Hallo ik heb onlangs een derbi senda extreme sm 50 van 2006 gekocht. En als ik er op rij trekt hij egt voor geen zak op en na een tijdje komt er rookt uit de uitlaat zelfs als ik hem laat stilstaan blijft hij 10 min verder roken. Ik ken er niet zoveel van maar ik denk wel dat alles standard is behalve dat het eerste stuk van mijn uitlaat standard is en vanachter V6. De vorige gebruiker deed dit om hem niet te snel laten te gaan maar hij loopt nog 65km/u. wat ik ook heb gemerkt is dat de mengsmeringsolie of hoe je dat noemt blauw is en bijna niet mindert staat al een tijdje op het zelfde niveau. Dus als iemand me kan helpen wil gwn weten wat die rook is. En wil hem beter laten optrekken en snelheid maakt niet echt uit rond de 70 80 wil gwn fijn kunnen optrekken en rond rijden.
Wel hij trekt echt niet goed op enz. Het probleem is dat als ik een tijdje rij vooral met iemand achterop 2-3 km dan begint hij henig te roken maar niet de gewone rook echt een lichte rookt en dan zet ik hem stil en blijft hij door gaan alsof er iets verbrand is dit kan normaal zijn weet er niet zoveel van. En 2de probleem is dat mijn mengsmeringsolie niet minder maar wat ik ook al heb gemerkt is dat helemaal vanonder aan het versnellingspookje dat hij daar ook heel wat olie lekt als je wil kan ik een foto plaatsen?
Nogmaals het probleem was dus dat hij aan de onderkant lekt (motorolie), mijn mengsmeringsolie minderd niet, er komt rook uit de uitlaat na het rijden (meestal). En hij trekt echt niet goed op sorry dat ik zoveel vraag maar maak me een beetje zorgen ik rij er ookal een weekje niet mee omdat ik hem niet kapot wil rijden als hij geen smering heeft gaat hij kapot is mij verteld en ja dat wil ik dus niet. Daarom dat hij nu ook wat minder motorolie lekt maar als ik er mee rijd lekt hij als een gek.
Alvast bedankt voor de hulp hopelijk kunnen jullie me verder helpen
Blauwe mengsmeer is normaal, texaco merk is bijvoorbeeld ook blauw. Maar als het witte rook is, zal het waarschijnlijk een lekke koppakking zijn. Controleer ook de pakkingen van de koppeling deksel, hier kan de olie vandaan komen.
als het blauwe rook is zal het niet te maken hebben met een lekke koppakking, als je een lekke koppakking hebt heb je witte rook van je waterkoeling geen blauwe