Ik had mijn blok gesplitst omdat er een stukje metaal in het blok zat, dus eindelijk vandaag mijn blok weer in elkaar en onder de brommer. Eerste wat me opviel is dat die niet ontkoppelt, maar dat terzijde. Ik kan zijn vrije versnelling niet vinden (wat ik normaal makkelijk vind) dus toen maar aangelopen, en een rondje gereden, motor liep prima totdat ik schakelde, toen ineens blokkeerde het achterwiel en stond ik met een paar dreunen ineens stil (dus het achterwiel blokkeerde niet constant, maar in soort van schokken). Heb het nog een keer geprobeerd te schakelen hierna maar had steeds hetzelfde probleem. De brommer lijkt wel goed te schakelen als hij uit staat. Ik gebruik gewoon dezelfde blok olie als voorheen, 10w40 4t kroonoil.
Ik zat te denken maar het enigste wat me te binnen schoot is dat de schakelwals misschien verkeerd zit, als deze überhaupt verkeerd kan zitten, had de schakelwals er namelijk uitgehaald om het stukje metaal te verwijderen, niet gekeken hoe die precies zat en gewoon er terug in gestoken. De pinnetjes van de schakelvorken vielen netjes in de groeven, dus ben er van uit gegaan dat die goed zit.
Als dat het probleem is, weet iemand of je ook kan schakelen terwijl je blok open ligt? Aan de schakelwals draaien oid?
Net voordat het blok dicht ging
Overigens is het een OT derbi uit 2005.
Iedereen die een mogelijke oplossing weet, ik hoor het graag!