raar verhaal.. wat denken jullie?
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
raar verhaal.. wat denken jullie?
laatst is mijn cilinder vastgelopen
heb hem laten honen, nieuwe zuiger erin en klaar dacht ik
was hem aan het inrijden maar ik hoorde geklaag dat de carb lekte, en ik heb dus de pakking in vlotterbakje vervangen
(carb was er o.a. ook af met honen om oorzaak te achterhalen, sproeier nakijken etc. dus hierdoor was de pakking zichtbaar lek)
voor het vastlopen en tijdens het inrijden ree de brommer gewoon goed
ik heb toen een nieuwe pakking gekocht met vlotterbak, erop gezet maar hij verzoop nu echter steeds
ik de carb weer openmaken maar kon niks raars zien, cilinder wou niet op toeren komen terwijl je benzinedampen rook. (dus verzoop die)
tijdens stationair draaien liep die ook heel onregelmatig, en als ik hem op standaart zette ging die automatisch toeren beunen voor paar sec. en vervolgens uitvallen
ik heb dus gister me brommer weggebracht want ik kon er niet achterkomen wat het kon zijn, carb bougie etc wel nagekeken uiteraard
vanochtend ben ik dus gebelt dat de carb kapot is omdat die benzine aanzuigt langs de vlotter heen
maar is dit een beetje aannemelijk? ik kreeg ook tehoren dat dit een duur grappie word van 250€
wat vinden jullie hiervan?
heb hem laten honen, nieuwe zuiger erin en klaar dacht ik
was hem aan het inrijden maar ik hoorde geklaag dat de carb lekte, en ik heb dus de pakking in vlotterbakje vervangen
(carb was er o.a. ook af met honen om oorzaak te achterhalen, sproeier nakijken etc. dus hierdoor was de pakking zichtbaar lek)
voor het vastlopen en tijdens het inrijden ree de brommer gewoon goed
ik heb toen een nieuwe pakking gekocht met vlotterbak, erop gezet maar hij verzoop nu echter steeds
ik de carb weer openmaken maar kon niks raars zien, cilinder wou niet op toeren komen terwijl je benzinedampen rook. (dus verzoop die)
tijdens stationair draaien liep die ook heel onregelmatig, en als ik hem op standaart zette ging die automatisch toeren beunen voor paar sec. en vervolgens uitvallen
ik heb dus gister me brommer weggebracht want ik kon er niet achterkomen wat het kon zijn, carb bougie etc wel nagekeken uiteraard
vanochtend ben ik dus gebelt dat de carb kapot is omdat die benzine aanzuigt langs de vlotter heen
maar is dit een beetje aannemelijk? ik kreeg ook tehoren dat dit een duur grappie word van 250€
wat vinden jullie hiervan?
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2006
Re: raar verhaal.. wat denken jullie?
Als het inderdaad de carberateur is, ben je goedkoper uit om een nieuwe carberateur te kopen..
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD edition orange
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=16211
250 is waarschijnlijk met de arbeidskosten erbij.
Beter bestel je een normaal carburateurtje en zet je die er zelf op?
Beter bestel je een normaal carburateurtje en zet je die er zelf op?
gprrijder schreef:haha als ik het op deze manier lees veranderd allesAlfred schreef:gprrijder schreef:als je tunen noemt uitlaatpoorten breder maken heb ik fucking veel ervarng
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=15376
Zijn zat carbs hier op het forum te vinden. nieuw kosten ze behoorlijk wat
- Derbi95
- Pro tuner
Ja maar de winkel heeft dus uitgezocht en kwamen tot de conclusie dat de cilinder benzine aanzuigt langs de vlotterbak waardoor die dus steeds verzuipt
Voor deze arbeid moet ik zowiezo al betale
Voor deze arbeid moet ik zowiezo al betale
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD edition orange
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=16211
Ja moet je even vragen hoeveel het gaat kosten als zij het maken
en hoeveel die carb van hun kost anders moet je er zelf 1 kopen..
en hoeveel die carb van hun kost anders moet je er zelf 1 kopen..
gprrijder schreef:haha als ik het op deze manier lees veranderd allesAlfred schreef:gprrijder schreef:als je tunen noemt uitlaatpoorten breder maken heb ik fucking veel ervarng
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Alfa 159, Porsche 944S, Ducati M750, Ducati M620, Derbi Senda, Piaggio NRG Power en een fiets
Raar verhaal
Benzine hoort aangezogen te worden via het koperen busje langs de gasnaald. Aan de onderzijde van dit buisje zit je hoofdsproeier geschroefd. Slijtage is mogelijk, want zowel de gasnaald (aluminium) als het buisje (messing) zijn zacht metaal.
Dit buisje en de gasnaald zijn daarom los te koop en kosten een paar euro.
Als de carburateur rechtstreeks lekt vanuit de vlotterkamer naar de venturi (lucht-aanzuig kanaal), dan is er echt ooit wel iets met de carburateur gedaan, wat niet normaal is.
Carburateur is standaard een Dellorto PHVA 17,5mm en kost 70 euro.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6201
Montage is 10 minuten werk.
Immitatie carb zou ik niet doen, maar die kosten de helft.
Het probleem zoeken mag niet meer dan een uurtje tijd hebben gekost, dus 250 euro is absurd!

Benzine hoort aangezogen te worden via het koperen busje langs de gasnaald. Aan de onderzijde van dit buisje zit je hoofdsproeier geschroefd. Slijtage is mogelijk, want zowel de gasnaald (aluminium) als het buisje (messing) zijn zacht metaal.
Dit buisje en de gasnaald zijn daarom los te koop en kosten een paar euro.
Als de carburateur rechtstreeks lekt vanuit de vlotterkamer naar de venturi (lucht-aanzuig kanaal), dan is er echt ooit wel iets met de carburateur gedaan, wat niet normaal is.
Carburateur is standaard een Dellorto PHVA 17,5mm en kost 70 euro.
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=6201
Montage is 10 minuten werk.
Immitatie carb zou ik niet doen, maar die kosten de helft.

Het probleem zoeken mag niet meer dan een uurtje tijd hebben gekost, dus 250 euro is absurd!
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
250,- is enorm veel, beter zelf een GOEDE caburateur kopen en monteren 

- Derbi95
- Pro tuner
eerst verder lezen wat er is gezegd aubJoost27 schreef:250,- is enorm veel, beter zelf een GOEDE caburateur kopen en monteren
ot: nieuwe carb komt eraan maar is nogsteeds niet binne, beunwinkel zei vrijdag dat ie zaterdag zou binnenkomen maar is op de dag van vandaag nog niet binnen/erop gebeunt