morcecode-begrenzer

Hier kun je al je vragen kwijt over elektronica.
derbi 85 anniversary
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi 85 anniversary 50cc & yamaha tzr 70cc & derbi drd pro 85cc

morcecode-begrenzer

Ongelezen bericht door derbi 85 anniversary »

hallo, eerst me even voorstellen ik ben dus een derbi drd pro rijder die andere cilinder heeft brk85cc en de aangepaste krukas en scr corse 80cc uitlaat. plezier voormee te rijden trekt als een beest maar zijn top snelheid vind ik niet zo denderend :thumbdown: 111km/u met tandwielverhouding 15/50. in zijn vierde versnelling zit hij al aan 98km/u en zijn 5de en 6de versnelling haal ik niet veel meer uit. hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Mijn tweede probleem is het begerenzen van de derbi via een morcecode begrenzer.
deze beperkt de brommer enkel maar tot 105km/u en de begrenzer staat op het maximum en is correct aangesloten.
hoe kan dit? kan iemand mij raad geven?
Mijn geschiedenis:
Motobecane 51 super
Yamaha tzr 70cc
Derbi senda drd racing 85 anniversary 50cc
Derbi drd pro 85cc
Pew
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Yamaha Aerox '08 SOLD
Aprilia sr 50 factory '08 SOLD
Derbi Drd Evo Limited Edition 09 SOLD
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO
Honda Crf 450 Supermotard

Re: morcecode-begrenzer

Ongelezen bericht door Pew »

Voor probleem 1: probeer eens 14/53 en ga m eens goed afstellen :blink:
Remylimited schreef: ik ben meer van het spuiten
derbi 85 anniversary
Banden plakker
Vervoersmiddel: derbi 85 anniversary 50cc & yamaha tzr 70cc & derbi drd pro 85cc

Is goed afgesteld door dealer,ga andere tandwielen proberen. Anders niemand die me kan helpen met morcecode begrenzer die faalt? is correct aangesloten en begrenst maar toch haald ie nog 105km/u
Mijn geschiedenis:
Motobecane 51 super
Yamaha tzr 70cc
Derbi drd pro 85cc
Pew
Beginnende tuner
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO

derbi 85 anniversary schreef:Is goed afgesteld door dealer,ga andere tandwielen proberen. Anders niemand die me kan helpen met morcecode begrenzer die faalt? is correct aangesloten en begrenst maar toch haald ie nog 105km/u
Geloof me, ik vetrouw dealers echt niet met afstellen,
Als je een goeie dealer hebt dan zou je deze problemen niet hebben.
Pew
Beginnende tuner
Renault Megane 1.5 TDI
Tomos 50CC 1PK YOLO

Weet wel dat de mors code begrenzer (ernstige) gevolgen kan hebben voor je ontsteking. Komt omdat hij werkt op poolgerichtheid.

by the way, Weet je heeeel zeker dat je de goede draad als signaaldraad hebt aangesloten. Wat ik weet van elektrische/cdi onstekingen is dat de signaaldraad vaak tweekleurig is en niet bijv alleen wit.
Dit zou dus de oorzaak kunnen zijn, die begrenzers werken namelijk allemaal op het pricipe van het verstoren van het ontstekingssignaal. Je moet als je op je brommer zit, aan de linkerkant van je blok, zit een rond deksel, waar zeer waarschijnlijk derbi ofzo opstaat, haal deze eraf, hier zit je vliegwiel, daarachter zitten je spoelen
als je vliegwiel gaten heeft, kan je het zo zien, anders zal je vliegwiel eraf moeten
the skullkid
Pro tuner
Vervoersmiddel: Je vriendin.

Ongelezen bericht door the skullkid »

Begrenzers werken over het algemeen enkel goed om van pakweg 80 naar 45 te gaan.
Mij advies: Beter afstellen, plaat eraf, stalen ballen kopen en wegrijden indien nodig.
derbi 85 anniversary
Banden plakker

morcecode begrenzer werkte even maar toen ik van 3de naar 4de ging in hoge toeren begrensde die niet meer. heb hem er dan maar uitgegooid. nu is de ontsteking toch verkloot want ie wil niet meer in hoge toeren gaan. kloteding
Mijn geschiedenis:
Motobecane 51 super
Yamaha tzr 70cc
Derbi drd pro 85cc
Roymans
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Senda, heeft van ieder model wat.

Ongelezen bericht door Roymans »

Mijn probleem met dergelijke begrenzers is dat je aan de manier waarom je brommer begrensd loopt kan horen dat er een begrenzer in zit. Als je hem vol opengooit met begrenzer loopt hij nogal moeilijk bovenin. En als meneer de agent jou langs ziet racen en je brommert loopt ineens heel slecht 60-65 op de rollerbank dan krijgt hij ook argwaan. Ze zijn minder achterlijk dan je denkt en de boete voor een begrenzer is een mooie. Plus het is inderdaad funest voor je ontsteking.

Je eerste probleem lijkt inderdaad in de afstelling te zitten.
DRD 85 J-Man
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM #85 2011 rood
Contacteer:

Ongelezen bericht door DRD 85 J-Man »

nou met 33,37 en zelfs een keer een hele 43 deden ze niet erg moeilijk. Ik heb zelfs de 1e keer de technische inspectie van het RDW overleefd, gewapend met zaklampjes opzoek naar een begrenzer. :geek:
2e keer mocht ik mijn zadel eraf schroeven en hield de motoragent het draadje vast van de begrenzer :wave:
3e keer vonden ze mijn geluid opvallen en dat kwam door mijn sportdempers(was alleen voor de sier en het geluid :shh: ) :angel:
door Venlonaer » do 06 sep 2012, 20:06
de uitlaat vingeren, en dan kijken naar je vinger
Je bent mijn held Jelle

door -Tommy DRD'11- » wo 26 sep 2012, 21:28
Ik rijd als een volkomenen idioot die zoveel mogelijk kinderen probeert te scheppen.
derbi 85 anniversary
Banden plakker

oplossing gevonden. de groene draad die je cdi met de massa verbind los maken van je massa en ie loopt direct veel minder in toeren en rijd als begrenst.loopt 120 en met groene kabel los 70.
Mijn geschiedenis:
Motobecane 51 super
Yamaha tzr 70cc
Derbi drd pro 85cc
Plaats reactie