Beste iedereen,
Ik heb zoals sommige van jullie miss al hebben gezien een projectje lopen, maar nu loop ik tegen een probleem aan.
De brommer loopt en rijdt, maar daar blijft het bij.
Om te beginnen eerst maar even de set-up:
Airsal 50
Dellorto 17,5
sproeier 92
TWV 12-53
Gianelli enduro uitlaat
standaard luchtfilter
Nu de probleempjes...
1. Olie lekt uit een aftapplug onder het blok. Het drupt er als het ware uit. De bout lijkt dol, zou dit te verhelpen zijn met een nieuwe plug of ben ik verder van huis?
2. Brommer klimt na de 3e versnelling heel moeilijk in toeren. Dus in z'n 4 krijgen gaat nog goed en dan is het net alsof het vermogen op is. Na een halve kilometer wil die wel in zijn 5 en blijft ie ook wel, maar 6 is een no-go en als ik wind tegen heb of een viaduct op moet dan moet ik vrijwel altijd terugschakelen. Het is zelf zo erg dat ik de 45 km/u niet kan halen.
Ik heb vele fora voor dit probleem afgezocht voor mensen met een soortgelijk probleem, maar vaak staat de uiteindelijk oplossing er niet bij als het verholpen is of het is iets wat bij mij niet het geval is omdat ik het dan meteen ga checken.
Ik had eerst twv 13-53 en dacht dat het daar aan zou liggen, nee dus. Merk alleen verschil in de eerste 3 versnellingen.
De bougie gecontroleerd of hij niet te arm gemengd stond en de conclusie was zelfs iets te rijk, want bougie was zwart.
3. Het afstellen blijkt ook een probleem, want krijg de juiste bougiemaat niet gevonden. Begonnen met 98 (veel te rijk)
toen lager en lager gegaan en bij 84 kreeg ik m helemaal niet meer aan de praat. Bij 90 was de bougie grijs en 92 (Wat ik nu heb) is eigenlijk weer te veel van het goede.
Als iemand een idee heeft voor een of alle problemen. Let me know!
En ga niet zeveren dat het met elkaar te maken heeft, want dat geloof ik zelf ook wel.
Afstelprobleem
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing '07
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
Re: Afstelprobleem
Hallo,
1: Je kunt van dat loodgieters tape gebruiken, paar x wikkelen en erin draaien, kan een hoop schelen!
2: Te kleine sproeier?
3: Probeer 91
Gewoon kwestie van proberen wat beter is en probeer met luchtafstelling nog wat te spelen!
1: Je kunt van dat loodgieters tape gebruiken, paar x wikkelen en erin draaien, kan een hoop schelen!
2: Te kleine sproeier?
3: Probeer 91

Gewoon kwestie van proberen wat beter is en probeer met luchtafstelling nog wat te spelen!
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda DRD Racing '07
Ff niks laten horen...
Heb inmiddels een bestelling gedaan en wederom is de helft niet goed geleverd!!
Wat is dat toch met die webwinkels...
nieuwe olieplug lijkt het probleem opgelost te hebben, maar weet ik niet zeker want heb de brommer nog niet aan de praat gekregen...
ik had sproeiers besteld en toch maar groter, want op advies van Joos27 en wat ik heb gelezen van meerdere gebruikers met soortgelijke problemen. de maten waren: 94,96,98 want veel hoger kon t toch niet zijn met mijn setup. Die sukkels bij de webshop leveren mij 96, 98 en 54?? en 56??. dat is sowieso al één teveel en twee wel heel verschillende maten er tussen.
96 gemonteerd en kreeg me nu helemaal niet meer aan de gang. Mijn vader wilde mij helpen en had nieuwe remblokjes gemonteerd maar op een of andere manier krijg ik bijna geen beweging meer in het achterwiel, nog een probleem erbij dus..
dus aanlopen lukte ook amper. af en toe leek het alsof hij toch even wilde, maar het wiel blokkeerde sowieso te erg. Met kicken lukt het starten ook niet.
Heb inmiddels een bestelling gedaan en wederom is de helft niet goed geleverd!!
Wat is dat toch met die webwinkels...
nieuwe olieplug lijkt het probleem opgelost te hebben, maar weet ik niet zeker want heb de brommer nog niet aan de praat gekregen...
ik had sproeiers besteld en toch maar groter, want op advies van Joos27 en wat ik heb gelezen van meerdere gebruikers met soortgelijke problemen. de maten waren: 94,96,98 want veel hoger kon t toch niet zijn met mijn setup. Die sukkels bij de webshop leveren mij 96, 98 en 54?? en 56??. dat is sowieso al één teveel en twee wel heel verschillende maten er tussen.
96 gemonteerd en kreeg me nu helemaal niet meer aan de gang. Mijn vader wilde mij helpen en had nieuwe remblokjes gemonteerd maar op een of andere manier krijg ik bijna geen beweging meer in het achterwiel, nog een probleem erbij dus..
dus aanlopen lukte ook amper. af en toe leek het alsof hij toch even wilde, maar het wiel blokkeerde sowieso te erg. Met kicken lukt het starten ook niet.
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
Bij origineel kun je hem aankruipen zo weinig compressie, 50 airsal.
Als hij op top stottert lijkt mij dat er een kleinere sproeier in moet, of hij houdt in.
En anders aanrennen in ze 2.
Maar zou sowieso even checken of die wel vonkt, membraan, of die benzine krijgt, kunnen allemaal oorzaken zijn
Als hij op top stottert lijkt mij dat er een kleinere sproeier in moet, of hij houdt in.
En anders aanrennen in ze 2.
Maar zou sowieso even checken of die wel vonkt, membraan, of die benzine krijgt, kunnen allemaal oorzaken zijn