Ik heb een derbi limited uit 2007 en als het warm is start die perfect zonder gas en loopt die mooi stationair. Als het koud is, rond de 20 graden in de schuur dan start die met 3 kickjes zonder gas, maar als die op school staat start die totaal niet meer. Hij start dan alleen maar na 20 keer kicken en volgas houden, dan gaat die net aan maar als ik dan gas los laat loopt die wel weer stationair na een tijdje. Tevens als die aan is geweest op school start die ook in 1 kickje zonder gas.
Mijn setup is:
50cc airsal
ori carburateur
ori luchtfilter
ori uitlaat
ori ontsteking
alles is wel ontgrensd en er zit sproeier 90 in. Is deze maat goed?
Luchtstelschroef staat 3 1/4 slag uit en stationair schroef weet ik niet. Hij doet dit sinds dit weekend want ben momenteel bezig met het afstellen. Rond de 6 a 7k stottert die maar dat heeft toch met de gasnaald te maken?
Choke heb ik niet gebruikt omdat die daar niet op start, dat heb ik al uitgeprobeerd. Als ik de luchtschroef op 1.5 zet dan gaat die helemaal niet aan dus ik weet niet wat ik dan fout doe....
Het is ook zo als die lang heeft gelopen (16km) dan druipt er een klein zwart straaltje zwarte troep uit mijn demper. Ik zelf denk dat dit de olie is want hij heeft het al heel lang. Ik rij gewoon op mengsmering voor als dat er iets mee te maken zou moeten hebben
Ik zou toch is proberen een wat grotere sproeier in de zetten, of als herlt koud is je luchtfilter er af te halen. Even wat simpele dingen proberen is niet verkeerd.
Anton-gpr schreef:Ik zou toch is proberen een wat grotere sproeier in de zetten, of als herlt koud is je luchtfilter er af te halen. Even wat simpele dingen proberen is niet verkeerd.
Wat helpt het als het koud is om je luchtfilter eraf te halen?
Kan zijn dat er te veel olie in je luchtfilter is gelopen of gewoon helemaal vuil is. heb een scooter een keer helemaal nagekeken en maar niet aan de praat gekregen, trok t luchtfilter eraf en liep goed.
Zijn maar kleine dingen maar worden vaak vergeten om na te kijken, zal vast nie t helpen maar je weet maar nooit
Anton-gpr schreef:Kan zijn dat er te veel olie in je luchtfilter is gelopen of gewoon helemaal vuil is. heb een scooter een keer helemaal nagekeken en maar niet aan de praat gekregen, trok t luchtfilter eraf en liep goed.
Zijn maar kleine dingen maar worden vaak vergeten om na te kijken, zal vast nie t helpen maar je weet maar nooit
Ligt er weer aan wat je rijd, rij nu op castrol a 747 en die moet je 1:40 smeren, heeft zo zen nadelen.... Kan wel maandelijk toevoer van me luchtfilter schoonmaken. Is dan helemaal vet en dik geworden
@joost27
Uitlaat is leeg want als ik hem ondersteboven houd loopt er niks uit.
@anton-gpr
De luchtfilter iedere keer eraf halen als die niet start is natuurlijk geen optie
En de filter is nog geen 2000 km oud dus lijkt me nog goed.
Anton-gpr schreef:Ligt er weer aan wat je rijd, rij nu op castrol a 747 en die moet je 1:40 smeren, heeft zo zen nadelen.... Kan wel maandelijk toevoer van me luchtfilter schoonmaken. Is dan helemaal vet en dik geworden
a747 is al rijke olie, dus zo vet mengen heeft geen zin zoals Joram zegt.