaken als ik overtoeren maak en dan ratelt er ook van alles
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Hierbij een foto om het te verduidelijken, zoals te zien is past hij niet

www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
jij heb een achterrem pomp die op een 'gewone' senda zit en die is te klein ervoor
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Dat is inderdaad degene die ik nodig heb, thx.
De rempomp op mijn foto heeft een boutafstand van 40mm.
De rempomp op mijn foto heeft een boutafstand van 40mm.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
okeej er zijn er best wat en die dingen lijken allemaal op elkaar
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09
''Rikvo schreef:jaag je hem dan niet te ver in z'n toeren bij mij begint hij ook te shaken als ik overtoeren maak en dan ratelt er ook van alles
Nee dat doe ik niet.
Hij trilt ook als ik in de eerste versnellig langzaam rijd.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Als ik terugschakel, dan hoor je bij de versnellingen zo'n zware tik, alsof ik ze er keihard intrap, maar dat doe ik niet. Het blok maakt echt zo'n knal geluid. Zit verse gp10 in. En als ik terugschakel doe ik dat altijd rijdend, dus afremmend, en dan bij 30 van 6 naar 4, bij 20 naar 3, bij 10 naar 2 en bij bijna stilstand naar 1 en vrij. Heeft het daar nog mee te maken?
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ 2004 (Sold),
Motorhispania RYZ 2005 (project),
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro
Misschien een lompe vraag, koppelt hij wel goed?Blokje schreef:Als ik terugschakel, dan hoor je bij de versnellingen zo'n zware tik, alsof ik ze er keihard intrap, maar dat doe ik niet. Het blok maakt echt zo'n knal geluid. Zit verse gp10 in. En als ik terugschakel doe ik dat altijd rijdend, dus afremmend, en dan bij 30 van 6 naar 4, bij 20 naar 3, bij 10 naar 2 en bij bijna stilstand naar 1 en vrij. Heeft het daar nog mee te maken?

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Ik heb sinds kort ok hetzelfde probleem. Dit gebeurt echter niet altijd maar dit is iets wat maar af en toe gebeurt. Maar je schrikt je de pleures e klinkt alsof er een stuk metaal hard ergens anders tegen aanslaat. Dacht zelf eerst aan versnellingsbak die verrot is, maar heb dat ook al na gekekenBlokje schreef:Als ik terugschakel, dan hoor je bij de versnellingen zo'n zware tik, alsof ik ze er keihard intrap, maar dat doe ik niet. Het blok maakt echt zo'n knal geluid. Zit verse gp10 in. En als ik terugschakel doe ik dat altijd rijdend, dus afremmend, en dan bij 30 van 6 naar 4, bij 20 naar 3, bij 10 naar 2 en bij bijna stilstand naar 1 en vrij. Heeft het daar nog mee te maken?
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
Ik had dit tot een tijdje geleden ook,samen met klevende platen (ondanks dat er Putoline GP10 olie in was) Maar nadat onlangs mijn koppelingskabel gebroken is,en ik na het plaatsen van een nieuwe,de koppelingskabel zelf GOED heb afgesteld is dat allemaal verdwenen
Hij schakelt nu een stuk fijner ook.

-
- Tuner
Volgens mij wel. Ik heb nieuwe koppelingsplaten, veren en olie. Dus ik denk dat hij goed is.RYZLuc schreef:Misschien een lompe vraag, koppelt hij wel goed?Blokje schreef:Als ik terugschakel, dan hoor je bij de versnellingen zo'n zware tik, alsof ik ze er keihard intrap, maar dat doe ik niet. Het blok maakt echt zo'n knal geluid. Zit verse gp10 in. En als ik terugschakel doe ik dat altijd rijdend, dus afremmend, en dan bij 30 van 6 naar 4, bij 20 naar 3, bij 10 naar 2 en bij bijna stilstand naar 1 en vrij. Heeft het daar nog mee te maken?
-
- Tuner
Ik kan een nieuwe kabel proberen. Maar kan jij uitleggen hoe je hem goed afstelt. Want als ik dat draai ding (weet niert hoe ik het beter kan uitleggen) aanm'n hevel helemaal in of uitdraai, dan is hert enige wat ik merk dat de hevel strakker staat en geen speling heeft, en de koppeling eerder opkomt, of juist later. Ik weet dus niet op welke stand ik hem moet doen. Ik heb de koppelingshevel van een crossmoter, maar dat zou niet moeten uitmaken. Nieuwe koppelingsplaten en malossi veertjes. En gp10. Dus als je kan helpen graagXtreme06 schreef:Ik had dit tot een tijdje geleden ook,samen met klevende platen (ondanks dat er Putoline GP10 olie in was) Maar nadat onlangs mijn koppelingskabel gebroken is,en ik na het plaatsen van een nieuwe,de koppelingskabel zelf GOED heb afgesteld is dat allemaal verdwenenHij schakelt nu een stuk fijner ook.

Erg veel uitleg is er niet aan,gewoon zorgen dat de kabel een goede lengte heeft (speling voor wat fijn afstellen houden) en dan aan dat schroefje draaien tot de koppeling goed zen werk doet en goed aanvoelt.
Trouwens heeft een PRO standaard zo'n aparte hevel denk ik,dat even terzijde.
-
- Tuner
De vorige eigenaar heeft hem erop gezet die hevel. Hij zit er niet standaard op. Maar bedankt. Ik ga even klooten met de koppellingXtreme06 schreef:Erg veel uitleg is er niet aan,gewoon zorgen dat de kabel een goede lengte heeft (speling voor wat fijn afstellen houden) en dan aan dat schroefje draaien tot de koppeling goed zen werk doet en goed aanvoelt.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ 2004 (Sold),
Motorhispania RYZ 2005 (project),
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro
En als hij dan nog niet ontkoppelt moet je misschien de drukveren van je koppelingsplaten aandraaien?

-
- Banden plakker
Weet iemand ofdat een derbi drd pro een goede brommer is?
En ofdat hij gemakkelijk is om aan te sleutelen? (basis dingen, ketting veranderen en tandwielen, remblokjes, sproeier en uitlaat ontgrenzen etc..)
Alvast bedankt
En ofdat hij gemakkelijk is om aan te sleutelen? (basis dingen, ketting veranderen en tandwielen, remblokjes, sproeier en uitlaat ontgrenzen etc..)
Alvast bedankt