Ik ben Ken en ben 17jaar oud en heb er al een hele geschiedenis op liggen! btw ben van Belgïe.
Het begon op men 15 met mijn eerste brommer was een daxke , zeer populair hier.
Na veel tunen(90cc op gestoken) en beunen heb ik besloten dat ik genoeg mee had en ging het verkopen...(staat nog altyd in mijn schuur voor op te maken en dan te verkopen)
hier wat foto's:
eerst:

Dan:

Maar goed heb dan besloten een derbi te kopen wist er eerst nog niets van! Maar zag dat hij motorisch in orde was (nieuw type blok) Kocht hem zo met mhr80, echte Keihin carbu 28mm, onbekende uitlaat? twin air filter. had pas na tijd door hoe mottig de kappen zijn!

Zo even rond gereden was wel super content van het vermogen en het rijgedrag en het comfort op zo een derbi!
Mijn vrienden minder want konden me helemaal niet bijhouden!

Dan een oud "wrak" van een oude kennis gekregen, leven zat er niet meer in na 4jaar buiten te staan maar zag er nog steeds tiptop uit!

De kappen overgezet en de kabelboom ook, de eene waar ik mee reed was helemaal in geknipt!

Dus alles zag er tiptop uit, had zelfs een teller! ondertussen ook de naaldlager enzuigerveer vervangen en carbu uit gekuist!
zag er toen zo uit: heel proper vond ik

Dan was ik rustig naar de nachtwinkel aan het rijden met een vriend s'avonds. Tot er een of andere idioot besloot van zijn oprit te rijden zich volledig over de baan te smijten zonder te kijken, ik kon niet meer remmen(reed niet te snel) en ben er dus opgeknald... Resultaat: voorvork scheef, kappen vanvoor kapot, pertotal verklaard en 1200euro getrokken...
Deel daar van naar men moeder om men dax af te betalen de rest gebruikt voor restoratie en een extratje

Gelukkig had ik nog een voorvork liggen van het wrak was wel niet niet netjes nmr dus geschuurd en gespoten met spuitpistool ondertussen ook de harten van mijn remschijven gespoten en mijn radiator en nog wat dingen.
Volgende dingen gekocht: kappenset aftermarket, Rxn1 teller, nieuwe koplamp unit, nieuwe slangen en zo verder...
Ook mijn extratje namelijk een voca racing!
Zie resultaat:

Dit allemaal gemonteerd:

Ondertussen heeft mijn pikkel het begeven en is er spontaan van het kader gerot.. (het ophanging's punt)
Vond dit wat leeg dus wat sticker laten maken voor mijn Derbi heeft me €12,81 gekost

Geen commentaar ben wat een rebel

Nu zijn we bij het heden, lagerholtes van men wiel uitgehold ... Ketting versleten, tandwielen ook. Kader heeft zijn beste tijd gehad en de kappen zitten onder de krassen, en ik verbruikte kvs...

Dus heb ik het volgende gedaan: kader van wrak met ophanging van pikkel in het zwart laten coaten en de velgen van het wrak ook, pik zwart ook de spaken!

Kappen ben ik nu mat zwart aan het wrappen(foto volgt morgen!) , heb er al twee gedaan! Mooi resultaat maar kut werk! Dan alles terug opbouwen! Kan niet wachten!

Alles iemand nog ideeën heeft voor een stickerset dat ik kan laten maken voor op mijn matzwarte kappen hoor ik het graag! liefst met rood,wit en zwart.
Ik hoor nog wel van jullie! Ken

Update 13/03
Kappen bijna allemaal gewrapt in het mat zwart, heb ze momenteel op mijn wit frame gemonteerd om te zien wat het geeft
Ben wel blij met het resultaat

Heb ook een kenteken houder bij luco besteld, ging het speciaal aanpassen voor mij(alleen voor het licht en pinkers) in België namelijk nummerplaat nog niet verplicht, kijk er al naar uit!

Foto:

Nu een wat meningen gevraagd:
Zoek leuk snelgas, niet te duur! Heb je er eentje PB!
Batterij kapot, heeft het een voordeel van een batterij van 5a te kopen?
Ik dacht aan de volgende combinatie: http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... ductId=462" onclick="window.open(this.href);return false; + http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=7655" onclick="window.open(this.href);return false; (dus achterlicht in combo met de pinkers dat ook als achterlicht functioneren) Of heeft iemand een ander idee? Let me know!
Dan nog 1 ding, verlichting vanachter op constante stroom aansluiten of kan wisselspanning geen kwaad?
Laat jullie horen, Mvg Ken