Mijn naam is Peter, woon in Doetinchem, ben 16 jaar en trotse eigenaar van een Derbi Gpr uit 2004. Heb in het verleden veel brommertjes gehad, maar dat waren allemaal beuntjes

Een maandje geleden deze derbi opgehaald voor 700 (achteraf gezien te veel voor betaald, maarja shit happens...).
Kreeg er nog 2 extra uitlaatjes bij, dus dat was dan opzich wel weer nice.
maar goed, al snel een lijstje gemaakt wat ik er nog allemaal aan wil veranderen. En ja, dat tikte aardig snel aan.....
To do list:
[x]Spiegels wegwerken (of ik moet 2dehands nog een paar spiegeltjes kunnen scoren)
[]andere handvatten
[x]nieuwe accu
[x]tank plamuren en weer mooi maken
[x]achterkap plamuren en weer mooi maken
[]kap onder de tank (rechter kant) plamuren
[x]frame helemaal schoonmaken
[]frame polijsten
[x]veer spuiten + schoonmaken
[x]slechte bedrading vervangen
[]velglint
[x]remmen spuiten
[x]uitlaat schoonmaken + zwart spuiten
[]alle kappen schuren + primer/spuitplamuur etc.
[]alle kappen mat zwart
[x]lichten fixen
[x]nieuw blok
[x]killswitch fixen
[(bijna)]elektra weer helemaal in orde maken (op lange termijn)
Tijd voor wat foto's om jullie een indruk te geven:

Ziet er van zo een afstandje wel leuk uit he? laten we even wat dichterbij komen en zien hoe vercracked de kappen eigenlijk wel niet zijn....

maar dat is niet het enige.. In het zadel zitten ook scheurtjes:

en het hele frame is vies als de cholera..

zoals ik al zei: veel te veel betaald, maar goed...
Heb al direct een nieuw accutje besteld en die knal ik er aankomend weekend in zodat ik in ieder geval elektrisch kan starten (moet de zooi namelijk aanlopen nu, geen pretje...)
trouwens, weet iemand waar deze hendel voor dient?

en deze knop?

joow laterz

Update 28-03-2015
nou nou daar zijn we dan weer, een half jaar later...

de brommer begon op een gegeven moment slecht te lopen, dus haalde ik hem uit elkaar om er een project van te maken. Streetfighter was de bedoeling, maar uiteindelijk tegen te veel dingen aangelopen dat ik besloot hem toch gewoon als een racer te houden. Ik had hem een maandje geleden eindelijk weer aan het lopen, maar liep erg slecht.. (bijna) alles geprobeerd, maar hielp allemaal niks.

Vervolgens een aftermarket blok besteld bij josdijkman en dat komt als het goed is over 2 daagjes binnen

Ondertussen ook het oude blok uit elkaar getrokken en de hele zuiger was naar de tering, 1 zuigerveertje bleef ook dichtzitten

Ben ook de kappen helemaal gaan schuren en heb de achterkap weer zo gemaakt dat er een achterzitje in kan.

Gaten voor de spiegel zijn ook dicht gemaakt.

met dit blok van jos dijkman, wil ik ook gaan proberen een kickstarter op mijn gpr te maken. Op internet zijn namelijk wel verhalen, maar nergens duidelijk hoe je er nou een kickstart op kan bouwen.
De bedoeling van de kappen is volledig mat zwart. inclusief kuipruitje

Dempertje trouwens ook nog wat opgeknapt

Voor:

Na:

maandag sws update van het blok

Update 29-03-2015
Blok is binnen!! Tijd voor fotos

Zo kwam die binnen:

Sws zijn de looks van een aftermarket wel beter in mijn ogen

Meteen eronder gezet, heb alleen nog gekut met de kvs slangen.. hele andere aansluiting...

Foto van de eerste gespoten kap

En zo heb ik hem achter gelaten:

iemand enig idee of de NT KVS slangen wel passen op een aftermarket blok?
Update 30-03-2015
Vandaag samen met een vriend van mij ff eraan zitten werken. KVS slang gebeunt zodat ik in iedergeval kan testen of die loopt en dat doet die!! aftermarket blok bevalt erg goed moet ik zeggen

dus moet sws even een nieuw vacuumslangetje halen, want deze is heel erg dun..
Update 01-04-2015
Vandaag niks aan veranderd, maar probeerde hem gewoon te starten. Gaf helemaal niks, maar heb niet gekeken of die vonkt. Heb er opzich wel sproeier 94 inzitten, dus kan die misschien verzopen zijn? aan afstellen heb ik ook nog niks gedaan

Binnenkort sproeier 88 er in zetten en nieuwe vacuum slang, iemand enig idee waarom die helemaal niks doet ineens?
Update 24-04-2015
ff tijdje niets van me laten horen, maar er is onwijs veel gebeurd. Brommer liep toen niet om dat het ringeteje van de gasnaald was afgeschoten

Daarbij reed ik rond met geen knipperlichten, geen voorrem, geen voorlicht, niet goed werkend achterlicht en een kale voorband.. Maar die wout heeft me gematst en alleen de 21 km te hard (met correctie er al af). Dussssss......
Tijd om de boel heeeel snel in orde te krijgen (29 mei keuring + examens ertussenin).
Had eerst al de achterkap in de plamuur gezet en te tank gespoten (moet opnieuw)

Ben maar direct begonnen met de kabelboom te strippen en alles nu goed te solderen, heb me gered met een electrisch schema van internet en een beetje logisch nadenken. Soldeer plekken goed afgedekt met krimpkous en daarna de kabelboom weer goed ingepakt met zwart en rood isolatie tape, looking good

80 km per uur.. Dat is 35 km te hard voor de keuring

Dus moest natuurlijk een prop in. Zit nu een prop in van 8mm (ben van 24mm naar 8mm gegaan), en hij rijdt 50 op de gps. Ga hem toch nog heel iets verkleinen (7mm-7,5mm), want ik ben bank dat die ander op de rollerbank iets van 53 rijdt. Kan wel gaan kutten met vertandingen, maar dat kost alleen maar geld en dat is er op dit moment niet heel veel

En als we dan toch al aan het klussen waren, remklauw voor ook maar vast rood gespoten en ontlucht.

Ook de koelslang vervangen door een passende slang. Nu geen ontluchting meer, maar dat maakt opzich niet uit. Gewoon eenmalig ontluchten en dan is het cool

Nou, de elektra werkt! alleen de spanningsregelaar is kapot..(dashboard valt uit bij te veel gas, geeft aan dat ik 90-100 rijd als ik pas 15 km/u rijd